!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Hessel89
5

• Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • *
    - Startende Alfist
Giulia brandstof pomp probleem
« Gepost op: 27 september 2024, 13:04:00 »
Beste Giulia / Stelvio eigenaren,

Ik ben op zoek naar eigenaren die onlangs fuel pump + fuelpump module problemen hebben of hebben gehad.

Ik ben onlangs gestrand in het buitenland met dit probleem, en mijn Giulia staat nu bij de dealer ter reparatie. lang verhaal kort: Auto gaf paar meldingen, auto langs de kant gezet, en startte vervolgens met geen mogelijkheid meer. Auto is afgesleept en terug naar Nederland gebracht. Bij garage thuis bleek uit diagnose: Brandstofpomp slaat niet aan dus brandstofpomp + brandstofpomp module dienen vervangen te worden. €1294.

En wat denk je? Stellantis wil dus NIETS voor ons betekenen. Typisch. In dit geval zal ik de reparatie zelf betalen, maar principieel ben ik het er niet mee eens dat een 7 jaar jonge auto, weliswaar net buiten de garantie, nu al compleet afgeschreven is door dit probleem en het Merk NIETS doet aan coulance of compensatie. Sterker nog: ze schuiven het liever onder het tapijt. Dit terwijl andere merken zoals Toyota vergelijkbare problemen hebben gehad, alleen zij hebben dit met Recalls opgelost.

Ik weet ook dat ik niet de enige ben met dit probleem, want bij mijn dealer staat toevallig nog een Giulia uit 2017 met exact hetzelfde probleem, en deze brandstofpomp module is momenteel zeer slecht leverbaar, wat betekent dat er momenteel waarschijnlijk nog veel meer zijn waarbij deze pomp stuk is.
Ook wordt exact deze issue momenteel onderzocht door de NHTSA | National Highway Traffic Safety Administration in de USA, omdat er al 12 gevallen bekend zijn, waarvan één met schade en letsel tot gevolg.

Wat zij eisen is een Recall, maar tot op heden heeft Stellantis hier nog geen gehoor aan gegeven. Dit terwijl deze issue al sinds 2018 bekend was.

Kijk, onderdelen gaan kapot, dat gebeurt nu eenmaal, maar de betrouwbaarheid van een MERK, valt en staat door de manier waarop de fabrikant er mee om gaat. De correcte manier van Stellantis om hier mee om te gaan, was geweest om alle betrokken auto's direct te recallen, of de eigenaren van deze auto's te compenseren voor de gemaakte kosten.

Zoals ik al zij, deze reparatie zal ik voor nu zelf bekostigen, maar dit verhaal gaat zeker een staartje krijgen.

Dus heb jij ook Giulia / Stelvio met dit probleem, laat je alsjeblieft horen. Het is zeer belangrijk dat dit probleem algemene bekendheid verwerft.

Bedankt alvast!
Gemarkeerd als beste antwoord door Hessel89 Gepost op 27 september 2024, 13:41:25
*

Ron
251

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
Re: Giulia brandstof pomp probleem
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2024, 13:40:14 »
Het relais van de brandstofpomp is al vervangen ?

Gr Ron
*

Hessel89
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2024, 13:44:45 »
Het relais van de brandstofpomp is al vervangen ?

Gr Ron

Uiteraard is die als eerste gecheckt. Deze is OK en bovendien pas nog vervangen.
*

Busso
931

• Type Alfa: 147 - Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2024, 15:25:43 »
Les mijn topic. Heeft volgens Squadra te maken met de brandstofpompmodule.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/weer-start-hij-niet-na-rit-in-de-warmte-p008a-00/

En ik vond dit een tijd een tijd terug. Geen idee wat de bypass valve is.

147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Hessel89
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2024, 15:40:09 »
Les mijn topic. Heeft volgens Squadra te maken met de brandstofpompmodule.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/weer-start-hij-niet-na-rit-in-de-warmte-p008a-00/

Dit is ook wat mijn dealer bij mijn Giulia heeft vast gesteld. Ze gaan de Brandstofpomp + Brandstofpompmodule vervangen..

Maar als ik het goed begrijp heeft het vervangen van de brandstofpompmodule bij jouw Giulia tot niets geleid en heb je nog steeds problemen?
*

Busso
931

- Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2024, 15:53:47 »
Ik heb nog niets vervangen omdat mijn Giulia het altijd doet behalve soms tijdens de zomervakantie niet wil starten na een rit in zeer warm weer. Niet een reden om zomaar onderdelen te gaan vervangen. En dan lees ik ook nog dat pomp en module vervangen soms niet helpt.
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Hessel89
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2024, 17:04:01 »
Ik heb nog niets vervangen omdat mijn Giulia het altijd doet behalve soms tijdens de zomervakantie niet wil starten na een rit in zeer warm weer. Niet een reden om zomaar onderdelen te gaan vervangen. En dan lees ik ook nog dat pomp en module vervangen soms niet helpt.

okay. Dan lijkt dit niet helemaal hetzelfde probleem te zijn.. Over dat laatste, mag ik vragen waar je precies hebt gelezen dat pomp en module vervangen soms niet helpt?
*

Busso
931

- Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2024, 17:49:10 »
Of het niet hetzelfde is er ik nog niet zo zeker. Heb je een code van de storingsmeldingen?

Ik heb hier eerder een sreenshot in gekopieerd.  Dat staat in dat nieuwe pomp en module niet hielp.

Komt dacht ik van giuliaforums