!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Martijnmartens
3

  • Type Alfa: Gulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #15 Gepost op: 18 april 2018, 22:02:04 »
Mijn giulia neemt soms zelf de beslissing om even kort te  remmen random. Misschien toch maar eens proberen uit te zetten of de voorkant van de auto wat vaker wassen.. denk dat het de fcw is die niet helemaal zuiver is of dat er vuil voor het systeem zit.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #16 Gepost op: 19 april 2018, 08:40:30 »
Mijn giulia neemt soms zelf de beslissing om even kort te  remmen random. Misschien toch maar eens proberen uit te zetten of de voorkant van de auto wat vaker wassen.. denk dat het de fcw is die niet helemaal zuiver is of dat er vuil voor het systeem zit.
of anders instellen
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Martijnmartens
3

  • Type Alfa: Gulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2018, 10:35:47 »
Volgens mij is hij maar op 3 manieren in te stellen en staat hij al op zijn ongevoeligst of kun je ergens anders nog instellen buiten instellingen veiligheid?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2018, 10:48:35 »
Volgens mij is hij maar op 3 manieren in te stellen en staat hij al op zijn ongevoeligst of kun je ergens anders nog instellen buiten instellingen veiligheid?
Nee, klopt. Volgens mij zou hij op standje "dichtbij" het minst gevoelig moeten zijn. Werkt bij mij zonder problemen....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2018, 18:11:14 »
Bij mij heeft hij nu 1x ingegrepen toen ik al flink aan het remmen was.
Precies op het moment dat ik naar links keek voor aankomend verkeer op een rotonde stampte degene voor mij nog harder op zijn rem ipv de rotonde op te rijden. Dus vond het niet erg dat ik even in de gordel hing.

Verder geen meldingen gehad of last van in de file of iets dergelijks.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #20 Gepost op: 29 april 2018, 09:37:09 »
zou het kunnen dat bij mij de auto alleen waarschuwt, dmv een signaal, ik ondervind niet dat de auto zelf afremt... ik zie ook alleen de drie standen staan in menu, kwestie gevoeligheid, maar verder  kan ik niets ondernemen hierin...
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Forward Collision Warning (FCW) voor-en nadelen
« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2018, 11:28:08 »
zou het kunnen dat bij mij de auto alleen waarschuwt, dmv een signaal, ik ondervind niet dat de auto zelf afremt... ik zie ook alleen de drie standen staan in menu, kwestie gevoeligheid, maar verder  kan ik niets ondernemen hierin...

Forward Collision Warning
Hiermee kan de wijze van ingrijpen van
het botsingsvermijdingssysteem
geselecteerd worden. De beschikbare
opties zijn:
“Status": hiermee kunt u het systeem
activeren/deactiveren (waar voorzien);
"Modus": gebruikt om de volgende
bedieningsmodi in te stellen:
Waarschuwing-rem,Waarschuwing, uit
(waar aanwezig);

"Gevoeligheid": hiermee kunt u de
reactiesnelheid van het systeem op basis
van de afstand tot het obstakel
selecteren (dichtbij, gemiddeld, ver).
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA