!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AR2022
141

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2024, 08:40:52 »
Zelfde goede ervaring wat betreft de banden. Ben van Pirelli Corsa naar MIchelin 4S gegaan. Die Pirelli's bij koud weer bonkten als een malle, tegen het onacceptabele aan. Gewisseld naar de 4S en zo goed als verdwenen. Daarnaast een veel betere allround band. Bij nat en kou veel meer grip en ook stiller.

Succes met de zoektocht !
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2024, 08:48:19 »
Daarom zeg ik:het kost iets, maar dan heb je ook iets!!!     
Veel veilige Kilometers,
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2024, 08:51:30 »
Fijn deze ervaringen te lezen! Dat helpt enorm als ik zelf bandjes ga kopen.

Wat doen jullie in de winter? Extra set velgen? Dat kost ook wat, en ik vind het altijd wat jammer als je de helft van het jaar op mindere velgen rijdt, het is niet 2 maandjes of zo.
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2024, 09:52:15 »
Ja, 1 set Winterwielen, ook een ander maat, 18 inch, en als het mooie weer komt, de mooie 20 inch wielen eronder.
*

AR2022
141

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2024, 13:26:13 »
Hier ook in de zomer op 19” en in de winter op 18” (met all-season banden). Bevalt prima.

Rij zelf natuurlijk ook liever op de 19” set, staat gewoon mooier. Maar toch ook leuk om af te wisselen. Ook voor wintersport beter een ander setje. Als je sneeuwkettingen moet leggen, ben je blij dat het niet de 19” set is. Bovendien met breedset ook lastiger (of zelfs niet) te leggen.  Ook met pekel liever de 18” set “offeren”. En in principe liggen ze er max. 4 maanden onder (eind nov tot midden maart).

Verder zoals je zelf al aangeeft, minder kans op beschadigingen dan wanneer je ieder halfjaar de banden op de velg wisselt. Is overigens ook niet altijd even goed voor de banden zelf (zeker bij laagprofiel banden).
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2024, 13:47:31 »
Ah dank. Dat zijn wel goede overwegingen.
Wintersport doe ik niet (Winter... brrr  :) ) maar met een de Q4 wil ik wel eens gaan stoeien in de sneeuw.
Misschien tzt ook eens kijken naar een redelijk 18" setje dan.
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2024, 13:50:22 »
Op Marktplaats staan er regelmatig voor een schappelijke prijs.
*

GT1986
1.181

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2024, 17:16:55 »
Citaat van: paulalfa op  8 januari 2024, 16:25:33
Citaat van: paulalfa op  8 januari 2024, 16:25:33
Hallo Stiggy,wat de Banden beteft,advieseer ik: Michelin Pilot-Sport 4 S. gewoon Zomerbanden,geen Runflat,en ook geen Bredenset.

Wat is het verschil met de Pilot Sport 4 of 5?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2024, 17:38:53 »
De verschil tussen 4 en 5 weet ik niet, was met de Pilot 4 S zeer tevreden. Met de 5 heb ik geen ervaring.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2024, 19:00:24 »
Ik rij met de Stelvio gewoon het hele jaar op goede zomerbanden met ruim profiel. (Michelin Latitude Sport)

Ik kom nooit in sneeuwgebieden en het aantal echt winterse dagen is in Nederland zeer beperkt. Die dagen gewoon extra goed op de omstandigheden anticiperen of lekker thuis bij de kachel blijven. Met de Q4 en goede zomerbanden hoef je echt niet bang te zijn dat je vast komt te staan in de Nederlandse sneeuw.
*

se82
6

  • Type Alfa: 2017 Giulia 2.2 diesel
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2024, 09:14:59 »
Citaat van: Stiggy op  7 januari 2024, 12:57:00
Citaat van: Stiggy op  7 januari 2024, 12:57:00
Wat voor banden hebben jullie onder de Giulia? Runflat hoeft voor mij niet, Pirelli's vind ik leuk (want Italiaans), maar als een ander merk minder last heeft van dat Ackermann verschijnsel dan ga ik toch liever daar voor. All-season heeft denk ik wel mijn voorkeur boven 2x per jaar wisselen.

Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring de Hankook Winter i*cept evo3 afraden. Zijn weliswaar winterbanden dus niet precies waar je naar op zoek was, maar ik rijd er inmiddels een paar dagen mee en bij 106-120 km/u (de snelheid waar ik 90% van mijn woon/werkverkeer mee rijd) maken ze een enorm zoemend geluid. Pas de eerste keer dat ik zelf winterbanden onder mijn auto heb laten plaatsen, en ik weet dat ze meer geluid produceren dan zomerbanden maar dit had ik niet verwacht. Met vorige autos wel goede ervaringen gehad met andere zomer Hankook banden.
Vroeger; 33 1.5 2x, 33 1.7, GTV 2.0 TB
Nu: Giulia 2.2
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2024, 09:52:51 »
Ook een goede tip! Ik heb ondertussen overeenkomst over de aankoop van een Giulia Veloce.  :13:
Achterbanden zijn versleten, dus daar laat ik nieuwe Michelin Pilot Sport 4S op zetten, met dank aan de reacties hierboven!

Voor de winter zal ik tzt op zoek gaan naar een ander velgensetje, maar geen Hankook Winter i*cept evo3  dus.

Wat ik overigens zo las is de Pilot Sport 4S de sportievere band in vergelijk met de 5. Die laatste is meer ontwikkeld voor EVs. Ik kreeg de vraag van de garage ook: 4S of 5? Na wat vergelijkingen bekeken te hebben, heb ik voor de 4S gekozen.
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2024, 10:20:50 »
Goede Keus, de 4 S, Winter-set staan regelmatig op Marktplaats. Veel veilige Km met je Alfa. Foto's? Ben benieuwd.
*

Stiggy
393

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2024, 10:27:25 »
Mijn huidige leaseauto loopt nog tot eind februari. Het heeft geen zin om de Alfa nu al op te halen; dan heb ik dubbele lasten. Dus nog een paar lange weken afwachten voordat ik foto's heb

Ondertussen voorpret met alvast uitzoeken hoe ik een aantal dingen kan verbeteren.
*

Ron
150

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Bandenvragen en advies ivm aanschaf Giulia Veloce
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2024, 18:01:10 »
Ook een goede tip! Ik heb ondertussen overeenkomst over de aankoop van een Giulia Veloce.  :13:
Achterbanden zijn versleten, dus daar laat ik nieuwe Michelin Pilot Sport 4S op zetten, met dank aan de reacties hierboven!

Voor de winter zal ik tzt op zoek gaan naar een ander velgensetje, maar geen Hankook Winter i*cept evo3  dus.

Wat ik overigens zo las is de Pilot Sport 4S de sportievere band in vergelijk met de 5. Die laatste is meer ontwikkeld voor EVs. Ik kreeg de vraag van de garage ook: 4S of 5? Na wat vergelijkingen bekeken te hebben, heb ik voor de 4S gekozen.

Gefeliciteerd ! Ik neem aan dat je wel of 4 runflat banden hebt of 4 gewone ?

Gr Ron