!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Patrizio
2

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q4
  • *
    - Startende Alfist
Giulia USA wilt niet starten
« Gepost op: 9 januari 2025, 13:30:22 »
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een USA Giulia QV deze heb ik met een sleutel aangekocht met schade, nu wil de auto niet  op starten gaan?
Sleutel is Connect en accu heeft 14 volt, spiegels  ramen en afsluiten werkt allemaal.
We hebben het vermoeden dat er ergens een extra beveiliging of  een activatie van een aanrijding sensor heeft plaatsgevonden?
Welke  pyro zekeringen zitten op een QV en waar?
*

Milan.M
1.914

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
Re: Giulia USA wilt niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2025, 16:21:10 »
Welkom @Patrizio !
Ik heb je bericht even in een apart topic gezet, zo is het voor iedereen duidelijker 🙂

Zijn er enige foutmeldingen aanwezig wanneer de auto aangezet wordt (zonder het starten van de motor)?
Wordt de sleutel in de auto herkend? In de armsteun tussen de voorstoelen zit een plek om de sleutel op te leggen waneer deze leeg is. Probeer de sleutel hier eens op te leggen en daarna de motor te starten.

Mochten er geen foutmeldingen zijn dan bestaat de kans dat de zekering van de startmotor wellicht defect is.

Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

HeMaN
159

• Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
    Amico del club - Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2025, 19:37:31 »
Mogelijk de inertia/collision switch die geactiveerd is?

https://www.multiecuscan.net/forum/viewtopic.php?t=8606

https://www.giuliaforums.com/threads/giulia-fuel-cut-off.42856/#replies

Bij mijn vorige 159 was dat een button onder de bestuurdersstoel. In de Giulia mogelijk alleen softwarematig te resetten

Of zoals jwq in dat topic ook aangaf

156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

Alfa 147 Ti
1.706

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2025, 20:08:36 »
Citaat van: Patrizio op  9 januari 2025, 13:30:22
Citaat van: Patrizio op  9 januari 2025, 13:30:22
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een USA Giulia QV deze heb ik met een sleutel aangekocht met schade, nu wil de auto niet  op starten gaan?
Sleutel is Connect en accu heeft 14 volt, spiegels  ramen en afsluiten werkt allemaal.
We hebben het vermoeden dat er ergens een extra beveiliging of  een activatie van een aanrijding sensor heeft plaatsgevonden?
Welke  pyro zekeringen zitten op een QV en waar?
Welkom op het forum , even iets anders heb je op Google al is jouw chassisnummer ingevoerd, dan kom je misschien nog wat meer informatie tegen van jouw auto.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1