!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Long tall Nick
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Bumperklepje voor trekhaak.
« Gepost op: 7 november 2019, 08:30:59 »
Is er al een andere oplossing gekomen voor het zwakke plastic bumperklepje voor de afneembare trekhaak. De mijne is al een keer vervangen en het zwakke plastic draaiknopje ging bij de eerste beste keer al stuk. De garage noemt dit een gebruikersfout en nieuw klepje kost 100 euro. Maar blijft datzelfde zwakke plastic. Ik heb een veloce achterbumper.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2019, 16:49:14 »
Heb hem er al vaak op en af gehad voor de fietsendrager, als je eenmaal de truc te pakken hebt … blijft het nog steeds behelpen.
Dus gooi de mountainbike nu meestal gewoon achterin ipv. op de drager.
Maar heb wel op wat tactische punten wat vet gesmeerd om het net even een beetje te verbeteren, plus alvast half in positie schuiven voordat je hem terug plaatst.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2019, 16:56:36 »
Zojuist een trekhaak gekocht, dus binnenkort de klus te klaren, oa het gaatje maken in de (Veloce) bumper.
Ik heb me voorgenomen een uurtje extra te spenderen aan het maken van ee ngat: netjes uitsnijden met een operatiemes in een soldeerbout. Ik hoop daarmee het "uitsnijsel" te kunnen gebruiken als deksel. Paar lipjes erachter lijmen hier en daar, discreet zwart schoefje en klaar is kees. Dat is de sport.

Whoops zie wel dat ik een GWB haak heb, die een iets andere uitsnijding vraagt .Maakt voor de manier van werken verder niets uit.

Als ik het gedaan heb, zal ik plaatjes posten.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Wirs
183

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2019, 16:10:02 »
Klepje is mooi maar tevens een waardeloos systeem. Altijd een gevecht om los te maken of vast te zetten. Bij mij ook al een keer de bovenste lip afgebroken. Heb toen van de dealer een nieuwe gekregen. Maak hem nu na gebruik goed schoen met lauw water om zoveel mogelijk vuil vrij te houden.
Savali tuning 250 pk
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2019, 21:53:33 »
hmm dat is vervelend..... ik ben niet gierig maar vind het toch een bak duiten voor dat klepje. En dan zo fragiel....

In mijn geval zal ik proberen de uitsparing vast te zetten met de achterste bouten die in de uitsnijding meegenomen zijn. Meer omhoog / naar achteren van de auto zal ik het uitsnijsel vorklippen geven. Zal nog wel even duren eer ik dat heb gedaan, prio is nu ee nbetonvloer storten in de garage en ik verwacht op zn vroegst de trekhaak nodig te hebben in de meivakantie 2020...
ciao!
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2020, 21:46:03 »
Citaat van: streetscreamer op  9 november 2019, 21:53:33
Citaat van: streetscreamer op  9 november 2019, 21:53:33
hmm dat is vervelend..... ik ben niet gierig maar vind het toch een bak duiten voor dat klepje. En dan zo fragiel....

In mijn geval zal ik proberen de uitsparing vast te zetten met de achterste bouten die in de uitsnijding meegenomen zijn. Meer omhoog / naar achteren van de auto zal ik het uitsnijsel vorklippen geven. Zal nog wel even duren eer ik dat heb gedaan, prio is nu ee nbetonvloer storten in de garage en ik verwacht op zn vroegst de trekhaak nodig te hebben in de meivakantie 2020...
ciao!

Belofte maakt schuld. De trekhaak zit er nu eindelijk onder en de Veloce diffuser heb ik heel rustig uitgezaagd met een fijn zaagje in de decoupeerzaag. Op het eerste plaatje hieronder is duidelijk een lijn te zien die als zaagmal gebruikt wordt bij montage van de originele trekhaak. Die zit dus een stuk meer in het zicht! Het uitsnijsel is voorzien van de vorklippen die met epoxylijm vast zitten. Van achter de auto is het vrijwel niet te zien dat er een luikje. Heel dichtbij en er onderkijkend zie je een dunne zaagsnede. De achtezijde zit vast met de originele torxbout en nog een kleine extra torxschroef. Twee torxbitjes van een MickeyMouse toolkit heb ik aan een moer gelast, waardoor ik nu een klein sleutelstje heb om het luikje te kunnen verwijderen.










plaatje uploaden

2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Wirs
183

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2020, 22:13:41 »
Netjes. Zal een stuk beter werken dan hetgeen de ingenieurs bij Alfa hebben uitgedacht.
Savali tuning 250 pk
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2020, 22:15:47 »
Prachtige vak werk.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2020, 00:42:42 »
Er worden mooie dingen gemaakt :bravo_2:

Super netjes
*

Long tall Nick
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bumperklepje voor trekhaak.
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2020, 18:48:43 »
Super.