!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2020, 09:33:23 »
....
Ok. En kun je zelf deze update via de usb poort uploaden in de auto, of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?
We zijn niet allemaal zo handig (ik spreek ff over mezelf :))
Handleiding staat ook in het bericht, maar in het kort :
- zip file voor 002.010.041 downloaden  (http://www.mediafire.com/folder/aopl9oyyr0tjq29,9sdy84tchpyym2r/shared )
- zipfile uitpakken, levert tweetal files op
- USB stick formatteren als NTFS onder Windows
- 2 files op USB stick plaatsen (geen andere files, geen sub-directories)
- auto starten, auto start/stop uitschakelen
- USB stick in een van de voorste USB poorten plaatsen
- op infotainment kiezen voor <systeem>, <software bijwerken>
- update gaat lopen, duurt ca 15 minuten
  Tijdens de update krijg je een blauw Magneti Marelli scherm, en zal het systeem tijdens de update 1 of 2 keer opnieuw opstarten
- klaar ;)

Update is bestemd voor "oude" infotainment systemen, dus met nummering 002.xxx.xxx
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Giankà
3

  • Type Alfa: Tonale
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2020, 19:12:04 »
Bedankt voor jouw info. Ik ga het nu downloaden en morgenochtend installeren.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2020, 20:10:33 »
Bedankt voor jouw info. Ik ga het nu downloaden en morgenochtend installeren.
success, moet geen probleem zijn.
Inmiddels al aantal mensen die hem geinstalleerd hebben, 1 van de voordelen is ook een groter beeld voor de achteruitrij camera ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2020, 17:19:15 »
Bij mij is t gelukt! Bedankt JWQ. Telefoon werkt ook weer volledig💪👍
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2020, 18:17:08 »
Bij mij is t gelukt! Bedankt JWQ. Telefoon werkt ook weer volledig💪👍

Mooi !
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #20 Gepost op: 21 maart 2020, 22:38:36 »
Voor de "oude" infotainment versie is er nu een 002.010.041 ..... Weet niet of deze wat oplost .....

Linkje voor degenen die willen weten wat ze installeren: https://forum.clubalfa.it/attachments/08-025-20-pdf.202706/
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2020, 07:47:49 »
In de bijlage staat dat deze update alleen bedoeld is voor Noord-Amerika. Levert dit geen problemen op?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2020, 09:26:00 »
Citaat van: grigio vesuvio op &nbsp;6 mei 2020, 07:47:49
Citaat van: grigio vesuvio op  6 mei 2020, 07:47:49
In de bijlage staat dat deze update alleen bedoeld is voor Noord-Amerika. Levert dit geen problemen op?
nope
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #23 Gepost op: 9 mei 2020, 10:58:13 »
Ik heb hier geen last van zie foto. iPhone 6 software v 12.4.6

Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2020, 20:48:43 »
Gelukt! Bij mij herkende hij de USB-stick gelijk en hoefde alleen maar op OK te drukken. Favorieten worden trouwens niet gesynchroniseerd maar kan wel weer handmatig toevoegen.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2020, 15:17:59 »
Bedankt voor jouw info. Ik ga het nu downloaden en morgenochtend installeren.
success, moet geen probleem zijn.
Inmiddels al aantal mensen die hem geinstalleerd hebben, 1 van de voordelen is ook een groter beeld voor de achteruitrij camera ;)

Recent geupdate naar v090 (nieuw systeem), ik kwam van v052 dus heb wat tussenstappen overgeslagen. Het viel mij op dat de graphics van het navigatiesysteem zijn aangepast. Het ziet er nu met name in de dagstand een stuk verfijnder uit en de rare kleurencombinaties zijn verdwenen. De telefoon werkt weer naar behoren en schakelt nu direct over naar Apple Carplay zonder spooktelefoontjes te plegen of het beeld te laten hangen. De dodehoeksensoren geven nu ook een akoestisch signaal wat erg handig is. Ik heb echter geen verbetering gemerkt bij de parkeersensoren, ook in P of N blijven die piepen. Ik heb ergens gelezen dat dat aangepast zou zijn. Al met al kleine, maar wel merkbare verbeteringen.   
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2020, 07:38:20 »
Gisteravond ook de update geplaatst. Heb een 6,5 scherm en het beeld van de camera is niet groter geworden. Geld alleen voor 8,8 schermen helaas. Vandaag kijken of ik andere veranderingen merk.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #27 Gepost op: 23 mei 2020, 08:23:30 »
Recent geupdate naar v090 (nieuw systeem), ik kwam van v052 dus heb wat tussenstappen overgeslagen. Het viel mij op dat de graphics van het navigatiesysteem zijn aangepast. Het ziet er nu met name in de dagstand een stuk verfijnder uit en de rare kleurencombinaties zijn verdwenen. De telefoon werkt weer naar behoren en schakelt nu direct over naar Apple Carplay zonder spooktelefoontjes te plegen of het beeld te laten hangen. De dodehoeksensoren geven nu ook een akoestisch signaal wat erg handig is. Ik heb echter geen verbetering gemerkt bij de parkeersensoren, ook in P of N blijven die piepen. Ik heb ergens gelezen dat dat aangepast zou zijn. Al met al kleine, maar wel merkbare verbeteringen.   
formeel indien je van een versie lager als 072.x.x. komt naar een (voor de eerste keer) versie hoger/gelijk 072.x.x., moet volgens de aanwijzingen gecontroleerd worden of de volgende modules ook eventueel geupdate moeten worden:
- AMP (Amplifier HiFi system)
- BSM (Brake System Module)
- IPC (Instrument Panel Cluster)
- PAM (Parking Assist Module)
- LBSS/RBSS (Blind Spot Sensors)
- BCM (Body Computer Module)
Heb tot nu toe niet van mensen gehoord die problemen hiermee hadden, maar strikt genomen zou het kunnen zijn dat bepaalde functionaliteiten (nog) niet volledig werken.....
Volgende keer bij dealer keertje laten checken vwb benodigde updates ;)
Eventueel benodigde updates worden vermoedelijk automatisch aangegeven bij een check.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2020, 22:11:13 »
Recent geupdate naar v090 (nieuw systeem), ik kwam van v052 dus heb wat tussenstappen overgeslagen. Het viel mij op dat de graphics van het navigatiesysteem zijn aangepast. Het ziet er nu met name in de dagstand een stuk verfijnder uit en de rare kleurencombinaties zijn verdwenen. De telefoon werkt weer naar behoren en schakelt nu direct over naar Apple Carplay zonder spooktelefoontjes te plegen of het beeld te laten hangen. De dodehoeksensoren geven nu ook een akoestisch signaal wat erg handig is. Ik heb echter geen verbetering gemerkt bij de parkeersensoren, ook in P of N blijven die piepen. Ik heb ergens gelezen dat dat aangepast zou zijn. Al met al kleine, maar wel merkbare verbeteringen.   
formeel indien je van een versie lager als 072.x.x. komt naar een (voor de eerste keer) versie hoger/gelijk 072.x.x., moet volgens de aanwijzingen gecontroleerd worden of de volgende modules ook eventueel geupdate moeten worden:
- AMP (Amplifier HiFi system)
- BSM (Brake System Module)
- IPC (Instrument Panel Cluster)
- PAM (Parking Assist Module)
- LBSS/RBSS (Blind Spot Sensors)
- BCM (Body Computer Module)
Heb tot nu toe niet van mensen gehoord die problemen hiermee hadden, maar strikt genomen zou het kunnen zijn dat bepaalde functionaliteiten (nog) niet volledig werken.....
Volgende keer bij dealer keertje laten checken vwb benodigde updates ;)
Eventueel benodigde updates worden vermoedelijk automatisch aangegeven bij een check.

Dank; ik had inderdaad al even zitten spitten in de door jou gedeelde technische briefings en heb daarom de update ook door de dealer laten uitvoeren, ik neem aan dat zij alle door jou genoemde functies/modules van de benodigde update hebben voorzien. Omdat ik verder geen problemen ervaar iets om bij het volgende bezoekje te dubbelchecken (bijv. de parkeersensoren).

Wat dat betreft is de werkwijze van Tesla wel aardig, aan de hand van de heldere releasenotes weet je als berijder ook meteen wat een upgrade moet doen. Bij Alfa geldt eerder dat als je niet wist dat er een update was, zou je er ook niet op geattendeerd worden laat staan dat duidelijk is wat de werking ervan zou zijn. Leve de liefhebbers op het forum!

*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: hoe voeg ik favorieten toe in menu telefoon
« Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2020, 22:49:55 »
Wat betreft de parkeersensoren: heb de update onlangs uitgevoerd en volgens de dealer zijn ook altijd alle andere updates gedaan en de sensoren blijven piepen onafhankelijk van P, D of R. Is dus niet veranderd (eerste serie, 6,5”).