!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Automatische vergrendeling
« Gepost op: 3 oktober 2020, 19:42:57 »
Toen ik laatst de Juul had geparkeerd en was uitgestapt om wat foto’s te maken, zag ik dat de auto zichzelf vergrendelde: spiegels klapten dicht en deuren gingen op slot. Vreemd genoeg leek dat een eenmalige actie, hoe lang ik ook wacht hij doet het nu niet meer. Wie weet hoe dit werkt?
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2020, 19:49:33 »
Heel apart., wel makkelijk.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2020, 20:03:09 »
Citaat van: grigio vesuvio op  3 oktober 2020, 19:42:57
Citaat van: grigio vesuvio op  3 oktober 2020, 19:42:57
Toen ik laatst de Juul had geparkeerd en was uitgestapt om wat foto’s te maken, zag ik dat de auto zichzelf vergrendelde: spiegels klapten dicht en deuren gingen op slot. Vreemd genoeg leek dat een eenmalige actie, hoe lang ik ook wacht hij doet het nu niet meer. Wie weet hoe dit werkt?

Wellicht dat hij om de een of andere reden op dat moment de transponder van de afstandbediening niet "zag"  ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2020, 20:12:44 »
Ja, leek me ook wel makkelijk maar dan moet hij het wel altijd doen! Lijkt me dat hij de transponder sowieso niet ziet als je ver genoeg wegloopt...
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2020, 20:19:42 »
Citaat van: grigio vesuvio op  3 oktober 2020, 20:12:44
Citaat van: grigio vesuvio op  3 oktober 2020, 20:12:44
Ja, leek me ook wel makkelijk maar dan moet hij het wel altijd doen! Lijkt me dat hij de transponder sowieso niet ziet als je ver genoeg wegloopt...

dat klopt, of ATB in een afgeschermd zakje/blikje doet, of er iets het signaal stoort ........
Zodra de ATB buiten bereik is, zou hij na enige tijd automatisch af moeten sluiten.

Weet niet zeker of dit bij de giulia zo werkt, bij m'n 147 in elk geval wel ;)

Misschien met aftermarket alarm ?

edit: vondt er in de service doc in elk geval niets over terug, dus blijkbaar geen standaard feature ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2020, 21:32:26 »
Nee heb geen (aftermarket) alarm. Ook geen keyless entree. Blijft dus vreemd. Misschien dat er Giuliarijders zijn die het ook hebben gehad? Er zou een logica achter moeten zitten.
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2020, 09:09:42 »
Hoi, ook ik heb dit 2x gehad (Giulia). Tas met alle spullen op de achterbank, ik stap uit en gooi  het voorportier dicht en bam op slot.......spiegels klapten niet in maar auto bleef stug op slot. Tas met sleutel, mobiel enz...dus in auto. Mijn man is de reservesleutel komen brengen. Bij navraag kreeg ik verschillende antwoorden, de een zegt idd dat de sleutel niet wordt herkend omdat hij in de tas zit. Een andere monteur zei dat het een anti carjacking systeem is.  Wie het juiste antwoord weet mag het zeggen...........
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2020, 09:52:34 »
niet echt een oplossing, maar ik moet zeggen dat ik bij mij al snel het keyless entry systeem uitgezet heb..... Vond het te diefstal gevoelig, terwijl het net zo makkelijk is even op de knop van de ATB te drukken......
Kan je de atb/sleutel ook niet per ongeluk in de auto laten liggen (ondanks het gegeven dat hij eigenlijk niet op slot zou moeten kunnen met sleutel in de auto ;)  )
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2020, 10:30:13 »
@linda, jij hebt dan wel dubbel pech gehad: dat hij én je sleutel niet herkende én uit zichzelf op slot ging. Beide zou eigenlijk niet moeten (alhoewel ik me er wel wat bij kan voorstellen als de sleutel in een tas met metalen delen zit). Wel vreemd dat bij jou de spiegels dan weer niet inklapten.

Of heb je keyless-entry, dat zou het wel wat meer verklaren.
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2020, 15:39:17 »
Ik keek laatst uit het keukenraam en zag dat ik mijn rechter voordeur raam open had laten staan. Ik heb toen geprobeerd vanuit de keuken, door de afsluitknop op de afstandbediening ingedrukt te houden, de auto de ruit zelf te laten sluiten en zowaar...... nooit geweten dat deze mogelijkheid bestond ..... ;-)) Alleen wel een beetje vreemd dat hij dat bij het afsluiten dan niet gelijk zelf doet..... tja....
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2020, 22:50:18 »
Citaat van: Donald op  4 oktober 2020, 15:39:17
Citaat van: Donald op  4 oktober 2020, 15:39:17
Alleen wel een beetje vreemd dat hij dat bij het afsluiten dan niet gelijk zelf doet..... tja....

Ik denk constructeurslogica. Het moet een bewuste handeling zijn om de ramen te sluiten. Je iet wat je doet en kan de situatie op veiligheid schatten. Veelal is bij contact uit de anti-trapping functie van een raamechanisme niet in werking (is mn kennis van wat jaartjes terug maar wellicht nog actueel)
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

linda
28

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatische vergrendeling
« Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2020, 11:42:03 »
Grigio vesuvio,  ja ik heb keyless entry en een tas met metalen stukken erop en mijn mobiel zat er ook in. Dus kan allemaal, maar je staat wel dom te kijken naast je auto........