!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
gebruikershandleiding
« Gepost op: 20 mei 2019, 17:42:13 »
hoi mede-alfisten,
ik ben splinternieuw op dit forum met mijn Guila Veloce Q4 van 2017. Ik heb ontdekt dat er geen gebruikershandleiding in de boordcomputer zit (infotainment scherm). Is dit normaal of een algemene regel? Of kan ik die ergens uploaden via USB....?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2019, 18:18:45 »
je kunt in elk geval de PDF versie hier downloaden :
http://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?languageId=6&brand_code=83

infotainment onder "suplementen" , zie bijv
http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=6&id_model=28c0af8b-cba6-4ee3-a9a3-33d259cc9068&market_code=NL&cat=sup&part_number=#1

papieren versie zou je via je dealer moeten kunnen krijgen/kopen .....

Edit: maar teruglezend bedoel je waarschijnlijk de "onboard" verzie (M72.zip), die kan je tijdelijk hier downloaden ;)  :
https://transfernow.net/1234v4c922k8

Vermoedelijk heeft iemand infotainment ge-update van verzie 01.xxx.xxx naar 02.xxx.xxx. Hierbij worden de kaarten en online manual ge-delete, en moeten dan opnieuw geinstalleerd worden.... 

updaten gaat op de bekende? manier: USB stick formatteren als NTFS, ge-unzipte files op stick plaatsen (geen subdirectories), in usb poort steken (zorg dat er niets in andere usb poorten zit) en update kiezen op infotainment, met stationair draaiende motor.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2019, 18:58:10 »
hoi jwq, bedankt voor de supersnelle reactie.
Ik bedoelde inderdaad de "on board" versie. Lijkt me netjes als die ook geïnstalleerd is.
Misschien heeft de vorige eigenaar inderdaad geupdatet, maar de kaarten zijn er wel, weliswaar verouderd maar die heb ik al afgehaald  (ik denk ook via een link van jou ??) maar moet die nog installeren
De link op transfernow.net kan ik niet openen en is blijkbaar in belgie een betalende versie.
Is het mogelijk die via wetransfer of zo te mailen?
Hartelijk dank en wellicht tot nog eens
grtz
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2019, 19:16:32 »
zou gewoon te downloaden moeten zijn, had hem er net opgezet..... Misschien was je iets te vroeg ?
Nogmaals de link, laat maar even weten of het lukt:
https://www.transfernow.net/1234v4c922k8
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2019, 19:47:25 »
hallo, zijn dit de bestanden die je toestuurde? (die had ik in een eerdere post van jou gevonden in dit forum)



zo ja, dan kan ik die niet uploaden; daarnet geprobeerd maar kreeg de melding "het toestel bevat geen bijwerkingsbestanden"
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2019, 20:12:41 »
als ik de zip file die ik zojuist via transfernow gestuurd heb uitpak, krijg ik :



begrijp bij jou niet helemaal waarom md5sum.txt op vandaag gedateerd staat......

Die melding die jij krijgt bij updaten is typisch het soort melding dat je krijgt als je in een van de andere USB poorten in de auto, naast die met de update stick,  nog wat anders hebt zitten ....
Neem aan dat je hebt gekozen voor "user manual update" ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2019, 20:29:16 »
raar, heel raar, .....
die txt file heb ik vandaag wel eens geopend om te zien of er mss aanwijzingen in stonden.
Verder blijken het dezelfde files met hetzelfde aantal kb's te zijn...... (behalve VLC bij mij en Bin bij jou)...
En ik heb niks anders in een andere USB-poort zitten.....
Ik probeer dus nog eens opnieuw.....
Alleszins al bedankt voor je hulp en je tijd hoor jwq !
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2019, 20:38:37 »
en neen, niet geprobeerd bij "software bijwerken"', wel bij de handleiding bijwerken. Ligt daar het misverstand?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2019, 20:40:35 »
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2019, 09:04:10 »
hoi jwq, nu pas terug tijd gevonden om er even aan te sleutelen.
Ik heb infotainment versie MV-002.009.043 en TV-002.009.043.
Als ik nu de gebruikershandleiding wil updaten met de files die ik van jou kreeg, krijg ik de volgende melding bij "bijwerken gebruikershandleiding" :"Het bijwerkingsbestand is vervallen en kan niet geïnstalleerd worden."

Dus zit ik nog steeds vast wat dit betreft. Zijn er stappen die ik ergens gemist heb? Of moet er eerst een nieuwe software of infotainment versie geïnstalleerd worden?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2019, 10:27:14 »
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet precies,....
Je zou kunnen proberen eerst de laatste versie van het infotainment te installeren, V 002.009.055.
Deze geeft zowiezo wat verbeteringen ten opzichte van jouw versie. Software kan je hier vinden :
https://www.mediafire.com/file/n5kapwsnidrkacx/ETM_SW_M86.zip

Gewoon weer de standaard procedure ;)
Update duurt ca 15 minuten, niet schrikken, tijdens installatie zal het sysyeem 1 a 2 keer rebooten, dit is normaal ;)

Wellicht dat je daarna wel de handleiding kunt installeren als je daar behoefte aan hebt.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

mac_l
2

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2020, 16:39:05 »
Bij mij is de onboard manual M72 ook niet te installeren.
Is het hier uiteindelijk nog gelukt geertvanelslander? en hoe?
Heeft iemand een nieuwere versie van de onboard manual die hoort bij software U2_17094C_424B.002_009_055?
*

geertvanelslander
35

  • Type Alfa: giulia veloce Q4 2.2 D
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2020, 18:27:26 »
Hoi Max-I ,
De handleiding is me niet gelukt, ook niet na het updaten van de nieuwe versie van infotainment (....055) . In andere topics van jwq las ik dat een bepaalde update de handleiding gewist werd.... wellicht heeft de eerste eigenaar van mijn wagen daarvoor gezorgd? Ik heb het altijd raar gevonden dat de  M72 niet kan upgeload worden.....mocht je in de toekomst een oplossing hiervoor vinden, dan hoor ik dat uiteraard graag
😏
*

HeMaN
138

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: gebruikershandleiding
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2021, 12:43:10 »
Beetje laat, maar kwam dit tegen op alfaowner:

== Onboard manual

Unofficial download location onboard manual M72
M72.zip
Note: not sure if the manual will install, as according to enclosed config file it's originally for firmware 002.009.047 and has an expiration date of 2018-12-31
Additional note: A workaround for the above has been found by "fooling" the system as follows:

        disable time/date GPS update in system setting of infotainment
        manually set date/time to an earlier date then 2018-12-31, f.i. June 2018 (example)
        Perform the update
        upon completion you can re-enable GPS time/date
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier