!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #30 Gepost op: 1 oktober 2019, 13:55:10 »
Leasemaatschappij laten oplossen, hier moet jij geen tijd aan besteden, daarvoor betaal je hun toch.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #31 Gepost op: 4 oktober 2019, 16:11:09 »
Update: ik kan dinsdag de auto brengen en dan gaan ze alles loshalen om te kijken wat er aan de hand is.

Ben benieuwd wat eruit komt
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #32 Gepost op: 4 oktober 2019, 16:13:15 »
Dat is goed nieuws, hou ons op de hoogte.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #33 Gepost op: 9 oktober 2019, 12:24:52 »
En @Ruud_Enschede al meer duidelijkheid na gisteren?
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #34 Gepost op: 9 oktober 2019, 13:04:51 »
Hoi Mike, nee nog niks gehoord. Ze wisten ook niet hoe lang het ging duren. Heb nu een Jeep Compass mee met een 1,4 MA motor. Ook wel grappig... Maar zal toch blij zijn als de Giulia weer klaar is.

Zal straks wel eens bellen of ze al iets weten hoe de koppeling eruit zag..
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #35 Gepost op: 9 oktober 2019, 18:05:07 »
Leuk, een Jeep met de 1.4 ma motor. Is dat dezelfde versie als in de Giulietta? Vond het altijd een heerlijk motortje 👌
Hopelijk snel de Giulia weer terug!

Off-topic: ik las dat jij sportpedalen hebt laten installeren, niet AF fabriek toch? Waar heb je de steunplaat links van de rem gekocht? Ik kan alleen de set vinden met gaspedaal en rem (automaat). Heb je deze set zelf geïnstalleerd  of laten doen?
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #36 Gepost op: 10 oktober 2019, 10:35:55 »
Hoi Mike, ja idd zelfde motor als in de Giulietta. Alleen in de Giulietta was hij best wel pittig en snel maar in de Jeep een stuk minder. Komt door gewicht en 4WD maar met name ook door die rot automaat. Wat een drama is dat zeg. Auto is best wel goed maar die automaat bederft alles....

Trouwens ik heb geen sportpedalen hoor. Denk dat dat iemand anders is geweest.

UPDATE: koppeling en 2-massa vliegwiel moet vervangen worden. Nu is het alleen wachten op onderdelen. Dat kan nog wel even duren want men was blijkbaar niet eens in staat om en een indicatieve levertijd te geven.....

Dat wordt dus sowieso nog het weekend in de Jeep Compass rijden. En wie weet de week daarop ook nog wel. Ik weet wel hoe dat gaat met Italianen en levertijden....
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2019, 12:21:22 »
UPDATE: koppeling en 2-massa vliegwiel moet vervangen worden. Nu is het alleen wachten op onderdelen. Dat kan nog wel even duren want men was blijkbaar niet eens in staat om en een indicatieve levertijd te geven.....

Dat wordt dus sowieso nog het weekend in de Jeep Compass rijden. En wie weet de week daarop ook nog wel. Ik weet wel hoe dat gaat met Italianen en levertijden....

Zou ik niet blij mee zijn. Ze hebben mij een keer 2 dagen zo een jeep meegegeven. Vond het echt een waardelozer auto op alle vlakken.
Hoop dat jouw auto snel klaar is.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2019, 11:50:07 »
Hoi Leo, het is met name het thuisfront wat zeer gecharmeerd is van de Jeep. De vrouw vindt de hoge zit fijn en dochterlief vind het prachtig om met het touchscreen de stoelverwarming aan te zetten. Oja en de hond zit ook een stuk comfortabeler achterin de kofferbak van de jeep dan op de achterbank van de Giulia.

Maarrrrrr, IK kan inderdaad niet wachten tot de Alfa weer klaar is. Hij staat nu een week en een dag bij de dealer en blijkbaar hebben ze nog steeds geen koppeling kunnen vinden....  Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zo lang moet duren. Kan de dealer niks aan doen (denk ik) maar de onderdelenvoorziening is dus echt afschuwelijk slecht.... Ben zeer benieuwd of ze de huur van de Jeep gaan doorbelasten aan de leasemaatschappij. Ik ga er van uit van niet maar houd het wel in de gaten.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #39 Gepost op: 19 oktober 2019, 20:34:44 »
Heb je de auto alweer terug Ruud? Hoewel die 1.4 motor in de Jeep prima is, snap ik dat je liefst in je Giulia rijdt 😀
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.2 handbak met slippende koppeling?
« Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2019, 10:59:20 »
Nee nog niet terug en ook nog niks gehoord. Morgenvroeg is het alweer twee weken geleden dat ik hem gebracht heb.....