!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

esox
8

  • Type Alfa: Giulia Q4 veloce
  • *
    - Startende Alfist
ssoftware update
« Gepost op: 17 december 2021, 07:35:15 »
Ik ben niet zo op de hoogte van software en dergelijke zaken. Mijn Veloce Q4 heeft de volgende softwareversie 
MV-001.011.020
TV-001.011.020

Het lijkt mij dat dat best een oude versie is. Ik heb de veloce geerfd en mijn schoonvader was niet into software ( het moest gewoon hard kunnen rijden).
Wat zijn de voordelen als ik hem (laat) updaten, kan Carplay er dan opwerken bv?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: ssoftware update
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2021, 09:18:11 »
Dat is inderdaad een hele oude versie, een van de eerste
Zijn (uiteraard) veel nieuwere. Aantal voordelen
- versie 001.x.x ondersteund nog geen kaart updates, dus dat betekend ook automatisch dat je behoorlijk oude kaarten hebt
- zijn meerdere fouten verholpen in latere versies, vwb oliepeil aanduiding, groter beeld achteruitrij camera, route keuze voor route planning, enz enz
Zie ook hier:
https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/

bedenk wel dat de eerste keer dat je de 001 versie update, de geinstalleerde kaarten verloren gaan. Je zal dus nieuwe kaarten moeten installeren, waarvoor je een abbo
moet kopen voor ca E120,- voor 3 jarig abonnement (4 updates per jaar)
Android auto en carplay zijn niet mogelijk op de oude hardware die jij hebt.
Wel kan je hiervoor een add-on kopen, zijn meerdere berichten over te vinden op forum

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

esox
8

  • Type Alfa: Giulia Q4 veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: ssoftware update
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2021, 06:37:37 »
Dank voor de informatie, ik ga eens overdenken of we de updates gaan uitvoeren, wij gebruiken carplay op een Iphone voor de navigatie en zijn onderhand wel gewend, en vinden de on-board navigatie niet zo heel handig .