!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
foutmeldingen tijdens accelereren
« Gepost op: 26 juli 2020, 12:24:37 »
Gister kreeg ik tijdens stevig accelereren een foutmelding van de parkeersensoren en nog een ander symbooltje onderin (volgens mij die van een koplamp ofzo). Bij gas minderen was het gelijk weer weg. Bekend voor iemand?
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2020, 09:50:17 »
Nee, nog niet mee gemaakt.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2020, 11:46:26 »
zeker dat het niet FORWARD COLLISIONWARNINGSYSTEEM (FCW) was..... ?
Wil een enkele keer wel eens reageren op zaken op de weg of in de berm ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2020, 11:58:25 »
Nee er stond Park. Sens. op het scherm, dat kon ik nog lezen. Het symbooltje daaronder zag ik niet goed. Gebeurde tot 2x toe.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2020, 11:42:27 »
Zelf nog niet gehad.
Het gebeurt dus bij de "wheigt shifting"? Misschien iets losgeraakt (vanzelf of bij een beurt)?
Of misschien vuil/bladeren?

Even goed schoonmaken en de auto daarbij visueel controleren..
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2020, 20:40:35 »
Nee denk niet dat er iets loszit. Was namelijk niet bij acceleratie vanuit stilstand maar op hogere snelheid. Bij gas minderen was het gelijk goed. Dacht zelf aan (wind)druk op de bumper. Maar zou inderdaad ook een blaadje kunnen zijn dat net voor de sensor zat?! Auto is verder brandschoon.
*

sir_c
31

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2020, 20:32:32 »
Kan het zijn dat je nummerplaat verschoven is en vlak bij de sensor komt? Bij hard optrekken klappert dit misschien, en triggert hij zo de sensor?
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2021, 08:10:42 »
Even een update. Inmiddels vaker dit probleem gehad. En niet alleen bij accelereren, nu ook bij gewoon rijden en bij stilstand. En niet meer een paar seconden maar soms wel een uur lang. Dus ik heb nu ook beter kunnen kijken wat allemaal uitvalt:

- parkeersensoren
- automatisch meedraaiende koplampen
- lane departure warning
- buitentemperatuurweergave
- het hele infotainmentsystem klapt eruit
- knipperlichten (blijven het aan de buitenkant wel doen, maar de dashboardweergave en ook het geluidje doet het niet meer)
- de kilometerstand knippert

Ook na opnieuw starten blijven de foutmeldingen actief. Om plotseling weer te verdwijnen, soms gedurende een seconde, soms voor langere tijd. Misschien is er een relatie met de warme temperaturen de afgelopen tijd, maar weet dat niet zeker.

Ga binnenkort naar de dealer, maar iemand hier een idee?



*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2021, 08:43:04 »
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, bleek dat men bij het inbouwen van mijn Moving Intelligence systeem per ongeluk een zekering hadden aangetikt die niet meer lekker in zijn zitting gedrukt zat.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2021, 09:14:20 »
Even een update. Inmiddels vaker dit probleem gehad. En niet alleen bij accelereren, nu ook bij gewoon rijden en bij stilstand. En niet meer een paar seconden maar soms wel een uur lang. Dus ik heb nu ook beter kunnen kijken wat allemaal uitvalt:

- parkeersensoren
- automatisch meedraaiende koplampen
- lane departure warning
- buitentemperatuurweergave
- het hele infotainmentsystem klapt eruit
- knipperlichten (blijven het aan de buitenkant wel doen, maar de dashboardweergave en ook het geluidje doet het niet meer)
- de kilometerstand knippert

Ook na opnieuw starten blijven de foutmeldingen actief. Om plotseling weer te verdwijnen, soms gedurende een seconde, soms voor langere tijd. Misschien is er een relatie met de warme temperaturen de afgelopen tijd, maar weet dat niet zeker.

Ga binnenkort naar de dealer, maar iemand hier een idee?

Dit lijkt me overduidelijk een storing in het CanBus systeem. Met het knipperen van de kmstand wordt dit ook aangegeven, dan is er een probleem met de communicatie binnen het systeem. Eerst eens uitlezen of er een bepaalde module problemen geeft, en mochten er meerdere modules tegelijk storingen geven dat is er vaak iets van een massaprobleem of probleem in de bekabeling. Hou ons maar ons de hoogte ;)
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2021, 11:48:31 »
Dank voor de reacties. Hoop dat het meevalt, ik houd jullie op de hoogte.
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2021, 21:15:34 »
Update: de dealer heeft alles nagelopen maar niks gevonden. Vreemd genoeg heb ik sindsdien, inmiddels meer dan een maand geleden, de storing niet meer gehad. Terwijl ik  hem de dagen daarvoor vrijwel elke rit had. Kan eigenlijk geen toeval meer zijn. Ik ga er dus maar vanuit dat ze tijdens de inspectie toch iets hebben gedaan, bijvoorbeeld een zekering aangedrukt o.i.d. Hopen dat het wegblijft!
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: foutmeldingen tijdens accelereren
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2021, 11:35:59 »
Update: de dealer heeft alles nagelopen maar niks gevonden. Vreemd genoeg heb ik sindsdien, inmiddels meer dan een maand geleden, de storing niet meer gehad. Terwijl ik  hem de dagen daarvoor vrijwel elke rit had. Kan eigenlijk geen toeval meer zijn. Ik ga er dus maar vanuit dat ze tijdens de inspectie toch iets hebben gedaan, bijvoorbeeld een zekering aangedrukt o.i.d. Hopen dat het wegblijft!
Mocht het nog eens voorkomen (hopelijk niet ;) ) , kontroleer dan ook de bodycomputer/zekeringskast aan bijrijderszijde op vocht/water .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA