!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Giulia navigatie route selecteren
« Gepost op: 10 augustus 2019, 00:17:06 »
Als we een route ingegeven hebben rekent hij 3 routes uit en je kan dan zelf niet 1 van de 3 selecteren. Dan moet je bij instellingen je voorkeur wijzigen. Weet iemand of dit simpeler kan?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2019, 09:59:35 »
Ik kan gewoon 1 van de 3 routes selecteren (A,B of C)
Indien je dit niet binnen een bepaalde tijd doet, kiest hij default route A.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2019, 10:08:56 »
ja...... en die bepaalde tijd is erg kort: zeg maar te kort..... Meerdere malen heb ik geen goede keuze kunnen maken voordat hij dan maar de eerste nam (zeker niet altijd de beste) Ze zouden die keuzetijd wat moeten verlengen.... bij het laatste samenzijn in Opmeer werd ik op de weg ernaar toe op de rondweg bij Amsterdam van de snelweg afgeduwd en ben helemaal binnendoor naar Opmeer geleid...... toen we daar aankwamen hadden wij onze toertocht er al opzitten .... ;-))))
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2019, 13:09:23 »
Hoe maken jullie dan de keus van de route, ga je dan op de route staan en druk je dan op de knop ter bevestiging?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2019, 14:24:46 »
Doe het eigenlijk instinctief, maar volgens mij kan ik gewoon aan de selectieknop draaien op het moment dat je links route A, B en C ziet, en er een selecteren.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Gemarkeerd als beste antwoord door Paul Gepost op 12 augustus 2019, 14:20:34
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:43:44 »
Je kunt inderdaad draaien met de selectieknop en dan wordt ook de route die je dan kiest felblauw en de andere donkerder. Knop indrukken betekent dan de gekozen route ook daadwerkelijk selecteren.

Heb er weinig problemen mee gehad maar ben het volledig eens dat de tijd die je krijgt om je keuze te maken aan de korte kant is. Bovendien houd ik zelf meestal ook nog google maps erbij op de telefoon. Is geen fabriekssysteem die daar tegenop kan wat betreft actualiteit van files en wegafzettingen.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2019, 11:59:08 »
Zolang je tussen de routes heen en weer gaat wacht hij met eentje te selecteren was mijn gevoel.
Dus ik zit als ik een keuze wil maken heen en weer te scrollen tot ik weet wat ik wil.

Via route verkennen al meerdere keren viapunten ingevoerd omdat ik bijvoorbeeld door Frankrijk na Nancy binnendoor wilde om de tolroute te vermijden.
Werkt best goed over het algemeen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia navigatie route selecteren
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2019, 16:32:15 »
Ik moet zeggen dat ik vaak eerder vind dat het te lang duurt voor hij zelf de route selecteert.
Ik weet dat ik toen allerhande parameters heb kunnen instellen voor de routes. ook dat hij standaard de snelste selecteert.

Heb alleen even de engelse multimedia manual bij de hand, misschien kan je in de "route"sectie van de NAV-settings wat bereiken.


https://imgur.com/a/SoSuH3j

Opmerking:
Foto's toevoegen is toch nog steeds beetje omslachtig. Mis ik een button of zo? Tussen de tags werkt ie ook gewoon niet, tenminste niet bij mij. Wellicht een browser ding. Sorry