!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #45 Gepost op: 20 april 2021, 17:24:43 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  8 maart 2021, 10:55:04
Citaat van: Ruud_Enschede op  8 maart 2021, 10:55:04
Even een update hier. De dimlichten bevallen nog steeds uitstekend.

De DRL/grootlicht heb ik iets van chinese meuk ingedaan die witter zou moeten zijn. Dat is echt waardeloos. Is nauwelijks witter dan standaard en grootlicht is echt vreselijk slecht. Daar moet ik nog wat voor zoeken dus

Gisteren wel H11 mistlampen in Led erin gezet. Dat scheelt ook een stuk met bochten en op een verlaten weg met gewoon de mistlampen aan. Bovendien past het kwa kleur veel beter bij de dimlichten



Ziet er goed uit.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2021, 20:35:00 »
Ik wilde afgelopen weekend mijn halogeentjes vervangen met wat wittere halogeentjes.

Nu kon ik aan de bestuurders kant van de auto wel bij de lampjes maar de andere kant was niet bij te komen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Neem aan dat je de DRL bedoelt??
Heb ik zelfs met mijn relatief grote handen voor elkaar gekregen. Zij het wel met het nodige gevloek en de nodige wondjes op de handen....
*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #47 Gepost op: 20 april 2021, 20:47:43 »
Ik wilde afgelopen weekend mijn halogeentjes vervangen met wat wittere halogeentjes.

Nu kon ik aan de bestuurders kant van de auto wel bij de lampjes maar de andere kant was niet bij te komen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Neem aan dat je de DRL bedoelt??
Heb ik zelfs met mijn relatief grote handen voor elkaar gekregen. Zij het wel met het nodige gevloek en de nodige wondjes op de handen....

Nee daar kan ik denk ik nog wel bij. Het gaat om dimlicht (de buitenste lampen).
Ik kon geen enkele manier vinden om daar goed bij te kunnen.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #48 Gepost op: 21 april 2021, 10:08:38 »
Dan vrees ik dat je het verkeerd gedaan hebt. Je moet er namelijk bij via de wielkuipen. Dan kom je er erg goed bij
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #49 Gepost op: 12 oktober 2021, 23:19:36 »
Mijn broertje heeft ook een Giulia gekocht met van die lelijke halogeentjes erin. Welke lampen moet hij bestellen? Hij wilt alles ook de mistlampen vervangen voor led of xenon.. Maar wel apk proof uiteraard.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2021, 08:45:41 »
Mijn broertje heeft ook een Giulia gekocht met van die lelijke halogeentjes erin. Welke lampen moet hij bestellen? Hij wilt alles ook de mistlampen vervangen voor led of xenon.. Maar wel apk proof uiteraard.

Mijn Giulia heb ik bij Stefan van TopXenon gebracht, hieronder de details en prijs:
LED dimlicht €109,-
Meerprijs LED dagrijverlichting gecombineerd met grootlicht €89,-
Meerprijs mistlicht/bochtverlichting €89,-

Na een klein half uurtje was hij klaar. Het brandpunt is hetzelfde als halogeen, dus geen APK afkeur.

Ik merk soms wel dat mensen naar mij seinen vanwege de felheid, wellicht dat ik nog even ga kijken om achteraf projectoren in te bouwen.
Hierbij een foto:

Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #51 Gepost op: 13 oktober 2021, 09:08:14 »
Mijn broertje heeft ook een Giulia gekocht met van die lelijke halogeentjes erin. Welke lampen moet hij bestellen? Hij wilt alles ook de mistlampen vervangen voor led of xenon.. Maar wel apk proof uiteraard.

Mijn Giulia heb ik bij Stefan van TopXenon gebracht, hieronder de details en prijs:
LED dimlicht €109,-
Meerprijs LED dagrijverlichting gecombineerd met grootlicht €89,-
Meerprijs mistlicht/bochtverlichting €89,-

Na een klein half uurtje was hij klaar. Het brandpunt is hetzelfde als halogeen, dus geen APK afkeur.

Ik merk soms wel dat mensen naar mij seinen vanwege de felheid, wellicht dat ik nog even ga kijken om achteraf projectoren in te bouwen.
Hierbij een foto:


Thanks! Dus totaalplaatje is dan 287?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #52 Gepost op: 13 oktober 2021, 09:29:15 »
Thanks! Dus totaalplaatje is dan 287?
Correct!
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2021, 09:34:30 »
Thanks! Dus totaalplaatje is dan 287?
Correct!

Hmm, vroeger was het ledjes op Ali kopen voor paar eurokes en je was klaar... Dit word wel duur grapje zo haha! Wat is de levensduur/garantie van die ledjes bij hun? Als ze 5 jaar garanderen dan is het nog wel waard maar zou zonde zijn als ze na 2 jaar kapot gaan en je weer kan gaan aftikken..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #54 Gepost op: 13 oktober 2021, 11:47:20 »
Hmm, vroeger was het ledjes op Ali kopen voor paar eurokes en je was klaar... Dit word wel duur grapje zo haha! Wat is de levensduur/garantie van die ledjes bij hun? Als ze 5 jaar garanderen dan is het nog wel waard maar zou zonde zijn als ze na 2 jaar kapot gaan en je weer kan gaan aftikken..
Prijs is inclusief inbouw, dus persoonlijk vind ik het meevallen. Let op: het zijn geen goedkope Ali lampjes, maar van CREE, blijkt een marktleider te zijn in LED. Er zit half jaar garantie op, dat geeft eigenlijk elk fabrikant en resellers (zelfs Philips met haar halogeen lampen). Maar met mijn ex-Giulietta heb ik 4 jaar met LED lampen van Xenonlamp gereden en volgens mij rijdt de auto daar nog steeds mee. So no worries.
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #55 Gepost op: 13 oktober 2021, 11:53:55 »
Hmm, vroeger was het ledjes op Ali kopen voor paar eurokes en je was klaar... Dit word wel duur grapje zo haha! Wat is de levensduur/garantie van die ledjes bij hun? Als ze 5 jaar garanderen dan is het nog wel waard maar zou zonde zijn als ze na 2 jaar kapot gaan en je weer kan gaan aftikken..
Prijs is inclusief inbouw, dus persoonlijk vind ik het meevallen. Let op: het zijn geen goedkope Ali lampjes, maar van CREE, blijkt een marktleider te zijn in LED. Er zit half jaar garantie op, dat geeft eigenlijk elk fabrikant en resellers (zelfs Philips met haar halogeen lampen). Maar met mijn ex-Giulietta heb ik 4 jaar met LED lampen van Xenonlamp gereden en volgens mij rijdt de auto daar nog steeds mee. So no worries.

Thanks ik ga het doorgeven aan hem, mocht iemand nog wat anders kennen misschien wa goeiekoper laat maar weten haha!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #56 Gepost op: 13 oktober 2021, 13:28:59 »
Mijn Ali ledjes bevallen nog steeds prima. Vanwege de felheid wordt er ook wel eens naar mij geseind maar heb ze nu standaard met de hoogteverstelling iets lager gezet waardoor ik geen gesein meer heb en zelf altijd nog meer dan genoeg licht heb. Echt een verademing. Dus mocht je niet teveel geld willen uitgeven kun je het met de Ali ledjes doen. Het erin zetten is een fluitje van een cent op de DRL lampen na en voor die paar tientjes kun je het een keer proberen en ben je niet gelijk bijna 300 euro kwijt. Maar dat is uiteraard een keuze die ieder voor zich moet maken
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #57 Gepost op: 13 oktober 2021, 13:42:12 »
Mijn Ali ledjes bevallen nog steeds prima. Vanwege de felheid wordt er ook wel eens naar mij geseind maar heb ze nu standaard met de hoogteverstelling iets lager gezet waardoor ik geen gesein meer heb en zelf altijd nog meer dan genoeg licht heb. Echt een verademing. Dus mocht je niet teveel geld willen uitgeven kun je het met de Ali ledjes doen. Het erin zetten is een fluitje van een cent op de DRL lampen na en voor die paar tientjes kun je het een keer proberen en ben je niet gelijk bijna 300 euro kwijt. Maar dat is uiteraard een keuze die ieder voor zich moet maken
Heb je linkjes van die ali ledjes die goed zijn? En is dit voor alle lampen voor? Trouwens zitten er in de achterlichten wel standaard LED?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #58 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:30:30 »
Die van de dimlichten zal ik even opzoeken, die staan hier nog wel ergens. De mistlampen zou ik zo niet meer weten en de H15 DRL/grootlicht heb ik zelf niet vervangen omdat ik eigenlijk altijd met dimlicht aan rijdt.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #59 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:34:33 »
https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ

En dan de zilverkleurige, met twee kanten (dus de platte). Die werken als dimlicht echt meer dan prima.

De achterlichten is allemaal standaard LED