!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Mooi hoor dat blauw Alfa wordt Audi A5 dat heb ik altijd al gewild ( is maar een grapje hoor ik weet ook dat er hopelijk nog veel kan veranderen)
Andere merken blijven ook ICE leveren, zou mooi zijn als Alfa (Stellantis) dat ook blijft doen.Direct over op efuel, = synthetische brandstof met nu al 90% minder uitstoot. Oldtimers in UK rijden er al zonder problemen op. En als iedereen op Efuel overgaat zul je zien dat de EV de fossiel wordt...
Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof, nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.
Citaat van: MysteryAngel op 13 mei 2024, 17:48:54Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof, nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV. Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel. De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren. F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.
Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV. Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel. De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren. F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.
Nou de design afdeling van Alfa is de weg kwijt. Net zo lelijk als de nieuwe Junior. Mijn Giulia wordt mij steeds meer waard.