!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

mmmita
1

• Type Alfa: Giulia QV MT6
  • *
    - Startende Alfist
Hallo allemaal,
Ik ben de gelukkige/ongelukkige eigenaar van een Alfa Romeo Giulia MT6. Tot mijn grote teleurstelling begaf de auto het slechts 53 minuten na ophalen in Amersfoort. Ik kocht hem via een veiling van Troostwijk Auctions, wat waarschijnlijk betekent dat ik als koper geen enkele bescherming heb. Ik voel me eerlijk gezegd opgelicht.

Wat gebeurde er? De koppeling gaf de geest vlak na het passeren van de Nederlandse grens, op weg naar Praag. Desondanks moet ik een oplossing vinden om verder te gaan.

Als eerste stap heb ik contact opgenomen met Nefkens (uitermate beleefd en behulpzaam – heeft iemand ervaring met hen?). Ik vroeg een offerte voor het vervangen van de koppeling (hopelijk is de vliegwiel nog intact), maar ze konden geen zekerheid geven over de kosten vanwege de zeldzaamheid van de MT6.

Mijn uitdaging is nu om de auto van Amersfoort naar Tsjechië te krijgen, de koppeling te vervangen, een basisbeurt uit te voeren, te controleren op andere potentiële defecten, de banden te vernieuwen en de auto rij-klaar te maken. Kent iemand een betrouwbare partij voor het slepen en de reparatie van de koppeling, zonder dat het een fortuin kost?

Zoals mijn naam wellicht verraadt, ben ik Italiaans (wonend in Praag), dus de Nederlandse bureaucratie is voor mij een doolhof.

PS: Mijn eenvoudige OBD-lezer toonde de foutcodes P0036, P0811 en P0137.

Dank voor jullie inzichten en aanbevelingen!
*

brinkerik
1.934

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
Bummer..   Erg balen     Goedkoopst zou zijn, om transport in te boeken naar Tsjechië.. en dan daar de reparatie te doen.

Nasty..     Cheapest is, to book in transport to your city, and do the repairs local.

Logicx is a known company, for car transport in the Netherlands.
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

GT1986
1.455

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    - Super Alfist
Vervelende situatie. Heb je de algemene voorwaarden voor aankoop gelezen? Er zit geen garantie op auto’s die op een openbare veilig worden gekocht (artikel 18). En daar is de prijs vaak ook wel naar. Wellicht dat je het via een advocaat kunt proberen, maar dat gaat je meer kosten dan de vervanging van de koppeling.

Voor wat betreft een goed adres kan ik je Wim Prins in Nunspeet aanraden, zij hebben veel ervaring met de Quadrifoglio. Ze kunnen je vast een gerichte offerte uitbrengen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)