!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2019, 07:08:58 »
Gister weer bij de dealer geweest, hebben weer foto’s gemaakt en zullen het overleggen. Zal wederom een afspraak worden gemaakt om het op te lossen.

@jwq de foto’s kan ik in jouw link niet zien, daar heb ik geen ‘permissie’ voor. De doppen die ik er in het zitten bestaan uit een getrapte cilinder +/- 2cm doorsnee met daarin een kleiner dikker cilindertje van +/- 7mm...

Ja foot beter maar iets met mobiel, moeten uploaden, moeilijk et cetera

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2019, 09:53:22 »
Citaat van: Giulia M op  7 mei 2019, 07:08:58
Citaat van: Giulia M op  7 mei 2019, 07:08:58
Gister weer bij de dealer geweest, hebben weer foto’s gemaakt en zullen het overleggen. Zal wederom een afspraak worden gemaakt om het op te lossen.

@jwq de foto’s kan ik in jouw link niet zien, daar heb ik geen ‘permissie’ voor. De doppen die ik er in het zitten bestaan uit een getrapte cilinder +/- 2cm doorsnee met daarin een kleiner dikker cilindertje van +/- 7mm...

Ja foot beter maar iets met mobiel, moeten uploaden, moeilijk et cetera
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2019, 14:40:40 »
Zo even nog een update....


Oorzaak is deze zomer uiteindelijk gevonden, de bumperbalk was net wat verkeerd teruggezet na montage van de trekhaak en het dubbele uitlaat systeem. Hierdoor zat de bumper net 3-5 mm hoger en dus dichter op de rand van de kofferklep. Resulteerde in het op de rand slaan van de klep bij dichtgaan. Dit is hersteld, opnieuw gespoten en was weer picobello in orde!




Echter......

nu lijk ik wéér beschadigingen op m'n bumper te hebben, alleen is het nu niet over de gehele rand  (dit was echt een grote witgrijze krasstreep van links naar rechts), maar alleen in de linker en rechter hoek. Zie ook de foto's...













Nu heb ik (nog steeds) deze doppen er op zitten, wat eigenlijk pre evo model is.




Maar zou de oorzaak nu nog van het voetje zijn, zou dat het enige zijn?
Zijn de afgebeelde krasjes hetzelfde als die optraden bij anderen?
Komt dit iemand bekend voor?


Hoor het graag!



Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2019, 15:16:17 »
Ik had geen krassen, maar heb preventief de nieuwe dempertjes besteld en opgezet.....
Kosten geloof ik 1 of 2 euro, en 10 seconden om erop te schroeven .... ;)

edit:
Zie


uplo
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #19 Gepost op: 23 september 2019, 17:20:02 »
Oke, ja valt natuurlijk te proberen! Het verwisselen is inderdaad zo gepiept, hadden we eerder bij de dealer al bekeken en geprobeerd ivm de eerder vreemde sluiting. Echter hielp dat geen zak, wat achteraf logisch was.
Maar ik vraag me vooral af het oude model stootdopjes inderdaad de oorzaak is van deze krasplekken, of dat er iets anders mis is.
Zeker gezien het feit dat de bumper eerder al 4 maanden lang verkeerd gemonteerd op de auto heeft gezeten. :-)

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2019, 10:08:15 »
Ik ga er maar van uit dat het wel een reden zal hebben dat Alfa met aangepaste stootdoppen uitgekomen is ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2019, 08:23:36 »
@jwq klopt, opzich is het ook aannemlijk dat het in ieder geval geen besparingskeuze is geweest als ik de nieuwe doppen zie 🙃

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2019, 16:26:59 »
Vervelender nog is die kras op je klep..:(
*

Hansromeo
9

  • Type Alfa: Giulia super 2.2 250 pkdk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2019, 11:30:15 »
Heb een 2017 Giulia, kofferklep raakt inderdaad de bumper in de hoekjes, de stoppers zijn ook erg slap , zijn inderdaad gemodificeerd bij model 2019 die zijn stugger.
De schade ontstaat tijdens het rijden als de kofferklep zeg maar beweegt
De dealer er al eens over aangesproken , doen er niks aan, ook de gemodificeerde doppen monteren verzinnen ze zelf niet
Hetzij zo, heb wel meer van die ongemakjes maar is een fantastisch rijdende alfapuuymf
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2019, 11:36:48 »
Heb een 2017 Giulia, kofferklep raakt inderdaad de bumper in de hoekjes, de stoppers zijn ook erg slap , zijn inderdaad gemodificeerd bij model 2019 die zijn stugger.
De schade ontstaat tijdens het rijden als de kofferklep zeg maar beweegt
De dealer er al eens over aangesproken , doen er niks aan, ook de gemodificeerde doppen monteren verzinnen ze zelf niet
Hetzij zo, heb wel meer van die ongemakjes maar is een fantastisch rijdende alfapuuymf
Welke ongemakjes nog meer? Ik heb er nog vrijwel geen kunnen ontdekken, op het vervelend opengaan van de motorkap na...
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2019, 11:59:21 »
Ja die motorkap is een goed als je ruitensproeier vloeistof wilt bijvullen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Hansromeo
9

  • Type Alfa: Giulia super 2.2 250 pkdk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Kofferklep slaat op de bumper
« Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:06:35 »
Inderdaad de motorkapsluiting , deze gaat moeizaam open, verder heb ik een panoramadak, staat erg mooi maar geeft in gesloten stand erg veel windgeruis, krijgt de dealer en de importeur niet opgelost, jammer maar inneem bij de volgende giulia geen panoramadak meer schijnen meer klachten over te zijn aldus de dealer
En als laatste slijten de voorbanden scheef af zijn weer aan vervanging toe na 25000 km is de binnenkant volledig kaal en midden en buiten hebben nog 4 mm, volgens de dealer is de uitlijning goed en mag er van de leasemaatschappij niks aan gebeuren?