!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

105Duetto1962
6

• Type Alfa: AR952
  • *
    - Startende Alfist
  • Na 13 jaar weer een Alfa👍✅🍀
Re: Giulia brandstof pomp probleem
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2025, 16:43:05 »
Wellicht heb ik er over heen gelezen maar geldt dit voor alle bouwjaren van de 2.0 T  ?
Ik lees preventief het benzine/brandstoffilter vervangen , mijn auto gaat volgende week naar mijn ( ex) dealer en kan het direct laten doen of zijn de meningen hierover verdeeld....wil niet langs de weg komen te staan.( wie wel)
Heb reeds 5 jaar enorm veel plezier met mijn Giulia en heb pas 2x een probleem gehad.
1x teveel olie in het motorblok .....bleek dat mijn vorige ( ex) dealer vergeten was hem te updaten. Wel afgesleept en n weekend een leenauto anwb.
En een hele natte vloermat bijrijder...komt vaker voor dat de overloop slang van de airco die achter de middenconsole zit zijn water niet kwijt kan.
Dacht eerst lekkage van het schuifdak want dat had toevallig mijn andere auto gehad....
Slang ingekort en probleem verholpen.

Enfin.....vervangen of gewoon doorrijden.
Weet niet wat t kost btw.
Nu Lexus NX en Giulia super 2.0T 310 pk Squadra en Savali uitlaat , BMW 1250 GSAdventure van Harten Special Qblack
*

sikmans
74

• Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2025, 10:57:54 »
Hoi,
Nogmaals, ik ben geen benzinerijder :)
Maar, ik zou hem persoonlijk zeker vervangen (wat de dealer ook adviseert).
Ongeacht welk merk je rijdt, een paar ton rijden met 1 filter lijkt mij niet verstandig.
Onderhoudsschema's worden tegenwoordig vaker geschreven door een boekhouder en niet door een monteur.
Net als de ZF bakken die onderhoudsvrij zouden zijn, en longlife olie die 30k mee zouden gaan. Dit is allemaal kostenbesparend voor de eerste 160.000km.
Succes met de keuze!
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Tinus89
126

• Type Alfa: Giulia MY2017
    - Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2025, 11:14:19 »
Er worden hier nu 2 dingen door elkaar gehaald:

1. Of er nou wel of geen vervangingstermijn zit op het benzinefilter (volgens officiele Alfa documentatie niet, en dit is voor heel veel merken zo).
2. Of er een veelvoorkomend probleem is met de brandstofpompen van deze auto's (benzinemodellen). Hier is in de USA een recall voor, in de EU niet.
Er is nooit bewezen dat er een relatie is tussen het wel of niet vervangen van het brandstoffilter, en de storing aan de brandstofpomp.
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde
*

DanaBanana
1.185

- Super Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2025, 22:54:36 »
Er worden hier nu 2 dingen door elkaar gehaald:

1. Of er nou wel of geen vervangingstermijn zit op het benzinefilter (volgens officiele Alfa documentatie niet, en dit is voor heel veel merken zo).
2. Of er een veelvoorkomend probleem is met de brandstofpompen van deze auto's (benzinemodellen). Hier is in de USA een recall voor, in de EU niet.
Er is nooit bewezen dat er een relatie is tussen het wel of niet vervangen van het brandstoffilter, en de storing aan de brandstofpomp.
Ik heb de oude brandstofpomp en wat daarmee mis was gezien toen die in mijn Stelvio is vervangen. Ik weet natuurlijk niet of iedere pomp die in een Giulia of Stelvio de geest geeft dat om dezelfde reden doet. Maar in mijn geval was e.e.a. zeker niet het gevolg van het wel of niet vervangen van een filter.
*

sikmans
74

• Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2025, 08:32:32 »
Dit staat inderdaad los van het vervangen van het filter! Dat gaat alleen om preventief onderhoud.
Het falen van pomp/module heeft alleen te maken met de module. Daar heb ik zelf ook ervaring mee helaas. De pomp was gelukkig nog goed, maar de module ging van af en toe storingen geven/uitvallen, naar helemaal kapot. De kosten vielen mee, maar er was moeilijk aan te komen.
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Mario 68
12

• Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2025, 19:41:07 »
Ik heb een Stelvio uit 2018 op benzine en ik heb een probleem met de pomp, tenminste dat hebben ze me bij de dealer verteld. Ik wacht al 9 dagen op de melding dat het probleem is opgelost. Ik hoop dat ze het oplossen.
*

MysteryAngel
3.267

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2025, 16:24:14 »
Ik heb een Stelvio uit 2018 op benzine en ik heb een probleem met de pomp, tenminste dat hebben ze me bij de dealer verteld. Ik wacht al 9 dagen op de melding dat het probleem is opgelost. Ik hoop dat ze het oplossen.

Vast wel er zal wel gewoon een nieuwe pomp gemonteerd worden.
*

Mario 68
12

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2025, 16:46:03 »
de auto is klaar, de pomp is vervangen. de auto rijdt weer als nieuw... reparatieprijs 700 eur...
*

Robert69
2.023

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2025, 16:59:09 »
de auto is klaar, de pomp is vervangen. de auto rijdt weer als nieuw... reparatieprijs 700 eur...

Dat is nice, weet je ook welke foutmelding eraan vooraf ging? En wat waren de symptomen?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Mario 68
12

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #24 Gepost op: 30 oktober 2025, 17:16:38 »
Ik weet niet wat de fouten in de code zijn, mijn auto raakte zonder benzine en schakelde later over naar de veilige modus
*

Bottas
1.562

- Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 30 oktober 2025, 17:55:53 »
Les 1: op tijd tanken
*

Robert69
2.023

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 30 oktober 2025, 19:25:46 »

Ik heb 1x met een bijna lege tank gestaan. Sindsdien tank ik als er nog een kwart in zit.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
1.185

- Super Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 30 oktober 2025, 19:34:13 »

Ik heb 1x met een bijna lege tank gestaan. Sindsdien tank ik als er nog een kwart in zit.

Is ook nog eens goedkoper dan dat je de hele tank moet vol gooien!!!! Scheelt over acht tankbeurten twee complete tanks.
*

Bottas
1.562

- Super Alfist
« Reactie #28 Gepost op: 30 oktober 2025, 20:26:38 »
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn.
*

Mario 68
12

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2025, 21:07:15 »
😉👌