!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Dakdrager - kopen of lenen?
« Gepost op: 13 juli 2018, 22:56:40 »
Holla mensen, een vraagje..
Ik ga op een autovakantie in september.
Ik heb zelf 1 kleine en ik moet dus nog de kinderwagen meenemen.
Heeft iemand de dakdrager & skibox die op de alfa accessories list gekocht?
Werkt het goed? Ik twijfel of ik het moet kopen of kan ik het mss van iemand hier lenen?
Mvg
Ger

Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2018, 07:51:20 »
ik heb een set dakdragers gekocht en een thule skibox worden donderdag er op gezet door de alfa dealer
ben al een paar maanden aan het kijken maar heb toen toch maar de dragers bij de dealer gekocht omdat die geen uitstekende delen heeft
dus beter afgewerkt anders zie je aan het begin en eind de dragers uitsteken dat wil ik niet
ik laat wel even een berichteje achter hoe het bevestigen gaat een donderdag want vrijdag\zaterdag ga ik op vakantie
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2018, 15:26:56 »
Dakdragers, typisch iets wat je zou kunnen delen met anderen. Je gebruikt het maar 2 keer in het jaar en je kan er anderen blij mee maken (misschien tegen een kleine vergoeding).
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2018, 15:56:29 »
Dakdragers, typisch iets wat je zou kunnen delen met anderen. Je gebruikt het maar 2 keer in het jaar en je kan er anderen blij mee maken (misschien tegen een kleine vergoeding).

...en vervolgens komt het terug met de bevestiging van de afdekkappen afgebroken, sleuteltje verdwenen, deuken erin.... En als je het spul een keertje uitleent denkt de lener daar meteen rechten aan te kunnen ontlenen. Is er weer verontwaardiging als je toevallig tegelijk op vakantie gaat. Dus bij mij gaan ze gewoon netjes opgeborgen de garage in tot ik ze zélf weer nodig heb. Beetje zelfbescherming  :rolleyes: ;D
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2018, 12:42:22 »
Every good friends, zeg ik dan. Mocht ik dat soort spul uitlenen, dan is het altijd onder de voorwaarde: you break, you buy.
En bovendien, het zijn dakdragers, geen eieren. Laten we eerlijk zijn, je mag er van uitgaan dat de lener de spullen netjes behandeld.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2018, 17:14:07 »
Dakdragers, typisch iets wat je zou kunnen delen met anderen. Je gebruikt het maar 2 keer in het jaar en je kan er anderen blij mee maken (misschien tegen een kleine vergoeding).

...en vervolgens komt het terug met de bevestiging van de afdekkappen afgebroken, sleuteltje verdwenen, deuken erin.... En als je het spul een keertje uitleent denkt de lener daar meteen rechten aan te kunnen ontlenen. Is er weer verontwaardiging als je toevallig tegelijk op vakantie gaat. Dus bij mij gaan ze gewoon netjes opgeborgen de garage in tot ik ze zélf weer nodig heb. Beetje zelfbescherming  :rolleyes: ;D

En vooral als je een pietleut bent en echt zuinig bent op je spullen.
Had afgelopen zondag een Giulietta meeting. Stond met een jongen te praten over leunen op autos. Not done en zelf zei die het ook.
45 min later.... Leunde die tegen mijn auto en niet de zijne (stond ernaast).
 :sign0135:

Hetzelfde altijd met pennen, je leent ze uit en ze komen afgeklauwt terug of helemaal niet  :lol_hitting:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2018, 13:44:57 »
Hey!

Ikzelf ontvang later nog een Giulia maar vroeg me ook af hoe ik het later in de volgende zomer met dakdragers/dakkoffer zou doen. (nu een skoda Octavia Combi met LOADS of ruimte  :-X )

ik heb een set dakdragers gekocht en een thule skibox worden donderdag er op gezet door de alfa dealer
ben al een paar maanden aan het kijken maar heb toen toch maar de dragers bij de dealer gekocht omdat die geen uitstekende delen heeft
dus beter afgewerkt anders zie je aan het begin en eind de dragers uitsteken dat wil ik niet
ik laat wel even een berichteje achter hoe het bevestigen gaat een donderdag want vrijdag\zaterdag ga ik op vakantie

Zou je een fotootje van deze dragers kunnen posten (evt incl dakkoffer)?? Ben erg benieuwd!! 
Via de plaatjes van 'Mopar' als leverancier van officiele accessoires zou het naar mijn idee gewoon de Thule Whispbar zijn zonder Thule logo...
Maar die op het plaatje steken dus ook nog wel uit.

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2018, 14:36:51 »
Hier staat de accessoires folder van de Giulia, staan ze gewoon in, met prijs en plaatje(s)

http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-accessoires-prijslijst.pdf

Een Occie is wel ruim, maar ik heb er ook jaren een dakkoffer op gehad voor de vakantie, kan me voorstellen dat je dan met een Giulia te kort gaat komen.
Zelfs nu nog met mijn S3 gaat er soms de dakkoffer op  ;D
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2018, 16:06:51 »
Hier staat de accessoires folder van de Giulia, staan ze gewoon in, met prijs en plaatje(s)

http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alfaromeo/nl/nl/model/giulia/giulia-accessoires-prijslijst.pdf

Een Occie is wel ruim, maar ik heb er ook jaren een dakkoffer op gehad voor de vakantie, kan me voorstellen dat je dan met een Giulia te kort gaat komen.
Zelfs nu nog met mijn S3 gaat er soms de dakkoffer op  ;D

Ah top! Deze folder kende ik nog niet, staan leuke goodies in  :13:

Maar blijkbaar hebben ze dus 2 type steunen(!) Zie pagina 28-29 voor die 'zonder uitstekende' delen.
En die ik had gezien (welke in mijn ogen sterk lijken op de Whispbars van Thule, maar dan duurder) staan dus op pagina's 30-31.
Daar daar moet je dus wel rekening mee houden bij het bestellen dat er dus 2 varianten zijn ;)

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2018, 19:15:05 »
Ja precies, die zonder de uitsteeksels zeg maar lijken erg veel op originele die wij op onze 146,166 en 147 hebben gehad.
Ik heb nog steeds dezelfde (Thule) koffer (Met Alfa logo op de voorkant  :D ), die verhuist mee van auto naar auto.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2018, 17:42:50 »
Als ik van vakantie terug ben dat zal 13 augustus zijn dan plaats ik de foto's
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2018, 10:02:23 »
Verder gekeken hiernaar en de alfa variant wordt toch idd vrij duur in aanschaf en verder niet zo makkelijk over te zetten, mocht ik van auto gaan veranderen later.
Kijk dus nu naar de thule. Gekeken naar de square bar + pacific 200, iets zachter id prijs en overzetten naar ander auto kan blijkbaar (was mij verteld), moet je enkel de steun vervangen ofzo.

Iemand ervaring met de thule lijn? Is de plate variant beter? Waarom beter? En dan de ene zonder uitstekende delen, deze kan ik niet kiezen op thule site voor giulia?
En qua dakkoffer zelf, thule is bekend maar ervaring met ander merk? Hapro, Twinny load, of misschien iets geks: soft bag variant? Reden: makkelijker opbergen, die kan je vouwen.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2018, 20:22:15 »
[imghttp://][/img]
[imghttp://][/img]
foto van de koffer met dakdrager rond dus geen uitstekende delen
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2018, 20:45:10 »
Ah ja top!! Dank voor de foto’s ;)
Ziet er wel erg gaaf uit zo inderdaad!

Is dat trouwens een Thule Dynamic dakkoffer? Enne hoe is deze set qua windgeruis?

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dakdrager - kopen of lenen?
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2018, 22:29:10 »
het is een thule motion xt xl b 530 liter
het wind geruis valt wel mee
maar je hoor altijd wel wat geruis met de dakdragers alleen of met de koffer erop
hoe harder je rijd hoe meer geruis