!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zeer vervelend dit, hoop dat het een beetje okay wordt opgelost. Wat ik mij afvraag is waar het contact met de verkopende partij is? Die Driessen in Eindhoven is toch een bekende AR-dealer? Als een product niet voldoet, dan spreek je de verkopende partij aan volgens mij. Het is dan aan de verkoper om dat op te pakken met Alfa Romeo NL etc, keten-aansprakelijkheid noemen ze dat. Ik neem aan dat je de auto gekocht met 'compleet dealer onderhouden' argument? Daar valt in mijn ogen wel wat op af te dingen hier, en die onderhoudshistorie is hier bovendien de reden dat Alfa Romeo geen tegemoetkoming biedt. En stel dat Driessen kan aantonen dat het euvel bij Gent ligt, dan weet je ook wie je juridisch aan moet spreken. Mijn advies is dus (ook) om hier een jurist op te zetten. En dan nog kan het een kastje-muur verhaal worden. Sterkte in ieder geval!
Heb al wel meer gelezen op ook andere forums van geknapte koelwaterslangen bij jonge alfa's.vroeger moest de distributieriem met 60 k al vervangen worden, het lijkt erop dat tegenwoordig de koelwaterslang dan al vernieuwd moet worden.Is er niet iets van wettelijke garantie van een jaar waar je recht op hebt als het aannemelijk is dat het product langer mee moet gaan.Dit geld ook volgens mij voor tweede hands auto's.
@Robert69 Even om misverstand te voorkomen:In die 26 dagen heeft de auto de hele tijd bij de dealer gestaan. Na de reparatie van de slang. vrijdag avond opgehaald. En terug gebracht gelijk maandag. Alleen heen en weer naar de garage gebracht.
Wat is er dan stuk??Vind het erg algemeen."motor kapot" " fatale motorschade"Die kan ik je wel laten zien. Toen kwamen de drijfstangen door het carter naar buiten...Als ik het zo lees zal je eerst eens een fatsoenlijke diagnose bij een Alfa specialist moeten halen.Mijn Giulia 2.0T 150.000 KM probleemloos, tot de dag van vandaag! En ik ben niet de enige.Je hebt denk ik erg pech, en wellicht valt de reparatie mee als je bij een goede Alfa specialist komt.
Maar dan nog wil je toch weten wat er stuk is? Je kunt wel bijv nieuwe lagerschalen gaan gebruiken bij de nokkenas en krukas, maar als de oorzaak bijvoorbeeld een verstopt oliekanaal is kun je 100km later weer van vooraf aan opnieuw beginnen. Ik zou niet eerder aan revisie beginnen voordat de garage een fatsoenlijk antwoord heeft over de exacte schade, en vooral de oorzaak onderzocht heeft.Met deze geheimzinnige houding van de garage lijkt het onderhand wel of ze per ongeluk het blok zonder olie hebben laten lopen, vreemd dat ze niet gewoon een duidelijk verhaal delen toch..
Daarom snap ik alfa niet. Niet dat ze me moeten betalen.. maar ondersteunen met bijvoorbeeld iemand te laten kijken ofzo zou je toch wel verwachten toch? Als je zo zeker van bent dat je een goed product heb gemaakt? Dan lijkt mij dat alfa toch wel willen weten waarom die zo snel stuk is gelopen.....