!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Giulia / Stelvio Club

Bandenprobleem

<< < (2/20) > >>

frankie:
Het is een combinatie van bandeigenschappen, profiel en volledige stuuruitslag. Sommige banden hebben hier meer last van dan anderen door de profielblokken en rubber samenstelling. Heeft dus ook niet te maken met banden die bijna aan vervanging toe zijn.

Hier ging het er ook over: http://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/maximale-stuuruitslag/msg67113/#msg67113

TimW:
Vermoedelijk is minder profiel dus niet direct de oorzaak, maar versterkt het mogelijk wel.

In mijn geval had ik het namelijk eerst niet of nauwelijks en werd het steeds erger naarmate de banden richting einde levensduur gingen.

brinkerik:
Komt het dan wel door de wiel geometrie die Alfa kiest?

Alfajan53:
Ik heb hetzelfde gehad.. Banden bijna aan vervanging toe. Mn bij wegrijden en dan maximale stuuruitslag. Zowel vooruit als achteruit.  Eerste keer had ik Bridgestone Potenza en de tweede set waren vredenstein Vorti. Volgens mij maakt de band dus niet veel uit. Beide keren na nieuwe banden in zijn geheel weg.

Don Esteban:
Ik ben dus vanmiddag bij de dealer geweest en heb het aangekaart. Het bleek een bekend fenomeen waar niets aan te doen was. Volgens de chef werkplaats hadden meerdere merken precies hetzelfde. Het zou inderdaad aan het type band en profiel kunnen liggen zoals al besproken in het draadje waarvan Frankie de link toonde. Ik heb de banden eens nader bekeken en ik zie dat ik er Goodyear 255/40 R18 op heb liggen. 255... zo zeg!!  :c029: Dat is wel heel erg breed. Dat zal m.i. mede bijdragen aan het geknak. Ik ga alvast maar sparen om voldoende bij kas te zijn als ze aan vervanging toe zijn.  :(
(ik moet dit corrigeren want achter ligt 255 maar vóór ligt 225 erop.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod