!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Giulia - aankoop advies
« Gepost op: 20 augustus 2022, 22:55:03 »
Ondertussen opzoek naar een Giulia maar wat een verschil in prijzen en opties…..

Ik ben wel verwend met mijn laatste auto’s die voorzien waren van veel extra’s dus mijn wensen/eisen lijstje is groot 😉

Nu had ik vandaag een discussie met iemand dat de diesels ongeveer €7.000,- goedkoper zijn dan de benzine varianten en daardoor dus ook diesel niet per definitie duurder is.
Zelf rij ik vrijwel alleen voor de supermarkt tripjes en vakantie en met slecht weer naar het werk. Dus weinig!

Zijn er nog versies die ik moet vermijden? Waarom benzine/diesel?

En zijn opties makkelijk achteraf in te bouwen? Denk aan een achteruitrijcamera of stoelverwarming, apple carplay?
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia - aankoop advies
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2022, 13:02:30 »
Als je per se Apple Carplay wil, dan moet je versies van voor begin 2018 vermijden. Ik meen dat het in die auto's ook niet achteraf kan worden ingebouwd. In de mijne zit het wel, en die is uit mei 2018. Verder zijn de sportstoelen (Veloce of Veloce interieur pakket) een aanrader. 
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia - aankoop advies
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2022, 13:36:47 »
Persoonlijk zou ik voor de benzineversie gaan, want dan heb je sowieso de heerlijke ZF automaat, die schakelt fantastisch. Je kunt dan kijken naar de versie met schakelflippers, maar als die er niet zijn kunnen ze gemakkelijk ingebouwd worden bij bijvoorbeeld Wim Prins. Ook een must zijn de Veloce stoelen. Die geven meer steun en zien er gaaf uit. Alle 2.0 benzines zijn automaat, makkelijk te chippen naar 300 pk. Dan heb je gewoon een dijk van een auto.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia - aankoop advies
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2022, 14:45:04 »
Citaat van: Cavallino op  9 september 2022, 13:02:30
Citaat van: Cavallino op  9 september 2022, 13:02:30
Als je per se Apple Carplay wil, dan moet je versies van voor begin 2018 vermijden. Ik meen dat het in die auto's ook niet achteraf kan worden ingebouwd. In de mijne zit het wel, en die is uit mei 2018. Verder zijn de sportstoelen (Veloce of Veloce interieur pakket) een aanrader.

Volgens mij kun je ook in de Giulia achteraf wel Apple Carplay inbouwen met een Eng-Custom module. Zie elders op dit forum.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia - aankoop advies
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2022, 18:49:09 »
Ik zou nu eigenlijk ook geen diesel meer adviseren,
omdat diesel zo langzamerhand overal wel een beetje in de ban gaat.
Dus als je er ooit vanaf wilt dan raak je ze nog maar moeilijk kwijt.
Daarom denk ik ook dat de waarde sneller zal dalen dan van een benzine.
Daarnaast als je zo weinig rijdt is een diesel sowieso niet heel interessant lijkt me.
Diesels zijn niet echt bedoeld om korte ritjes mee te maken,
zaken als roetfilters en egr kleppen en zo kunnen sneller vervuild / verstopt raken.
En daar word je over het algemeen niet heel erg vrolijk van.
Ik zie niet zo heel veel redenen om nu nog een diesel aan te schaffen,
aangezien de brandstof zelf ook al duurder is.
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Giulia - aankoop advies
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2022, 09:58:38 »
Ik rijd nu een jaar in een Giulia Super van 2017. Mijne is een 2.0 200 pk RWD. Maar wel met Veloce exterieur (net iets sportiever) en interieur (met name de sportstoelen vind ik erg belangrijk). Wielset is (nog?) de 18' versie, bij aankoop is ie circa 2.5 cm Eibach verlaagd. Verder is hij voor stage 1 geweest bij H&S. Dat leverde ruim 300 pk  en 450 Nm op, gemeten op de rollenbank aldaar. Ik tank overigens altijd 98. Heb nog gedacht aan Android Carplay achteraf in (laten) bouwen, maar vooralsnog mis ik het niet. Ook heb ik geen schakelflippers achter het stuur, maar die mis ik vooralsnog evenmin. Volgens mij kan dat beiden ook voor de 2017 versie, maar wellicht niet bij alle types? Wel even goed om af te checken, als dat van belang is voor je.

Vooralsnog ben ik erg blij met de Giulia. Het rijdt relaxed als ik daar zin in heb. Heb ik zin om wat sportiever te rijden, dan is dat ook geen probleem Precies wat ik van een Alfa verwacht dus. Heb redelijk wat sportieve italianen gereden, maar meestal hot hatches. Dit is een slag groter, dat merk ik (ondanks de verlaging) in het comfort en met name op wat langere afstanden.  Overgestapt omdat ik ruimte nodig had voor een hond (en fietsen). Dan is natuurlijk een hatchback of SUV handiger. Dus was het Stelvio of Giulia. De eerste was nog te duur (in de door mij gewenste uitvoering) en ik denk trouwens dat ik nog niet aan een SUV toe ben ;) maar veel andere smaakjes zijn er niet bij de italianen. Een Giulietta heb ik al gehad, en ik wil altijd graag weer wat 'nieuws'. Nog wel bij vreemde merken gekeken, maar dat wrd hem logischerwijs niet
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)