!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dus de monteur beweert dat het normaal is dat je koppeling slipt omdat je al het vermogen 'op de koppeling losgooit'? Als hij dat serieus gezegd heeft snapt hij er vrijwel niets van, wat een flauwekul.Ik hoop dat Alfa Romeo Nederland je kan helpen. Pijnlijk is het allemaal wel.
Het niveau van de gemiddelde monteur heb ik sowieso ernstige vraagtekens bij. Bij een andere dealer moest ik de monteur al uitleggen dat de peilstok bij mijn diesel wel degelijk het motorolie niveau kan aflezen. Hij dacht dat ie van de versnellingsbak was. Wel heel erg als een monteur nog niet eens een motorblok van een versn bak weet te onderscheiden. Bij weer een andere monteur kreeg ik het verhaal dat de TPMS sensoren opnieuw ingelezen moeten worden omdat ik van 16 naar 19 inch ben gegaan. In een 16 inch band kan 2,4 bar lucht maar zoveel lucht past er niet in een 19 inch, aldus de monteur. Daar kon maximaal 2.0 bar in.... Blijkbaar snapt die het verschil tussen volume en druk niet... Wel heel erg dat zoiets zich eerste monteur mag noemen....
Citaat van: Ruud_Enschede op 27 september 2019, 10:55:22Het niveau van de gemiddelde monteur heb ik sowieso ernstige vraagtekens bij. Bij een andere dealer moest ik de monteur al uitleggen dat de peilstok bij mijn diesel wel degelijk het motorolie niveau kan aflezen. Hij dacht dat ie van de versnellingsbak was. Wel heel erg als een monteur nog niet eens een motorblok van een versn bak weet te onderscheiden. Bij weer een andere monteur kreeg ik het verhaal dat de TPMS sensoren opnieuw ingelezen moeten worden omdat ik van 16 naar 19 inch ben gegaan. In een 16 inch band kan 2,4 bar lucht maar zoveel lucht past er niet in een 19 inch, aldus de monteur. Daar kon maximaal 2.0 bar in.... Blijkbaar snapt die het verschil tussen volume en druk niet... Wel heel erg dat zoiets zich eerste monteur mag noemen....Hahahaha... inderdaad.Soortgelijke ervaringen helaas...
Vervelend Ruud! Hopelijk is er al een oplossing in zicht? Ik schrik wel een beetje van de lakse houding van Alfa Romeo/dealer... een dealer moet toch garant staan voor de kwaliteit van zo’n jonge auto!
Heb inderdaad het idee dat de dealer met name heeeel erg bang is om werk te verrichten aan de auto en aan het einde van de rit niks terugkrijgen van de importeur/fabrikant als het gaat om garantie claim.Ze willen zich eerst volledig indekken alvorens tot actie over te gaan.Dit is echter wel hele slechte service. Ik ben alfa fanaat in hart en nieren en zo lang als het mogelijk is zal ik Alfa blijven rijden. Echter als er een rijder afkomstig van een vreemd merk iets dergelijks mee maakt weet ik zeker dat dit soort geneuzel ze de nodige klanten zal gaan kosten. En aangezien het toch al niet allemaal rozengeur en manenschijn is bij ons merk helpen ze op een dergelijke manier het eigen merk om zeep.Het niveau van de gemiddelde monteur heb ik sowieso ernstige vraagtekens bij. Bij een andere dealer moest ik de monteur al uitleggen dat de peilstok bij mijn diesel wel degelijk het motorolie niveau kan aflezen. Hij dacht dat ie van de versnellingsbak was. Wel heel erg als een monteur nog niet eens een motorblok van een versn bak weet te onderscheiden. Bij weer een andere monteur kreeg ik het verhaal dat de TPMS sensoren opnieuw ingelezen moeten worden omdat ik van 16 naar 19 inch ben gegaan. In een 16 inch band kan 2,4 bar lucht maar zoveel lucht past er niet in een 19 inch, aldus de monteur. Daar kon maximaal 2.0 bar in.... Blijkbaar snapt die het verschil tussen volume en druk niet... Wel heel erg dat zoiets zich eerste monteur mag noemen....