!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Wim Bergman
8

  • Type Alfa: Giulia JTDm 2.2, 222pk
  • *
    - Startende Alfist
telefoon koppelen
« Gepost op: 28 september 2023, 11:47:07 »
Het lukt me niet om mijn recent aangeschafte Giulia JTDm 2.2 uit 2016 te koppelen aan mijn iPhone13 met iOS13.
Kan iemand mij hiermee helpen?

bij voorbaat dank,

Wim Bergman
06-22229909
GT, 156, 166, Giulietta, GTV, Giulia
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: telefoon koppelen
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2023, 21:18:44 »
Gekocht bij een Alfa dealer?

Even kijken of wel de laatste versie van de software er op staat.

Iets staat mij bij dat de vroege versie moeite had met Apple.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

DanaBanana
800

  • *****
    - Super Alfist
Re: telefoon koppelen
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2023, 09:16:15 »
Als je Giulia van 2016 is en nog de oorspronkelijke versie heeft van de infotainment software, dan sluit ik inderdaad niet uit dat de combi van die oude versie met IOS 13 het probleem is.
In dat geval is een update van de infotainment software waarschijnlijk de oplossing. Dus op zoek naar een dealer die dat voor je kan doen. Je kunt het ook zelf doen, maar schijnt wel een bepaald risico op vastlopen te zijn. @jwq weet hier veel van.
*

jwq
2.626

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: telefoon koppelen
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2023, 16:18:27 »
Als je Giulia van 2016 is en nog de oorspronkelijke versie heeft van de infotainment software, dan sluit ik inderdaad niet uit dat de combi van die oude versie met IOS 13 het probleem is.
In dat geval is een update van de infotainment software waarschijnlijk de oplossing. Dus op zoek naar een dealer die dat voor je kan doen. Je kunt het ook zelf doen, maar schijnt wel een bepaald risico op vastlopen te zijn. @jwq weet hier veel van.

zie o.a.
https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/

Welke software versie heb je nu ?
als infotainment uit 2016 is, ondersteund hij in elk geval geen Android Auto en/of Apple carplay.
Telefoon koppelen via bluetooth zou moeten lukken, maar is o.a. afhankelijk van de infotainment software versie
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Wim Bergman
8

  • Type Alfa: Giulia JTDm 2.2, 222pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: telefoon koppelen
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2023, 18:34:13 »
Ik wacht op een reactie van de Alfa dealer, zodat die kunnen kijken wat er kan worden gedaan. Allemaal bedankt voor de reacties en suggesties.
GT, 156, 166, Giulietta, GTV, Giulia
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: telefoon koppelen
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2023, 20:00:44 »
Mijn 2017 Stelvio heeft iig dezelfde hardware. Heb toen zelf een usb-update gemaakt via het forum hier en en dikke van het Amerikaanse Alfa forum.
Maar is dan een risico wat je neemt.

Lekker bij de dealer neerleggen als je nog garantie hebt. Die updaten niets als er geen probleem van gemaakt is door de vorige eigenaar.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition