!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #60 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:37:16 »
https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ

En dan de zilverkleurige, met twee kanten (dus de platte). Die werken als dimlicht echt meer dan prima.

De achterlichten is allemaal standaard LED
Maar als je de drl niet vervangen hebt heb je nu niet dan avonds wit en geel licht?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #61 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:42:27 »
https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ

En dan de zilverkleurige, met twee kanten (dus de platte). Die werken als dimlicht echt meer dan prima.

De achterlichten is allemaal standaard LED
Maar als je de drl niet vervangen hebt heb je nu niet dan avonds wit en geel licht?
Bij dimlicht brand ook DRL, dus dan heb je wit licht en geel licht door elkaar inderdaad. Als je de ene vervangd moet je de andere ook doen.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #62 Gepost op: 13 oktober 2021, 14:49:37 »
Die van de dimlichten zal ik even opzoeken, die staan hier nog wel ergens. De mistlampen zou ik zo niet meer weten en de H15 DRL/grootlicht heb ik zelf niet vervangen omdat ik eigenlijk altijd met dimlicht aan rijdt.

Grootlicht: H15
Dimlicht: H7
Mistlamp: H11
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #63 Gepost op: 13 oktober 2021, 15:39:49 »
Ik heb er weinig last van, het dimlicht is namelijk zo veel feller dan de DRL lampen dat het nauwelijks opvalt. Heb de H15 DRL lampen overigens wel vervangen door halogeen met een iets witter kleurtje maar dat verschil is nauwelijks te zien. Mooiste is inderdaad omdie ook te vervangen door Led maar ik kon er zo gauw geen vinden waar ik het gevoel bij had dat ze goed waren.

Maar nogmaals, dat valt niet echt op. Mistlicht wel vervangen wat heel makkelijk en snel te doen is. Daar heb je ook echt wat aan als je 's avonds een bocht neemt bijvoorbeeld
*

Alfist38
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #64 Gepost op: 18 november 2021, 16:26:38 »
Hoi,

Ik begrijp dat aftermarketverlichting mogelijk is, maar denk erover na om mijn halogeen koplampen compleet te vervangen voor nieuwe led of Xenon.

Iemand hier ervaring mee en misschien een tip waar ik dat zou kunnen laten uitvoeren?
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #65 Gepost op: 18 november 2021, 17:48:44 »
Hoi,

Ik begrijp dat aftermarketverlichting mogelijk is, maar denk erover na om mijn halogeen koplampen compleet te vervangen voor nieuwe led of Xenon.

Iemand hier ervaring mee en misschien een tip waar ik dat zou kunnen laten uitvoeren?

Schijnt nogal een gedoe te zijn, de xenon lampen moet namelijk ook geprogrammeerd worden in de computer van de auto. En een kabelboom moet aangepast worden.
Zie: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-guilia-club/xenon-upgrade-voor-de-giulia-iemand/15/

Ik heb uiteindelijk de standaard halogeen pitten vervangen met LED
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #66 Gepost op: 18 november 2021, 18:07:54 »
Hoi,

Ik begrijp dat aftermarketverlichting mogelijk is, maar denk erover na om mijn halogeen koplampen compleet te vervangen voor nieuwe led of Xenon.

Iemand hier ervaring mee en misschien een tip waar ik dat zou kunnen laten uitvoeren?

Schijnt nogal een gedoe te zijn, de xenon lampen moet namelijk ook geprogrammeerd worden in de computer van de auto. En een kabelboom moet aangepast worden.
Zie: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-guilia-club/xenon-upgrade-voor-de-giulia-iemand/15/

Ik heb uiteindelijk de standaard halogeen pitten vervangen met LED

Heb jij dan wel projectoren ingebouwd? Want led in een reflector is een no go bij de apk 😅
*

GTlife
380

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #67 Gepost op: 19 november 2021, 08:18:40 »
Bij mij vorige set koplampen zaten ook leds in de reflector huizen, maar daar is bij de apk geen punt van gemaakt. Lichtbeeld was goed en wit dus geen probleem. Nu wordt natuurlijk bij elke apk met een andere maat gemeten maar dat is een probleem op zich
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #68 Gepost op: 22 november 2021, 12:01:32 »
Volgens mij ook geen problemen met APK hoor. En in het allerergste geval kun je voor de APK even de halogeen pitten er even inzetten. Is maar iets van 20 minuten werk alles bij elkaar...
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #69 Gepost op: 22 november 2021, 12:20:04 »
Me broertje heeft deze vorig week in zijn Giulia laten inbouwen: https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ (H7)
moet zeggen ziet er echt top uit! Lichtbeeld is ook echt dik in orde en op een muur gewoon mooi recht! Hij moet alleen nog die kleinere lampjes vervangen voor ledjes, iemand die toevallig weet welke dat zijn? En groot licht, is dat apart of?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #70 Gepost op: 22 november 2021, 12:33:02 »
Me broertje heeft deze vorig week in zijn Giulia laten inbouwen: https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ (H7)
moet zeggen ziet er echt top uit! Lichtbeeld is ook echt dik in orde en op een muur gewoon mooi recht! Hij moet alleen nog die kleinere lampjes vervangen voor ledjes, iemand die toevallig weet welke dat zijn? En groot licht, is dat apart of?

Grootlicht en DRL zijn 1 lamp bij de Giulia 1 lampje, fitting H15
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #71 Gepost op: 22 november 2021, 14:26:33 »
Me broertje heeft deze vorig week in zijn Giulia laten inbouwen: https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ (H7)
moet zeggen ziet er echt top uit! Lichtbeeld is ook echt dik in orde en op een muur gewoon mooi recht! Hij moet alleen nog die kleinere lampjes vervangen voor ledjes, iemand die toevallig weet welke dat zijn? En groot licht, is dat apart of?

Grootlicht en DRL zijn 1 lamp bij de Giulia 1 lampje, fitting H15
Thanks! Weet je toevallig welke goeie zijn zonder foutmelding?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #72 Gepost op: 23 november 2021, 10:38:21 »
Me broertje heeft deze vorig week in zijn Giulia laten inbouwen: https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ (H7)
moet zeggen ziet er echt top uit! Lichtbeeld is ook echt dik in orde en op een muur gewoon mooi recht! Hij moet alleen nog die kleinere lampjes vervangen voor ledjes, iemand die toevallig weet welke dat zijn? En groot licht, is dat apart of?

Haha dat zijn inderdaad dezelfde die ik er ook in heb. Erg tevreden over. Helaas heb ik ze pas begin dit jaar ingebouwd en mijn auto moet april volgend jaar spijtig genoeg weer uit de lease dus heb er een beetje spijt van dat ik het niet eerder gedaan heb. Heb er heel veel plezier van zeker op deze donkere dagen.

H15 kan ik je niet mee helpen, die heb ik gewoon als halogeen erin laten zitten en aangezien de auto toch over een half jaar weg moet, ga ik die ook niet meer vervangen maar dat zou inderdaad wel het mooist zijn om die ook mee te vervangen. Mistlampen heb ik overigens wel in LED, ook een echte aanrader.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #73 Gepost op: 23 november 2021, 11:24:30 »
Me broertje heeft deze vorig week in zijn Giulia laten inbouwen: https://nl.aliexpress.com/item/32810232973.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4di5KsqZ (H7)
moet zeggen ziet er echt top uit! Lichtbeeld is ook echt dik in orde en op een muur gewoon mooi recht! Hij moet alleen nog die kleinere lampjes vervangen voor ledjes, iemand die toevallig weet welke dat zijn? En groot licht, is dat apart of?

Haha dat zijn inderdaad dezelfde die ik er ook in heb. Erg tevreden over. Helaas heb ik ze pas begin dit jaar ingebouwd en mijn auto moet april volgend jaar spijtig genoeg weer uit de lease dus heb er een beetje spijt van dat ik het niet eerder gedaan heb. Heb er heel veel plezier van zeker op deze donkere dagen.

H15 kan ik je niet mee helpen, die heb ik gewoon als halogeen erin laten zitten en aangezien de auto toch over een half jaar weg moet, ga ik die ook niet meer vervangen maar dat zou inderdaad wel het mooist zijn om die ook mee te vervangen. Mistlampen heb ik overigens wel in LED, ook een echte aanrader.
Nice! Ideetje om de mistlampen om te wisselen met die van me broertje als je de auto gaat inleveren haha?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #74 Gepost op: 23 november 2021, 12:55:42 »
Ohh geen probleem, voor 100 euro kom ik ze je erin zetten. Haha, nee zonder gekheid, ik ga sowieso als ik weet wanneer de auto precies ingeleverd moet worden alles weer eruit halen en dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.