!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

DanielH92
2.450

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Grootlicht
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2025, 21:40:29 »
Bij de Giulietta is Grootlicht H1. Heb er zelf ook led inzitten. Wel andere rubberen afdekdoppen moeten kopen omdat de ventilator/heatsink anders niet past.
*

Rogierr
128

• Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
    - Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2025, 21:42:50 »
Goeie tip! Wat moet ik daarvoor kopen? Ik wil de Osram NightBreaker LED plaatsen.
*

DanielH92
2.450

« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2025, 21:48:52 »
Qua kappen heb ik de 70mm versie van deze kappen
https://retrofitlab.com/nl/collections/installation-materials/products/rubber-housing-caps

Aandachtspuntje is dat de H1 led een 2 polige stekker heeft, een H1 gloeilamp maar 1 aansluiting (Positief +12v). De negatieve (massa) aansluiting is de lampfitting zelf. Het stekkertje dien je van de lampfitting af te trekken en aan de led stekker aan te sluiten. Spreekt voorzich, stelt niks voor. Zal even zoeken naar een fotootje er van.
*

Rogierr
128

- Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2025, 21:57:59 »
Oke, bedankt voor de info. Ik heb ook de kapjes 70mm besteld.
*

Rogierr
128

- Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2025, 19:42:08 »
Hoe zit het trouwens met storingen? Zit grootlicht op de canbus? Ik heb nu H7 led diimlichten van Osram erin zitten en die geven geen storing.
*

DanielH92
2.450

« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2025, 21:26:59 »
Dimlicht heeft sowieso geen canbus herkenning, dus daar maakt het niet uit.
Grootlicht weet ik niet zeker, de set die ik erin geeft geen storing in elk geval.

Ik heb deze van Novsight, de H1 versie.
Dimlicht heb ik van het zelfde merk, goed spul voor de prijs.

*

lars333
5

• Type Alfa: Alfa GT 2.0 jts
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 1 november 2025, 17:06:03 »
Vandaag met hulp van een oud monteur het stekkertje vervangen. Bij mij waren beide draadjes los.  Vanuit de wielkast kun je er net bij. dus de bumper heb ik er niet af gehaald. Wel lastig om de draadjes zo te solderen maar gelukkig gelukt. Toch bijna €2000,- voor een nieuwe koplamp bespaard dankzij dit topic. Toppie! :)