!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: banden merk &co
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2019, 23:24:03 »
Heb al wat bandjes geprobeerd cq. weg gesmeerd zo door de tijd heen...  :)
Maar ja, Pirelli hoort toch bij Alfa denk ik...
In het verleden heb ik ook wel andere banden
geprobeerd ivm. kosten en zo.. maar toch voelt het niet goed om geen Pirelli te hebben.
Maar de bandenmerken uit het verleden hebben natuurlijk ook niet stil gestaan met de ontwikkeling.
Had een jaar geleden ook P zero's laten monteren maar dan geen runflat.
NOU!!  dat was echt helemaal waardeloos, lag als een dekzwabberdweil op de weg.
Toch maar weer RF er onder en laten uitlijnen door iemand met verstand van zaken en
stuurde weer zoals het moet.
Maar eerdaags moeten er weer andere onder! en dan PRF :)
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2019, 17:55:02 »
heb vandaag de michelin supersport besteld voor en achter  en geen runflat genomen
ik ga nog wel een pomp met vloeistof kopen
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #17 Gepost op: 6 december 2019, 18:10:58 »
Dat zal waarschijnlijk best lekker gaan rijden. Persoonlijk kies ik ook voor een compressortje/pomp aan boord, maar niet met een pot slijm erbij. In de gevallen dat er een lek is, is dat veelal in het loopvlak door bijvoorbeeld een spijker of schroef. In een dergelijk geval kan je heel goed repaeren door een prop erin te doen. Setjes daarvoor zijn voor vrij weinig te krijgen. Voordeel tov slijm: het is dicht zonder dat de balans echt wordt aangetast. Bovendien zit die rotzooi dan overal aan de binnenkant van je band en wordt geadviseerd om langzaam te rijden e nasap bij de dealer een andere band te laten monteren. Welnu.... in het loopvlak een prop is niet gevaarlijk, je kan gewoon rijden als anders. Schadelijkheden naast het loop vlak of in de wang zal te aller tijde een vervanging afdwingen.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #18 Gepost op: 6 december 2019, 19:27:15 »
ja de pomp met slijm is voor als ik op vakantie ga naar noorwegen
volgend jaar winterbandjes die neem ik wel runflat 225/50 17 inch
lang getwijfeld tussen michelin supersport of goodyear supersport de bridgestone s001 is een semi runflat band veel harder dan de andere merken nu pirelli assimetrico 2 ar eronder geen run flat heel veel grip maar de prijs en bijna nergens leverbaar ja wel voor 330 euro achter en 350 voor voorkant perstuk
de prijs ging hard omhoog en de banden zijn bijna versleten nu bijna niet mee terijden met de regen bij elke bocht echt uitkijken met gas geven in de bocht en op het rechte stuk gaat het wel
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: banden merk
« Reactie #19 Gepost op: 24 december 2019, 07:22:02 »
hallo al weer bijna 500 km gereden met de michelin super sport redelijk stil grip op nat en droog erg goed en het bokken bij weg rijden uit een haaks parkeer vak is bijna helemaal verdwenen
dus goed geslaagd
*

Don Pietro
107

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: banden merk
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2020, 23:35:22 »
Vorige week 4 stuks Pirelli P Zero PZ4 banden besteld, in de maat 225/45-R18. Gaan deze week eronder komen. Eens kijken hoe deze rijden tov de nu gemonteerde Contisportcontact 5.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino