!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DMC-12
62

  • Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
DS DS3 Turbo "Le Makeup"
*

Robert69
1.383

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2024, 16:31:04 »
Top...dat wordt weer 2 jaar discussiëren over vage renders en echte Alfa's

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DMC-12
62

  • Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2024, 18:08:24 »
Ja plaatjes wel maar hopelijk klopt de tekst erbij.
Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
DS DS3 Turbo "Le Makeup"
*

Alfa 147 Ti
1.598

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2024, 20:43:40 »
Mooi hoor dat blauw Alfa wordt Audi A5 dat heb ik altijd al gewild ( is maar een grapje hoor ik weet ook dat er hopelijk nog veel kan veranderen)
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

hetbegonmeteen33
10

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2024, 09:59:42 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  7 mei 2024, 20:43:40
Citaat van: Alfa 147 Ti op  7 mei 2024, 20:43:40
Mooi hoor dat blauw Alfa wordt Audi A5 dat heb ik altijd al gewild ( is maar een grapje hoor ik weet ook dat er hopelijk nog veel kan veranderen)

Precies dat kwam ook in mij op: "Hee, een Audi!"😬 Maar goed, we zullen zien wat ervan komt. En bovendien EV, dus ik sla op voorhand maar over.
*

Robert69
1.383

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2024, 11:56:26 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  7 mei 2024, 20:43:40
Citaat van: Alfa 147 Ti op  7 mei 2024, 20:43:40
Mooi hoor dat blauw Alfa wordt Audi A5 dat heb ik altijd al gewild ( is maar een grapje hoor ik weet ook dat er hopelijk nog veel kan veranderen)


Ik moest meteen denken aan het buitenechtelijke kind van een Audi en Peugeot ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

VerdeVisconti
40

  • Type Alfa: Giulia Veloce Squadra
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2024, 15:51:35 »
mein got (pun intended) hopelijk negeren ze in Italië deze renders.
maar een ICE is zeker heel erg welkom!
33 1.7 ie | 146 ti | '72 Giulia Super 1600 | 147 Jtdm collezione | Giulietta 1.4 170 | Giulia Veloce '18 | Maserati Granturismo 4.2 | Giulia Veloce '22 squadra
*

DMC-12
62

  • Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2024, 10:21:38 »
Andere merken blijven ook ICE leveren, zou mooi zijn als Alfa (Stellantis) dat ook blijft doen.
Direct over op efuel, = synthetische brandstof met nu al 90% minder uitstoot. Oldtimers in UK rijden er al zonder problemen op. 
En als iedereen op Efuel overgaat zul je zien dat de EV de fossiel wordt...
Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
DS DS3 Turbo "Le Makeup"
*

Rubyroo
173

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2024, 11:21:31 »
Andere merken blijven ook ICE leveren, zou mooi zijn als Alfa (Stellantis) dat ook blijft doen.
Direct over op efuel, = synthetische brandstof met nu al 90% minder uitstoot. Oldtimers in UK rijden er al zonder problemen op. 
En als iedereen op Efuel overgaat zul je zien dat de EV de fossiel wordt...


Het doel van synthetische brandstoffen is om CO2 emissies te reduceren met 90% in 2040. Dat e-fuels op dit moment 90% minder uitstoten heb ik sterke twijfels bij en wordt vooral geclaimd door oliemaatschappijen zelf, je kunt zelf wel invullen waarom haha.
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

MysteryAngel
2.726

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2024, 17:48:54 »
Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.
Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.
Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.
Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,
omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof,
nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.
Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,
dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.
Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.
Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.
*

DMC-12
62

  • Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2024, 11:39:54 »
Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.
Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.
Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.
Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,
omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof,
nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.
Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,
dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.
Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.
Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.

Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV.

Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.

Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel.

De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.

Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren.

F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.

De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.

De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.
Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.

Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.
Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
DS DS3 Turbo "Le Makeup"
*

Alfa 147 Ti
1.598

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2024, 17:41:01 »
Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.
Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.
Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.
Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,
omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof,
nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.
Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,
dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.
Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.
Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.

Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV.

Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.

Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel.

De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.

Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren.

F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.

De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.

De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.
Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.

Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.
Mooi verwoord
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.726

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2024, 18:25:56 »

Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV.

Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.

Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel.

De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.

Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren.

F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.

De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.

De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.
Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.

Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.

Die efuel zal best wel veel verder zijn dan media wil doen geloven ja.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat super car fabrikanten daar ook wel op in willen zetten,
zodat ze in de toekomst toch nog zulk soort auto's kunnen blijven bouwen.
En natuurlijk voor oldtimers zal het ook een mooie uitkomst zijn.
Maar ja uiteindelijk efuel of niet zodra je iets verbrand heb je altijd uitstoot.
Van mij mag benzine gewoon lekker blijven ik heb helemaal niks met BEV's of klimaat wappies.
Maar ja als benzine dan toch uiteindelijk weg moet dan zou Efuel wel een goede oplossing zijn.
Maar of er tegen die tijd nog veel nieuwe auto's met ice op de markt komen is natuurlijk de vraag.

ik zie persoonlijk wel toekomst in FCEV waterstof.
We hebben alleen iets meer modelletjes nodig dan de Toyota Mirai en Hyundai Nexxo.
*

Busso
892

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia 2026?
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2024, 17:06:09 »
Nou de design afdeling van Alfa is de weg kwijt.  Net zo lelijk als de nieuwe Junior. Mijn Giulia wordt mij steeds meer waard.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

bekkie
2.760

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2026?
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2024, 19:41:50 »
Nou de design afdeling van Alfa is de weg kwijt.  Net zo lelijk als de nieuwe Junior. Mijn Giulia wordt mij steeds meer waard.

Wie zegt dat deze impressie klopt, dan?
Volgens mij hebben ze geen flauw idee en zitten ze er mijlenver naast.
Heeft vast iemand gerenderd die Audi fan is.
Gewoon even rustig afwachten.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium