!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Hk systeem verbeteren.
« Gepost op: 28 augustus 2021, 12:51:41 »
Een vraag wat betreft de Audio van Hk, Ik heb hierover verscheidene topic's gelezen hier en op diverse buitenlandse fora.
Helaas is mijn kennis van electro en technisch Engels niet zo goed.
Surround uit en de instellingen veranderen heb ik al geprobeerd.
Ik heb ook al contact gehad met Concept4cars, ik ken het gezegde beter duur dan niet te koop maar voor ik 3000 euro uitgeef wil ik graag weten of er geen andere oplossingen zijn.
Is er iemand op dit forum die dit al gedaan heeft, bv speakers of de sub vervangen?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2021, 13:24:46 »
wat met name bij onze Amerikaanse vrienden redelijk populair is, is het vervangen van de bas speaker/sub door een actieve woofer, bijv onder de voorstoel....

Moet zeggen dat ik zelf best wel tevreden ben met het standaard geluid, wel is het zeer sterk afhankelijk van het bronmateriaal dat je aanbied. MP3 is zo-zo, afh van de bitrate, uncompressed klinkt prima.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2021, 14:43:28 »
wat met name bij onze Amerikaanse vrienden redelijk populair is, is het vervangen van de bas speaker/sub door een actieve woofer, bijv onder de voorstoel....

Moet zeggen dat ik zelf best wel tevreden ben met het standaard geluid, wel is het zeer sterk afhankelijk van het bronmateriaal dat je aanbied. MP3 is zo-zo, afh van de bitrate, uncompressed klinkt prima.

Zou die actieve Sub dan worden aangesloten/afgetakt op het bestaande systeem, want ik zag ook dat de upgrade Subs met een aparte versterker, rechtstreeks op de accu werden gezet, maar dan blijft er altijd spanning op dat systeem staan toch?
I
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2021, 14:55:08 »
Sub onder (passagier)voorstoel is ook een actief systeem, zit dedicated versterker en speaker samengebouwd in 1 compacte box......
Versterker kan op 2 manieren in/uitgeschakeld worden
1) via een stuursignaal vanuit de standaard infotainment unit
of
2) wanneer de sub-box speaker signaal "ziet", schakelt hij automatisch in

In beide gevallen heb je  wel voedingsdraad nodig voor de unit

Willekeurig voorbeeld:
https://www.car-products.nl/subwooferkist-compact/4268-jvc-cw-dra8-497576941874.html

https://nl.jvc.com/mobile-entertainment/subwoofers/CW-DRA8/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2021, 15:09:45 »
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2021, 18:31:03 »
Ik heb in mijn Giulia zelf een subwoofer ingebouwd, heb de HK sub losgekoppeld en die kabel aangesloten op een LC2i Pro die op zijn beurt weer maar een Pioneer versterker gaat die de subwoofer aanspreekt. Geen enkele foutmelding en 10000x beter geluid! Surround aan, bass op -8 zodat je uit de deuren etc. Zo min mogelijk bass hebt en echt goed geluid! Paar uurtjes werk maar dan hedde ook wa!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2021, 10:24:34 »
Ik heb in mijn Giulia zelf een subwoofer ingebouwd, heb de HK sub losgekoppeld en die kabel aangesloten op een LC2i Pro die op zijn beurt weer maar een Pioneer versterker gaat die de subwoofer aanspreekt. Geen enkele foutmelding en 10000x beter geluid! Surround aan, bass op -8 zodat je uit de deuren etc. Zo min mogelijk bass hebt en echt goed geluid! Paar uurtjes werk maar dan hedde ook wa!

Dus dan kan er op de plek van de huidge sub een andere worden geplaatst, dat zou helemaal goed uitkomen.
Ik heb al contact gehad met ACR uit helmond, ik zal ze jouw info meegeven.
Mischien kunnen ze daar een goede/betere oplossing mee maken, belangrijkste is geen foutmeldingen en een lege accu door stroomlekkage.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2021, 10:55:28 »
Ik heb in mijn Giulia zelf een subwoofer ingebouwd, heb de HK sub losgekoppeld en die kabel aangesloten op een LC2i Pro die op zijn beurt weer maar een Pioneer versterker gaat die de subwoofer aanspreekt. Geen enkele foutmelding en 10000x beter geluid! Surround aan, bass op -8 zodat je uit de deuren etc. Zo min mogelijk bass hebt en echt goed geluid! Paar uurtjes werk maar dan hedde ook wa!

Dus dan kan er op de plek van de huidge sub een andere worden geplaatst, dat zou helemaal goed uitkomen.
Ik heb al contact gehad met Arc uit helmond, ik zal ze jouw info meegeven.
Mischien kunnen ze daar een goede/betere oplossing mee maken, belangrijkste is geen foutmeldingen en een lege accu door stroomlekkage.
ik heb de hk sub op zijn plek gelaten. Gewoon een Pioneer kist in de kofferbak. Lege accu krijg je niet. De LC2i gaat aan wanneer hij een signaal krijgt van de radio. En er zit een weerstand functie op waardoor je geen foutmelding krijgt. ACR is wel goeie ja die weten dat wel. Betere oplossing is ook duurder. Dat is een DSP aansluiten tussen de HK versterker en radio. Daarmee kan je alles nog beter mee af stellen.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Hk systeem verbeteren.
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2021, 10:07:33 »
Op het USA forum is iemand met Stelvio die eenvoudigweg een aparte versterker aangesloten heeft op de bestaande HK subwoofer, waar hij zeer tevreden over is :
https://www.stelvioforum.com/threads/added-amp-to-stock-hk-subwoofer-highly-impressed.16299/#post-159512

zag dat er ook iemand was die e.e.a. bij giulia wil proberen (iets andere implementatie van subwoofer)

Hier ook nog aardige verzameling info vwb audio
https://www.giuliaforums.com/threads/audio-system-information-for-aftermarket-additions.48684/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA