!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2019, 20:16:34 »
Geen idee, die van ons gaan alleen handmatig dicht.
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2019, 21:20:25 »
Ja dat wil ik dus ook. Maar kan nergens in de instellingen vinden of je aan of uit kan zetten
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2019, 15:00:45 »
Nee.. die trek ik zo kapot....
Is bijna heiligschennis..:)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2019, 17:44:44 »
Deze week de tempo 100 keuring laten doen. De caravan is er klaar voor om met 100 km/h door Duitsland te rijden.



Nog ff een maandje geduld :)
Tempo 100 voldoet de combi van ons zeker aan, maar ik laat dat nooit doen. Geldklopperij en lelijke sticker op je caravan.
Nog nooit in Duitsland bekeurd voor te hard rijden, rij tussen 100-110 GPS snelheid.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2019, 18:05:38 »
Keuring zal denk ik wat meer inhouden.   Het is niet verkeerd om even de banden na te laten kijken, soms na een jaar of 5 beginnen de eerste droogte scheurtjes.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2019, 18:22:04 »
Daar heb ik die mannen niet voor nodig, ik doe het volledige onderhoud zelf. Alleen vochtmeting voor garantie bij de dealer. Verder niks. De keuring stelt verder niet veel voor. Ik woon in België en daar keuren ze (verplicht) de caravan elke 2 jaar.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2019, 19:05:50 »
Nu alleen nog het automatisch inklappen van de spiegels uit zetten. Iemand een idee??  Ik heb caravanspeigels die aan de onderkant bevestigd worden en bij dichtklappen tegen de deur komen. Of het wordt een nieuw setje spiegels :)

In principe zit het onder "bestuurdersondersteuning" , maar het is altijd weer afwachten of het daadwerkelijk op jouw auto aanwezig is ;)

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2019, 23:12:10 »
Helaas zit de optie voor de spiegels er niet op bij ons. Schijnt dat het in oudere software wel zat. Maarja om de software nou te downgraden.... ;)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2019, 05:52:49 »
Probeer een ander type spiegel, welke geen problemen geeft.
Bij een beter kampeerzaak mag je spiegels passen voordat je ze koopt.
*

Wenceslaus
9

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Savali
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2019, 13:18:44 »
ben net terug uit Italië met de Giulia en caravan, ruim 4000 km gereden. Problemen met de airco, waarschijnlijk een bekend probleem.  Bij dealer een upgrade  geïnstalleerd , probleem zou nu opgelost moeten zijn. Vond dat het met mijn vorige Alfa (159 ti SW tbi) met dezelfde caravan bergopwaarts makkelijker ging. Met toevallig bij Vireo aanwezige collega van Alfa Romeo NL overlegd. Deze adviseert om, als je gaat klimmen, niet op de automaat te rijden. Handmatig schakelen en motor zeker 3000 rpm laten draaien.
Advies: als je nog op vakantie moet met je Giulia, vraag dan aan je dealer of er een upgrade voor je airco is.
(Ton, mocht je dit lezen, dank je wel voor het ritje in jouw "Savali Giulia" wat een verschil met de standaard versie)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2019, 16:01:29 »
Automaat handgeschakeld rijden, doen we al en inderdaad 2500 tot 3000 rpm. Problemen met de airco hebben we niet gehad.
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia met caravan aan de haak
« Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2019, 17:08:41 »
Slovenia.. Geen centje pijn, heerlijk gestuurd. Nu hier ff los zonder de caravan ;)