Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Topic gestart door: Paul op 6 mei 2019, 14:30:06
-
Het blijft mij verbazen hoeveel Giulia Q's er in de prak worden gereden. @jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) stuurde mij laatst ook al een hele reeks foto's en video's van gesloopte Q's op de openbare weg. Vanmorgen kwam ik ook weer deze video tegen op Facebook.
[youtube]https://youtu.be/BxEXZPLND5g[/youtube]
-
De bijgevoegde video is ook nog van een ingenieur van FCA!
Money Doesn't buy skills denk ik...
Onderstaande linkt geeft ook behoorlijk wat resultaten helaas...
https://www.autoblog.nl/archive/tag/giulia+crash
-
Tsja, 510PK... Daar moet je mee leren rijden, en dat is niet voor iedereen weggelegd. Zoek maar eens op hoeveel M's en AMG's al op de sloop beland zijn. Echt bizar
-
Tsja, 510PK... Daar moet je mee leren rijden, en dat is niet voor iedereen weggelegd. Zoek maar eens op hoeveel M's en AMG's al op de sloop beland zijn. Echt bizar
En dan ook nog een race stand, die veel gebruikt wordt omdat het zo leuk klinkt want dan staan de kleppen in de uitlaat open, maar die wel de meeste veiligheids-hulpmiddelen uitzet ..... :rolleyes:
Helpt ook niet echt denk ik
Begreep dat dit ook bij Alfa doorgedrongen was, bij de nieuwe jaargang giulia QV gaan de uitlaatkleppen ook in de D-stand open ..... ;)
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
Be Careful You Can Crash? :D
-
Tsja, 510PK... Daar moet je mee leren rijden, en dat is niet voor iedereen weggelegd. Zoek maar eens op hoeveel M's en AMG's al op de sloop beland zijn. Echt bizar
Zeker als die alleen op de achterwielen zitten, bij 4 wiel is er bijna geen probleem.
-
Tja als je een grote vent wil zijn en hem in R zet..
Dan kan je maar beter zorgen dat je er ook echt verstand van hebt.
Probeer 510PK maar te handelen op de achterwielen en zonder hulpmiddelen.
-
De bijgevoegde video is ook nog van een ingenieur van FCA!
Money Doesn't buy skills denk ik...
Onderstaande linkt geeft ook behoorlijk wat resultaten helaas...
https://www.autoblog.nl/archive/tag/giulia+crash
misschien kan je als je ze opkoopt een mooi q in elkaar schroeven met allemaal kleurtjes :steeringwheel:
ik moet ook eerlijk zeggen ik heb een tijdje geleden een stuk in een bentley continental gt mogen rijden maar dat was ook niet te doen veel te veel vermogen en je kan in nederland toch nergens echt heel hard rijden
-
De bijgevoegde video is ook nog van een ingenieur van FCA!
Money Doesn't buy skills denk ik...
Onderstaande linkt geeft ook behoorlijk wat resultaten helaas...
https://www.autoblog.nl/archive/tag/giulia+crash
misschien kan je als je ze opkoopt een mooi q in elkaar schroeven met allemaal kleurtjes :steeringwheel:
ik moet ook eerlijk zeggen ik heb een tijdje geleden een stuk in een bentley continental gt mogen rijden maar dat was ook niet te doen veel te veel vermogen en je kan in nederland toch nergens echt heel hard rijden
Jammer dat groen geen optie is af-fabriek, had je mooi een groen-wit-rode giulia kunnen maken in de sfeer van de Italiaanse vlag
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
Bij de 4C de G-krachten meter ;D
Overigens lijkt het mij een stuk makkelijker om een 4C in de prak te rijden dan een Giulia. De 4C is in de regen ECHT tricky.
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
Nou, eigenlijk niet eens zo heel veel bijzonders hoor.... Alleen wat meldingen van de diverse elektronische hulpmiddeltjes dat ze allen uit staan, zelfde eigenlijk als wanneer je die allen afzonderlijk uit zou zetten.... Voor de rest dus niets spectaculairs of zo... Overigens is de Q nu wel ófficieel het meest gecrashte automodel TER WERELD ten opzichte van het aantal verkochte stuks !! Bedenkelijk record hm...
Maar tis vaker al aangegeven , zit em toch écht voor 90% in de af fabriek semi slick PIRELLIS , voor de rest is het gewoon "just another rear wheel drive" 500PK+ dingetje , HA HAA!!!
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
Nou, eigenlijk niet eens zo heel veel bijzonders hoor.... Alleen wat meldingen van de diverse elektronische hulpmiddeltjes dat ze allen uit staan, zelfde eigenlijk als wanneer je die allen afzonderlijk uit zou zetten.... Voor de rest dus niets spectaculairs of zo... Overigens is de Q nu wel ófficieel het meest gecrashte automodel TER WERELD ten opzichte van het aantal verkochte stuks !! Bedenkelijk record hm...
Maar tis vaker al aangegeven , zit em toch écht voor 90% in de af fabriek semi slick PIRELLIS , voor de rest is het gewoon "just another rear wheel drive" 500PK+ dingetje , HA HAA!!!
Ah oké, ik dacht misschien iets van een expliciete waarschuwing. Maar goed de rijder wordt het in ieder geval duidelijk gemaakt dus verantwoordelijkheid ligt nog steeds in zijn/haar handen.
De ratio verkochte/gecrashte Giulia Q’s is wel hoog, maar ik ben er van overtuigd dat er ook genoeg M’s, RS-en en AMG’s de greppel in zijn gereden.
-
Nu ben ik wel benieuwd, wat voor meldingen komen er op het display bij het aanzetten van de Race-Modus?
@jan engelaar (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2281) ? :)
Bij de 4C de G-krachten meter ;D
Overigens lijkt het mij een stuk makkelijker om een 4C in de prak te rijden dan een Giulia. De 4C is in de regen ECHT tricky.
Jouw hele package helpt daar natuurlijk niet aan mee. Extra vermogen, jouw semi slick banden, dat icm het lage gewicht en de RWD kan ik mij voorstellen dat je de 4c niet zomaar even door een ander laat rijden.
-
Maar tis vaker al aangegeven , zit em toch écht voor 90% in de af fabriek semi slick PIRELLIS , voor de rest is het gewoon "just another rear wheel drive" 500PK+ dingetje , HA HAA!!!
Nu wel benieuwd wat voor banden jij erop hebt natuurlijk, de Michelin Pilot Sport 4 S?
-
Ik moet inderdaad zeggen dat een 4c meer tricky lijkt. zeker in de regen. (stukje korter).
Zelfde verhaal is de Clio V6 man man man wat zou ik graag zo'n ding willen hebben. Nieuw kreeg je er een rij cursus bij van de importeur.