!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
banden merk
« Gepost op: 18 november 2019, 15:10:18 »
michelin super sport of pirelli assimetrico 2 of bridgestone s001
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2019, 15:14:01 »
met de bridgestone heb ik ongeveer 20 a 25 duizend km gereden
nu met de pirelli assimetrico 2  10 a 13 duizend meegereden
er zit achter nog 2.5 mm op en voor 3.5 mm
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: banden merk
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2019, 15:24:08 »
Hier 4x Pirelli P7 Cinturato op de 147. Weinig bandengeluid, veel grip bij nat wegdek.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2019, 15:45:50 »
Hoeveel grip wil je hebben? Dat is de vraag die je moet beantwoorden....
Dat die Pirelli's veel eerder er doorheen zijn gegaan komt door het zachte rubber compound. Dat is leuk op de baan of bij echt knallen op de boerenlandweggetjes, maar verder heb je er niet veel aan. Als dat wel belangrijk is, dan zou ik weer voor de Pirelli's gaan (even uitgaande dat het Corsa's en geen Zero's zijn). Die band is echt een heel stuk sportiever dan de Super Sport of S001.

Als alternatief wil ik nog de Yokohama ADVAN APEX V601 aanraden. Hoor er echt hele goede verhalen over. In jouw maat te krijgen en een zeer sportieve band.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2019, 16:05:16 »
toen ik de 245 voor en 285 achter kreeg met de pirelli banden was het profiel 4.5 ongeveer ik heb nu 10 a 12000 duizend km meegereden
met de bridgestone s001 heb ik 20 a 25 duizend mee gereden toen ze weg gingen zat er nog 4.5 a 5 mm op
dus van daar mijn vraag zijn er mensen met michelin super sport rond rijden
en hoe zit het met de velg bescherming van de banden
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2019, 14:27:03 »
Ik zou absoluut GEEN Pirelli meer nemen.
De 255/225 breedset bij Pirelli is een getrokken band. Ziet er niet uit op de velgen.
Tevens op de achterwielen (255) zeker 2-3cm verschil in breedte tegenover de zomerwielen (Bridgestone).
Echt lelijk, veel discussie over met de dealer gehad. Maar die zegt 10% verschil is toegestane marge..

Dus als je optisch ook iets wilt...

Kan natuurlijk per type/dimensie band verschillen.

Rijcomfort vind ik zowel bij de Bridgestone als ook bij de Pirelli prima
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2019, 15:21:11 »
zo als het er nu uit ziet worden het de michelin pilot super sport pz in de maat 245/35 19 en achter 285/30 19  runflat
de maten van de banden zijn op het ogenblik zeer lastig te krijgen
dus eerst de achter banden vervangen en dan ergens in maart / april de voorbanden
eerst kijken of ze op voorraad zijn
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2019, 22:21:27 »
Zeer goede ervaring met de Sportmaxx series van Dunlop op de 159 doen mij overwegen deze ook op de Juul te monteren als de P Zero's op zijn. Rijgedrag gewoon goed, bij mijn rijstijl een goede standtijd en vooral ook prettig stil. Ooit een ander mark gebruikt na een Sportmaxx en door de herrie heb ik toen voor Jan Doedel een wiellager LV vervangen.

Ik denk wel dat het "gewone" gaan worden, geen runflats. Pricewise een enorm verschil. Pompje en proppenset heb ik altijd aan boord (en wel eens gebruikt)
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2019, 07:36:33 »
Tja runflats, ik vind het redelijk fors betalen voor een luxe met een nihile dat je er ooit gebruik van maakt.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2019, 10:17:33 »
tussen de gewone banden en de run flat van michelin supersport zit 250 euro verschil
de bridgestone potenza s001 zit iets van 100 euro vershil in
heb wel 5 a 6 banden winkels gebeld er waren er maar 2 die raade het af om runflat onder een alfa temonteren  omdat runflat de rijeigenschappen anders worden meer herrie meer stuiteren vanwege de hardere wang
er was er 1 die rade mij zefs aan om voor de runflat van michelin tegaan omdat de wegligging in de bochten veel beter zou zijn en de remweg zou veel korter zijn
 
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2019, 11:04:34 »
Ik weet even niet of runflat altijd standaard zijn on der een Giulia, of dat het een keuze van de besteller is. In ieder geval heeft Alfa voor de P Zero runflats een OE homologatie afgegeven, hetgeen betekent dat zij met die maat / specificatie band staan voor de eigenschappen die het voertuig dan heeft.

Een runflat zou, by theory, een iets anders verend karakter kunnen hebben dan een normale tubeless band van zelfde type en merk. Simpelweg omdat er naast lucht nog iets hards in de band zit. Wegligging / remweg: Ik ben geen Hamilton of Giovanazzi (om maar ff bij Giulia te blijven...) om dat echt te onderscheiden. Als er nou een YingYang Nasi Speciaal onder gaat, mjah dan misschien wel. Ik ben dus niet zo onder de indruk van de adviezen van de bandenwinkels.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #11 Gepost op: 21 november 2019, 11:40:01 »
Bandenzaken adviseren altijd hetgeen waar zij het meest op verdienen. Elke zaak heeft wel specifiek 1 merk dat zij altijd als eerste aanraden, vaak door bepaalde staffels vanuit de leverancier.
Ik zou nooit runflats nemen. De auto kan er echt stuiterig door worden en veel minder feedback in het sturen van krijgen. Bridgestone is er in het verleden bijna failliet door gegaan door massale klachten van BMW rijders toen zij first supplier werden. De befaamde RE050A Run flat: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE050A-Run-Flat.htm
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #12 Gepost op: 21 november 2019, 12:54:39 »
Nou Ik moet zeggen dat ik toch wel duidelijk het verschil voel tussen runflats en standaard banden.
Mijn indruk is dat de standaard ban wel beter op de weg ligt. Zowel comfort als ook wegligging lijkt beter bij de standaard band.
In een snelle bocht lijkt Juul wel eens te verspringen met de runflats, dit ervaar ik met de andere banden niet..
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #13 Gepost op: 21 november 2019, 20:48:11 »
verspringen: een hopje opzij voelde ik met de 159 altijd op de stalen strips als je, vanuit zuidelijke richting komend, het Prins Clausplein rechtsaf richting Gouda neemt die A12 op.  Nu met de Juul op runflatsen ook nog. Benieuwd hoe de normale winterbanden dat gaan doen vanaf volgende week.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #14 Gepost op: 21 november 2019, 22:48:05 »
Rij nu op Conti sportcontact 5, opzich niet verkeerd. Veercomfort en wegligging best goed, geluid minder goed en regen vallen ze wat tegen.

Vorige auto Michelin Primacy 4, goede en fijne banden, iets gehorig.
Daarvoor Michelin Pilot Sport 4 gehad, hele fijne banden op alle punten. Droog, nat, comfort, km's.

Als nu nieuwe banden zou kopen: Michelin Pilot Sport 4 of Pirelli P Zero (nieuwste model)
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino