!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
@Stiggy Kun je direct even checken of dat stuur geen raar geluid maakt? 😁
@GT1986 Ik weet dat je die dingen achteraf kunt laten inbouwen. Heb van sommige ook al prijsopgaven. De versnellingspook is €895,- (Sam van Dalen). Adaptieve CC valt mee: €275,- (Wim Prins). En Wireless CarPlay/Android auto heb ik al in laten bouwen (€500). Laten polijsten en glascoating erop zodat je de imperfecties wat minder ziet zo rond de €1500 - €1600 (Jurgh detailing). Telt wel lekker door.@__1337__ Meesturen, dat zit toch alleen als je Driver Assistant Pack (Adas) 2 hebt? Of zit dat er altijd op?Heb mijn auto net gewassen en ga zo eens naar de dealer waar de nieuwere staat. Ga ze eens langs elkaar zetten om Nero Alfa vs Nero Vulcano te vergelijken en dan een proefritje maken.En kijken of ze de scudetto, badjes en uitlaat eindstukken kunnen/willen swappen, die zijn bij de nieuwere allemaal zwart en bij de mijne chroom. Dat vind ik wat leuker breken, anders wordt is het zo'n zwarte doodskist Ben benieuwd of ik qua rijden veel verschil merk. De mijne heeft een Savali tuning (ong. 300pk), de nieuwere niet. Denk dat je daar niet zo heel veel van merkt. Ik heb in het verleden wel in een 2012 Giulietta gereden. Als ik dan als vervangende auto een nieuwere mee kreeg dan was dat verschil wel enorm. De latere versies voelden echt veel solider aan.
Klopt @Robert69 . Komt nog bij dat ik op mijn zwarte instant verliefd was en Nero Vulcano maar een raar kleurtje vind. Alle zwarte details op de nieuwe (badges, scudetto, eindtips) en de velgen vind ik ook wat minder dan op de mijne. Ik had na de proefrit dus besloten om het niet te doen. Ik zag ook nog wat imperfecties (kras dorpel, klein deukje in de andere, craquelé achterbumper) en daarmee was het besluit wel genomen.Echter, verkoper kwam daarna wel met een goed bod. Alle schades worden hersteld, alle zwarte details die ik niet mooi vind zoals de scudetto en uitlaattips worden geswapped van mijn huidige, alsmede de velgen/banden (nieuw op mijn huidige). Tuning aanbrengen: willen ze kijken wat ze daar in kunnen betekenen. Auto krijgt ook nog een grote onderhoudsbeurt en ze geven er weer 6mnd garantie op. Ik moet dan 15k bijbetalen, wat er op neerkomt dat ze hetzelfde teruggeven voor mijn auto als ik in februari betaald heb. Ik vond dat een redelijk sympathiek aanbod. Hier moet ik over nadenken. Hoe blij ik met mijn huidige 2017/80.000km auto ook ben, ik heb het gevoel dat ik in een vrij oude auto rij met typische Alfa kwaliteitsdingetjes hier en daar. Met de 2021/26.000km auto heb ik het gevoel een bijna nieuwe auto te hebben die ik nog vele jaren ga houden en meer vertrouwen in heb. Met mijn huidige ben ik 6 keer in 3mnd bij een garage geweest. Geen kritische dingen en ik kan er wel om lachen want dat is zoals ik Alfa ken (met mijn Giulietta idem), misschien dat dat ook wel meespeelt.