!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Gepost op: 15 januari 2020, 09:38:58 »
Beste Allemaal,

tot nu toe ging bellen in mijn Alfa Giulia goed. Nu bel ik vaak via favorieten, wat je kunt kiezen met het sterretje links in het scherm. Als ik dat nu selecteer krijg ik een bijna zwart scherm met de melding:

"geen element te selecteren"
Weet iemand hoe kan ik dit weer werkend kan krijgen?

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2020, 16:35:29 »
Is er een andere telefoon verbonden geweest, of twee telefoons waarbij de andere een keer als primair is gezet.
Dat wil de favorieten lijst nog wel eens leeg gooien :/
Dan moet je ze er weer opnieuw in zetten dmv. favoriet toevoegen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2020, 16:40:36 »
Is er een andere telefoon verbonden geweest, of twee telefoons waarbij de andere een keer als primair is gezet.
Dat wil de favorieten lijst nog wel eens leeg gooien :/
Dan moet je ze er weer opnieuw in zetten dmv. favoriet toevoegen.

bedankt voor jouw reactie. Dat is het juist, hoe voeg ik die favorieten weer toe? zie hieronder, dit scherm staat dan vast. alleen door de menuknop te gebruiken kan ik weer terug naar foon, maar als ik favorieten selecteer krijg ik steeds dit scherm

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2020, 16:44:39 »
Is er een andere telefoon verbonden geweest, of twee telefoons waarbij de andere een keer als primair is gezet.
Dat wil de favorieten lijst nog wel eens leeg gooien :/
Dan moet je ze er weer opnieuw in zetten dmv. favoriet toevoegen.

bedankt voor jouw reactie. Dat is het juist, hoe voeg ik die favorieten weer toe? zie hieronder, dit scherm staat dan vast. alleen door de menuknop te gebruiken kan ik weer terug naar foon, maar als ik favorieten selecteer krijg ik steeds dit scherm



Dat is typisch, ik krijg dan als bovenste regel om favorieten toe te voegen.
Is je telefoon wel correct verbonden en de contacten gedeeld?
Als je 1 stap terug gaat en op opties druk moet je denk ik naar bluetooth kunnen om te zien wat er gedeeld is tussen de telefoon en de auto.
Kan even geen voorbeeld foto's nemen van het menu op het moment.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2020, 19:02:45 »
Wat voor telefoon is het? Mocht het een iPhone met iOS versie 13 (wellicht recentelijk geüpdatet?) zijn: daarbij is een probleem met favorieten die niet worden gesynchroniseerd.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2020, 08:31:55 »
Wat voor telefoon is het? Mocht het een iPhone met iOS versie 13 (wellicht recentelijk geüpdatet?) zijn: daarbij is een probleem met favorieten die niet worden gesynchroniseerd.

Ja dat is inderdaad het geval... En nu, hoe los je zoiets op?
*

Wirs
183

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2020, 09:53:27 »
Ben ook benieuwd. Hebben er bij mij voorheen wel favorieten in gestaan. op en gegeven moment gemerkt dat ik ze kwijt was. Weet niet wanneer dat gebeurt is. (update systeem gehad in  garage, ondertussen ook andere telefoon). Snap ook niet ik hoe ik nu weer favorieten kan toevoegen.
Savali tuning 250 pk
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2020, 19:46:27 »
Wat voor telefoon is het? Mocht het een iPhone met iOS versie 13 (wellicht recentelijk geüpdatet?) zijn: daarbij is een probleem met favorieten die niet worden gesynchroniseerd.

Ja dat is inderdaad het geval... En nu, hoe los je zoiets op?

Er is nog geen oplossing voor. Het wachten is op een update door Apple en/of Alfa. Als je een oudere versie van de Giulia/Stelvio infotainment-software hebt, zijn de problemen met iOS 13 zelfs nog groter. Door dan te updaten naar de meest recente infotaiment-software versie (eindigend op 055 voor de oude hardware) verdwijnen alle problemen, behalve het probleem met de favorieten.

Zie ook https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/ios-13-versie-laat-telefoonboek-niet-zien/ en https://forum.clubalfa.it/threads/ios-13-e-infotainment.124105/ (even door https://translate.google.nl halen, dan is het prima te volgen.)
*

LeoB
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2020, 14:21:56 »
klopt ik heb ook een update gehad in de garage. Dit omdat ik opeens alle contacten kwijt was.. Maar ook bij mij is het favorieten deel niet meer te gebruiken... maar weer wachten op de volgende update
🍀 Huidig: Alfa Romeo Giulia 🍀
Ex: Alfa Romeo 33 / 155 / 156 / GT / Giulietta
*

Giankà
3

  • Type Alfa: Tonale
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2020, 17:10:55 »
Dan vermoed ik dat ik hetzelfde probleem heb met de Android 10 versie, want zie geen favorieten en heel regelmatig worden mijn "normale" contacten zelfs niet meer gevonden.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2020, 18:18:04 »
Voor de "oude" infotainment versie is er nu een 002.010.041 ..... Weet niet of deze wat oplost .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2020, 18:32:23 »
Voor de "oude" infotainment versie is er nu een 002.010.041 ..... Weet niet of deze wat oplost .....
Ergens te downloaden?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2020, 20:42:55 »
Hebbes. Thanks!
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2020, 08:31:51 »
..
Ergens te downloaden?

Ja hoor ;)
https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/]
Ok. En kun je zelf deze update via de usb poort uploaden in de auto, of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?
We zijn niet allemaal zo handig (ik spreek ff over mezelf :))