!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Angel66
49

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Giulia aankoop tips
« Gepost op: 21 februari 2021, 16:51:53 »
Hoi,

Ik ben druk op zoek naar een Giulia. Ik kan een 2.0 kopen, benzine.  200 pk.   Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? 
+-37000 km.  2017. 

Ik heb alleen iets over de  standaard accu die vervangen zou moeten worden.
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia aankoop tips
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2021, 21:15:22 »
Je zou inderdaad kunnen kijken of alle elektrische systemen werken: achterruitverwarming, start-stop, stoelverstelling. En kijk of hij op tijd z’n olie heeft gehad. Verder zou ik het niet weten. Heb ook een 2.0 T uit 2017 en toevallig precies 37k km. Superauto.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia aankoop tips
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2021, 01:13:06 »
Goeie vraag, heb zelf een 2.0T met 85dkm uit 2018, kan me niet 1,2,3, bedenken...

- Ik hoor wel hier en daar dat de rubberen van de deuren bij sommige exemplaren heel snel slijt/ droog/ geluid maken etc
- Is een sport auto, dus check goed dat de onderkant niet helemaal kapot gebroken is door drempel te snel genomen o.i.d.
- Idd alle elektrische functies goed checken
- Benzine tankklepje sluit bij sommige exemplaren niet goed aan

Nou ja, dat was em denk ik? Ik zal erover nadenken maar kan geen grote gekke dingen noemen
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia aankoop tips
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2021, 01:34:34 »
Goeie vraag, heb zelf een 2.0T met 85dkm uit 2018, kan me niet 1,2,3, bedenken...

- Ik hoor wel hier en daar dat de rubberen van de deuren bij sommige exemplaren heel snel slijt/ droog/ geluid maken etc
- Is een sport auto, dus check goed dat de onderkant niet helemaal kapot gebroken is door drempel te snel genomen o.i.d.
- Idd alle elektrische functies goed checken
- Benzine tankklepje sluit bij sommige exemplaren niet goed aan

Nou ja, dat was em denk ik? Ik zal erover nadenken maar kan geen grote gekke dingen noemen
idd bij mij ook een niet mooi sluitende tankdop.. voor de rest ik heb er 2 maanden geleden 1 gekocht en bij een proefrit kon ik helemaal niks merken.. november 2016 model en geen gekraak niks.. wel goed in onderhoud geweest bij Kien Arnhem. Dat zal t geheim waarschijnlijk ook zijn haha. Controleer de boekjes goed, onderhoud op tijd en bel anders de garage die t onderhoud doet voor meer info.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia aankoop tips
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2021, 16:14:30 »
- Benzine tankklepje sluit bij sommige exemplaren niet goed aan
Ga er maar gewoon vanuit dat ze dat allemaal in meer of mindere mate hebben, afhankelijk van de temperatuur en de seizoenen.
Bij een exemplaar dat lekker warm in een showroom staat, ga je het in ieder geval niet zien.
*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: Giulia aankoop tips
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2021, 20:31:28 »
Angel, mijn punten/ ervaringen met een   ;)
Heb mijn Knalfa nu een jaar of 3 (gekocht met 12K heeft nu 67K) de volgende punten heb ik gehad:
-vriesplug lekte wat koelvloeistof en die is onder (deel)garantie vervangen
-inderdaad wel een nieuwe accu er in gezet voor afgelopen winter en is nu dik in orde.
Heb 2x gehad dat accu volledig was leeg getrokken maar is de laatste tijd ook niet meer gebeurd.
-deurrubbers wel wat slecht en mss. s vervangen.
-remblokken lijken op maar die zijn af fabriek gewoon dun heb ik mij laten vertellen.
heeft mi. ook te maken met de onafgeveerde massa. (lager=beter)
Remmen doe ik zo min mogelijk ivm. milieu( kost meer brandstof dus meer CO2 uitstoot)
Remmen was in het begin wel wat wennen en heeft te maken met brake-by-wire systeem
na een week of 3 wennen dus... prima.
-wel s wat motorstoringen gehad maar die gingen vanzelf weg..
heb iets gehoord over zelflerende SW oid.
Motorstoring was met name wanneer ik flink hard door de bocht ging (ook op Assen..grrr..)
en de/een brandstof sensor werd hierdoor onderbroken en t systeem schakelde automatisch naar
veilige stand/suf (N). Maar na een 2x opnieuw starten kon ze gewoon weer in Dynamic (as usual)
-openstaand benzineklepje bij koude ook wel wat.. maar dat geeft een wat
betere zijwaartse aerodynamische stabiliteit bij het passeren van voorbumperklevers.
-banden slijten overmatig snel dat wel LOL     
-grootste irritatie: elke dag genieten.
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.