!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Stiggy
668

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
Verder niet belangrijk, maar ik vraag me dit af: Heeft de Giulia/Stelvio Q stuurverwarming? En stoelverwarming? Ook als je de Sparco kuipstoelen hebt?

Ik vraag het, omdat ik dacht van niet. Op de foto's van een recente Giulia Q bij Sam van Dalen of bij Wim Prins van recente Giulia Q's zie je dat beide knopjes ook niet aanwezig zijn. Toch hebben ze beide STUURWIELVERWARMING/stuur verwarmd volgens de respectievelijke beschrijvingen. Zit dat knopje dan ergens anders?

En stoelverwarming staat er dan weer niet bij (zowel de Q bij van Dalen  als die bij Prins hebben de Sparco kuipstoelen), maar als je naar de officiële Alfa Configurator gaat en daar een Stelvio Q met de Sparco's configureert staat er wel gewoon "Verwarmbare voorstoelen: Standaard' in de specificatie. En op de daar getoonde afbeelding zitten de knopjes voor allebei wel:

Kortom: lekker duidelijk allemaal weer!
*

Nelson
166

- Alfist
Re: Het mysterie van de stuur en stoelverwarming op de Quadrifoglio's
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2026, 18:55:24 »
Je hebt zeker vakantie?
*

Stiggy
668

- Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2026, 18:59:11 »
Ik zat me grondig te vervelen en geen zin om iets nuttigs te doen  ;D
*

Veloce2910
142

• Type Alfa: Giulia Veloce en Q
    - Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2026, 21:11:51 »
Voor de Stelvio Q weet ik het niet, maar een Giulia Q heeft niet altijd stuur- en stoelverwarming. De standaard Q-stoelen (tot 2023, die met het leer/alcantara) kunnen uitgerust zijn met en zonder stuur- en stoelverwarming en de stoelen met en zonder elektrische verstelling (daar kwam ik achter tijdens mijn zoektocht). De Duitse uitvoeringen hebben volgens de folder die ik heb vanaf MY2021 wel standaard stuur- en stoelverwarming en 8-voudige elektrische verstelling van de stoelen. Geen idee of dat in NL of de rest van Europa ook zo is.

Vanaf 2023 is de Giulia Q uitgerust met Veloce-stoelen en die hebben volgens mij altijd stoelverwarming, 6-voudige elektrische verstelling en stuurverwarming. De zitvlakken van de Veloce-stoelen hebben standaard geen "neig-instelling" (wel mogelijk als optie), de leder/alcantara stoelen met elektrische verstelling hebben dit wel.

De Sparco kuipstoelen hebben volgens mij nooit stoelverwarming (volgens de Duitse MY2021 folder vervalt bij de Sparco-stoelen de standaard stoelverwarming) en zijn alleen elektrisch in hoogte elektrisch te verstellen, de andere verstellingen zijn handmatig. Stuurverwarming i.c.m. de Sparco-stoelen zal waarschijnlijk wel kunnen.
Alfa Giulia Quadrifoglio, Rosso Competizione (2020)
Alfa Giulia Veloce 2.2 JTD, Grigio Vesuvio, bruin leder, gele remklauwen (2017)
*

Stiggy
668

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2026, 21:49:19 »
Had ook het idee dat het zo ongeveer zat, maar stel dat de auto’s van Prins en van Dalen dus wel die stuurverwarming hebben: waar is dat knopje dan?? 👀

En de Alfa configurator klopt dan weer niet (die zegt stoelverwarming: standaard aanwezig, ook als je de Sparco’s selecteert). Al kun je ‘ standaard aanwezig’ ook interpreteren als: alleen als je hem standaard laat 😁
*

Robert69
2.192

- Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2026, 07:27:37 »
Toch hebben ze beide STUURWIELVERWARMING/stuur verwarmd volgens de respectievelijke beschrijvingen.

Die beschrijvingen zijn vaak knip- en plakwerk. Zou ik dus  nooit helemaal 100% op vertrouwen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
668

- Super Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2026, 07:48:13 »
Dat klopt helaas. Zo heeft deze Q met handbak “ 510 PK uit de door Ferrari gebouwde 2.9 V6 Biturbo gekoppeld aan de 8-traps automaat.”

Vraag je je toch af of niemand nou even die teksten naleest…  :-[