!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Agip 7008? Volgens Google is dat 5W30.
Citaat van: DanaBanana op 28 mei 2025, 15:17:21Agip 7008? Volgens Google is dat 5W30.@DanaBanana : Klopt. Heb daarover gebeld met Valk. Volgens hen krijg je 'geheid last van olieverbruik' met 0W30. 5W30 is wat dikker als het koud is maar is volgens hen beter voor de smering en het olieverbruik. Ze hebben diverse Giulia's in onderhoud die al 2 ton op deze olie rijden. De multi-air zou hier helemaal niets van te lijden hebben. Volgens diezelfde meneer komen de problemen vooral door goedkope olie.Nou prima, we gaan het meemaken. Ik heb hem wel verzekerd dat ik bij olie gerelateerde problemen bij hen op de stoep sta om verhaal te halen.Zou overigens toch wat zijn he, als ik de 2 ton haal met deze specificatie olie. Kunnen al die discussies de prullenbak in.
Factuurtje binnen van de oliewissel van vorige week. Ik had ze ook gevraagd om even te kijken naar de ruitensproeiervloeistof omdat die wel erg snel leeg raakte. Niks gevonden, wel het stekkertje losgemaakt voor de koplampsproeiers. Mooie gedetailleerde factuur, met vrijwel elke handeling vermeld. Netjes, denk ik dan. Injectiebehandeling had ik niet om gevraagd, maar oke, prima hoor. Uurtarief is iets gestegen sinds ik daar voor het eerst kwam, maar is alsnog niks om je voor te schamen. Niet op de factuur: leenauto voor 2-3 uurtjes zodat we even wat konden shoppen en lunchen in het centrum.
Waarom is die injectiereiniger dan nodig?Wat reinigt die dan precies?Is dat dan hetzelfde als 'motorreiniger', want die had ik in het verleden wel eens op de rekening staan.