!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
kleurcode/lakstift
« Gepost op: 22 januari 2022, 19:44:24 »
Ik ben op zoek naar een lakstift om wat (minimale) steenslag bij te werken, heeft iemand een advies welke ik moet hebben en weet iemand waar ik de (bleu misano) kleurcode van de Guilia kan vinden?
Verder heb ik het e.e.a. gelezen over een vervormde tankklep dit is bij mij sinds een ruime maand ook aan de orde, valt dit nog onder de fabrieksgarantie?
De Guilia is van 31-12-2019.

Alvast dank voor de reactie(s)
Mvg Theo.
*

Alfa 147 Ti
1.576

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: kleurcode/lakstift
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2022, 20:04:36 »
Bij de dealer kan je zo een lakstift bestellen ,
Tankklepje weet ik niet, weet wel dat model 2021 één andere ophanging heeft , als jouw auto twee jaar garantie heeft ben ik bang dat je met de tankklep niet meer veel kan , wordt als het weer warmer wordt  wel weer beter komt dan weer in de goede vorm terug.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: kleurcode/lakstift
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2022, 20:11:57 »
Bij de dealer kan je zo een lakstift bestellen ,
Tankklepje weet ik niet, weet wel dat model 2021 één andere ophanging heeft , als jouw auto twee jaar garantie heeft ben ik bang dat je met de tankklep niet meer veel kan , wordt als het weer warmer wordt  wel weer beter komt dan weer in de goede vorm terug.

Net buiten de garantie dus? dacht dat dat 4 jaar was. dank vvor je reactie.
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: kleurcode/lakstift
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2022, 20:12:32 »
Bij de dealer kan je zo een lakstift bestellen ,
Tankklepje weet ik niet, weet wel dat model 2021 één andere ophanging heeft , als jouw auto twee jaar garantie heeft ben ik bang dat je met de tankklep niet meer veel kan , wordt als het weer warmer wordt  wel weer beter komt dan weer in de goede vorm terug.

Net buiten de garantie dus? dacht dat dat 4 jaar was. dank voor je reactie.
*

DanaBanana
775

  • *****
    - Super Alfist
Re: kleurcode/lakstift
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2022, 00:51:18 »
Lakstiften komen soms goed in de buurt, maar zijn bijna nooit een perfect match. Hetzelfde geldt voor de 'kleurcodes'. Die houden geen rekening met verkleuring door de jaren heen of verschillen tussen productie-series. Voor het beste resultaat ga je langs een goed schadebedrijf, die kunnen met een apparaatje exact de kleur op jouw auto uitmeten en mengen. Kost meer dan een standaard stift, maar zeker bij wat grotere steenslag plekken is het de moeite waard om de kleur zo goed mogelijk matchend te hebben.

Het probleem met de tankklep lost zich vanzelf weer op als het in het voorjaar weer minder koud wordt. Als sneeuw voor de zon. Ik heb er voor die paar koudere maanden per jaar mee leren leven.

*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: kleurcode/lakstift
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2022, 14:41:42 »
Ga ik doen, dank voor de info. Wat betreft de tankklep ga ik proberen er aan te wennen tijdens de wintermaanden