!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2021, 15:09:48 »
@Ruud_Enschede : is die onderste foto met 2 of 4 ledstripjes? Wat een bak licht zeg, dat heb ik echt niet met mijn led's met twee kantjes
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2021, 21:58:03 »
Die was met 2 zijdige led dus degene die je moet hebben. Met 4 zijdige led was het nog extremer. Maarja dat is gewoon gevaarlijk. Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat de foto een beetje vertekent. In het echt is het wel wat minder hoor maar wel een hele duidelijke verbetering tov halogeen.

De twee zijdige led in de giulietta was ook stukken minder dan dit. Dus denk dat de conclusie moet zijn dat je bij reflectorlampen 2 zijdige leds moet hebben en bij projectors zoals in de giulietta kun je best naar 4 zijdig.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2021, 13:39:10 »
Die was met 2 zijdige led dus degene die je moet hebben. Met 4 zijdige led was het nog extremer.

Dus denk dat de conclusie moet zijn dat je bij reflectorlampen 2 zijdige leds moet hebben en bij projectors zoals in de giulietta kun je best naar 4 zijdig.

Het lijkt inderdaad echt een bak licht. Maar misschien komt dat wel omdat het een vrij donkere weg is. Maar eh...je schrijft dat 4-zijdige led voor de projectorlampen zijn? Heb je daar ook een foto van toevallig?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

johanvanmarion
14

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #18 Gepost op: 12 januari 2021, 15:16:01 »
Ziet er echt top uit zeg. Ik wil graag dezelfde upgrade voor mijn giulia echter zie door de bomen het bos niet welke lampjes ik moet hebben.

Welke en waar heb jij besteld als ik vragen mag?
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #19 Gepost op: 12 januari 2021, 16:23:35 »
@Robert, nee hleaas van de Giulietta met 4 zijdige lampjes nog geen foto gemaakt. Sterker nog, heb er nog niet eens mee gereden om uit te proberen. Druk druk druk zal ik maar zeggen. Maar ik zal aan je denken....


@Johanvanmarion: Ik heb ze bij Ali besteld (zier link), van zdatt, h7 canbus led en dan de zilveren twee zijdige variant voor in de Giulia, in de Giulietta met projectors heb ik van dezelfde aanbieder de 4 zijdige leds. Deze tip werd namelijk bij een toppic van de Giulietta gegegeven. Er zijn natuurlijk honderden, zo niet duizenden aanbieders maar hier had iemand binnen het forum goede ervaringen mee dus daarom ook maar dezelfde besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/4001179132633.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.33b85292XQagCN&algo_pvid=ee5c64d1-4491-462f-bc9f-04f6efdfb2c9&algo_expid=ee5c64d1-4491-462f-bc9f-04f6efdfb2c9-11&btsid=0b0a555b16104648106886273ef23a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2021, 09:57:22 »
Gister ook Led verlichting er in gezet.
Wat een verschil en zo te merken hebben tegen liggers er geen last van.
Nu nog even de dagrijverlichting vervangen want dat is nu te geel bij de ledverlichting.
En dan ook meteen maar mijn mistlampverlichting vervangen in led.
Helemaal Happy

Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2021, 11:05:39 »
Ah mooi dat het gelukt is en dat je er blij mee bent. In de Giulia maakt het echt een wereld van verschil. In de Giulietta met de projector lamp valt de opbrengst me zwaar tegen eerlijk gezegd. De dagrijdverlichting van de Giulia staat ook nog bij mij op het wensenlijstje. Ik ben benieuwd welke jij erin wil zetten en of alle functies dan werken zoals grootlicht, DRL en bijv het dimmen van de lamp bij knipperlicht en dergelijke. Had je er al een op het oog??
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2021, 14:05:52 »
In de Giulietta met de projector lamp valt de opbrengst me zwaar tegen eerlijk gezegd.

Is dat met de 4-zijdige lampjes die zo tegenvallen, @Ruud_Enschede ?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2021, 14:21:47 »
Hoi Robert, beiden eigenlijk. Eerst had ik de twee zijdige lampjes erin (die nu in de Giulia zitten) en dat vond ik zozo.... Nu dus de 4 zijdige in de Giulietta gedaan na een hoop gevloek en eigenlijk valt dat nog steeds tegen. Heb vrij veel licht zeg maar 3 tot 4 meter voor de auto uit en verder heel weinig. Nu kan het zijn dat ik de lampjes moet verdraaien maar daar had en heb ik met dit weer niet heel veel trek in eerlijk gezegd. Dat wil ik dus nog wel eens proberen en als dat geen soelaas biedt dan trek ik denk ik de hele zooi eruit en doe ik er weer halogeen in en ga ik maar voor die dure xenon set sparen waar iemand anders hier wel enthousiast over is.

Heb ook ergens gelezen dat LED ideaal is voor reflectorlampen zoals bij de Giulia (wat ik inderdaad wel kan beamen) en dat in projectorlampen zoals de Giulietta xenon beter is. Nouja, nu heb je natuurlijk zoveel mensen zoveel meningen maar vooralsnog lijkt diegene wel gelijk te hebben.

Ben jij ook nog niet tevreden dan over de leds in de giulietta??
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2021, 15:32:03 »
Nee, ik ben eigenlijk ook niet zo tevreden. De lichtopbrengst is matig tot slecht, de cut-off is niet messcherp hoewel ik nog geen signalen van tegenliggers heb gekregen dat ik hen verblindt. Als ik zelf voor de auto sta op een afstandje dan lijkt de ene lamp hoger te schijnen dan de andere. Dat voelt voor mezelf gewoon niet lekker dus ik overweeg ook om er dan toch maar xenon in te zetten.

Ik las een tijd terug iets over topxenon die voor minder dan 100 euro xenon inbouwen. Maar ben nu wel een beetje huiverig voor goedkoop....
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2021, 15:52:07 »
Nouja dat gevoel van goedkoop/duurkoop heb ik ook. Las ook dingen over die topxenon dat opeens bepaalde settings in de auto veranderen. Ik heb in mijn vorige Giulietta ook relatief goedkope xenon gehad en toen had ik storing op de radio als de lampen aanstonden....

Daarom liever die Hilox set waar vlgs mij een aantal mensen mee rijden, tevreden zijn over lichtopbrengst en niks geen negatieve effecten van ondervinden.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2021, 16:02:26 »
Nouja dat gevoel van goedkoop/duurkoop heb ik ook. Las ook dingen over die topxenon dat opeens bepaalde settings in de auto veranderen. Ik heb in mijn vorige Giulietta ook relatief goedkope xenon gehad en toen had ik storing op de radio als de lampen aanstonden....

Daarom liever die Hilox set waar vlgs mij een aantal mensen mee rijden, tevreden zijn over lichtopbrengst en niks geen negatieve effecten van ondervinden.

Moeten er dan aanpassingen gedaan worden aan de koplampen, dat je weet? Of is dat gewoon xenon pitje bestellen en erin proppen?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2021, 16:58:06 »
Aangezien bij Xenon de kabel vast zit aan de lamp krijg je bij de Giulietta het vervelende klemmetje er dan niet of nauwelijks overheen zonder de hele lamp eruit te halen.

Dus enige wat aan te raden is, is bumper loshalen en de wielkuip deels loshalen zodat de lamp eruit kan.

Maargoed als het een beetje droger is ga ik eerst nog eens met de leds aan het draaien. Ik geef niet zo snel op ;)
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2021, 19:04:57 »
In de Giulietta met de projector lamp valt de opbrengst me zwaar tegen eerlijk gezegd.

Is dat met de 4-zijdige lampjes die zo tegenvallen, @Ruud_Enschede ?

Ik ga voor normale lampen van het merk osram
Die zijn blauw van kleur en geven witter licht.
Het is nu geen gezicht wit als dimlicht en bijna geel licht als dagrijverlichting.
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2021, 09:48:55 »
Ahh inderdaad is dat ook een goed idee. Laat me aub even weten welke lampen je bestelt en hoe het resultaat is? Dan kan ik dit keer bij jou afkijken ;)