!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #30 Gepost op: 20 januari 2021, 11:13:31 »
Mistlampen zijn H11 en dagrijlicht / grootlicht is H15
Krijg ze als het goed is morgen binnen en als het buiten droog is zet ik ze er in
Ik laat het even weten aan je

gr
Cor
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2021, 10:19:47 »
En Cor?? Is het al gelukt?? Ik heb inmiddels ook wat halogeen lampjes besteld in de goed kleur, maar dan op Wish ;)

Voor dat geld kan ik het allicht eens proberen maar was toch even nieuwsgierig of het bij jou al gelukt is... Als ik zie hoe je die H15 lamp voor de dagrijverilchting moet vervangen dan vrees ik dat dat weer een hand vol schrammen en sneetjes gaat worden;(
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2021, 11:28:55 »
In de Giulietta met de projector lamp valt de opbrengst me zwaar tegen eerlijk gezegd.

Is dat met de 4-zijdige lampjes die zo tegenvallen, @Ruud_Enschede ?

Ik ga voor normale lampen van het merk osram
Die zijn blauw van kleur en geven witter licht.
Het is nu geen gezicht wit als dimlicht en bijna geel licht als dagrijverlichting.

Ik heb die met 4 zijden besteld, eens kijken wat die doen. Medio februari zijn ze binnen, volgens Ali.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2021, 11:31:38 »
Bij mij bevallen die niet geweldig maar jij hebt natuurlijk wel een veel nieuwere Giulietta dan ik dus kan ook zijn dat bij mij gewoon de lenzen oud en dof zijn geworden.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2021, 12:00:28 »
Bij mij bevallen die niet geweldig maar jij hebt natuurlijk wel een veel nieuwere Giulietta dan ik dus kan ook zijn dat bij mij gewoon de lenzen oud en dof zijn geworden.

Slechter dan nu kan haast niet :)

Maar eerst even aankomend weekend de ragazzon middenpijp eronder plakken :D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2021, 14:19:42 »
En Cor?? Is het al gelukt?? Ik heb inmiddels ook wat halogeen lampjes besteld in de goed kleur, maar dan op Wish ;)

Voor dat geld kan ik het allicht eens proberen maar was toch even nieuwsgierig of het bij jou al gelukt is... Als ik zie hoe je die H15 lamp voor de dagrijverilchting moet vervangen dan vrees ik dat dat weer een hand vol schrammen en sneetjes gaat worden;(

Hoi Ruud

Ze zitten er in maar de drl valt nog wel tegen.
Het is wel witter dan dat het was en ze zijn wat feller.
Mijn mistlampen zijn wel een heel stuk beter geworden.
Die gaan ook aan als ik de bocht om ga en dat scheelt behoorlijk in licht opbrengst.
Over het algemeen tevreden.
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2021, 09:13:42 »
Lampjes zijn gemonteerd. Was eigenlijk een fluitje van een cent.
Zie je kans om de link te delen naar de lampjes? Alvast bedankt!
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #37 Gepost op: 26 januari 2021, 20:07:42 »
En Cor?? Is het al gelukt?? Ik heb inmiddels ook wat halogeen lampjes besteld in de goed kleur, maar dan op Wish ;)

Voor dat geld kan ik het allicht eens proberen maar was toch even nieuwsgierig of het bij jou al gelukt is... Als ik zie hoe je die H15 lamp voor de dagrijverilchting moet vervangen dan vrees ik dat dat weer een hand vol schrammen en sneetjes gaat worden;(

Hoi Ruud

Ze zitten er in maar de drl valt nog wel tegen.
Het is wel witter dan dat het was en ze zijn wat feller.
Mijn mistlampen zijn wel een heel stuk beter geworden.
Die gaan ook aan als ik de bocht om ga en dat scheelt behoorlijk in licht opbrengst.
Over het algemeen tevreden.

Hmm dat is wel jammer. Welke mistlampen heb je gekozen?? Was de h15 lamp te doen of heb je je handen nu onder de pleisters zitten??
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2021, 22:00:36 »
Ik heb in de mistlampen het merk osram cool bleu boost zitten.
Lampjes zijn blauw van kleur en zijn 75 watt.
Daar ben ik erg tevreden mee
De H15 in de koplampen zijn wel wat witter maar nog niet naar het zin.
Ben aan het oriƫnteren voor led maar ik weet niet hoe het campus systeem hier mee omgaat.
Het monteren van deze lampjes is een ramp en mijn handen lagen behoorlijk open.



Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2021, 11:52:36 »
Haha goed dat ik het navraag, dan laat ik het mijn vrouw doen, die heeft kleinere handjes ;)

Maar Led weet ik ook niet. Voor dimlicht prima maar voor DRL en grootlicht in 1 durf ik er ook niet echt aan. Bovendien zijn die H15 leds een stuk groter en dikker dan de halogeen uitvoering en aangezien monteren al zo'n drama is, weet ik het ook niet....

Stond er bij jou H15 lampen een Kleurtemperatuur bij in Kelvin?? Zou dus dan een stuk lager moeten zijn dan de 6000 voor de leds.

De h15 die ik op wish besteld hebt zou wel 6000K halogeen moeten zijn maar of ik dat moet vertrouwen..... de tijd zal het leren.
*

codipo01
78

  • Type Alfa: Giulia Q2
  • **
    - Junior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #40 Gepost op: 27 januari 2021, 12:01:44 »
Haha goed dat ik het navraag, dan laat ik het mijn vrouw doen, die heeft kleinere handjes ;)

Maar Led weet ik ook niet. Voor dimlicht prima maar voor DRL en grootlicht in 1 durf ik er ook niet echt aan. Bovendien zijn die H15 leds een stuk groter en dikker dan de halogeen uitvoering en aangezien monteren al zo'n drama is, weet ik het ook niet....

Stond er bij jou H15 lampen een Kleurtemperatuur bij in Kelvin?? Zou dus dan een stuk lager moeten zijn dan de 6000 voor de leds.

De h15 die ik op wish besteld hebt zou wel 6000K halogeen moeten zijn maar of ik dat moet vertrouwen..... de tijd zal het leren.


Op de verpakking staat 8500K maar erg wit zijn ze niet
Een Alfa is rood zonder trekhaak.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #41 Gepost op: 27 januari 2021, 14:07:30 »
8500K dat zou bijna paars moeten zijn normaal gesproken.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #42 Gepost op: 8 maart 2021, 10:55:04 »
Even een update hier. De dimlichten bevallen nog steeds uitstekend.

De DRL/grootlicht heb ik iets van chinese meuk ingedaan die witter zou moeten zijn. Dat is echt waardeloos. Is nauwelijks witter dan standaard en grootlicht is echt vreselijk slecht. Daar moet ik nog wat voor zoeken dus

Gisteren wel H11 mistlampen in Led erin gezet. Dat scheelt ook een stuk met bochten en op een verlaten weg met gewoon de mistlampen aan. Bovendien past het kwa kleur veel beter bij de dimlichten

*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #43 Gepost op: 20 april 2021, 15:01:32 »
Ik wilde afgelopen weekend mijn halogeentjes vervangen met wat wittere halogeentjes.

Nu kon ik aan de bestuurders kant van de auto wel bij de lampjes maar de andere kant was niet bij te komen? Hoe hebben jullie dat gedaan?
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2021, 16:30:37 »
Ik wilde afgelopen weekend mijn halogeentjes vervangen met wat wittere halogeentjes.

Nu kon ik aan de bestuurders kant van de auto wel bij de lampjes maar de andere kant was niet bij te komen? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb zelf niet heel erg kleine handjes. Bovendien ben ik lui en heb ik blijkbaar geld teveel want heb het mijn monteur laten doen. En hoewel die knap veel ervaring heeft met Giulietta's is me die er toch een partij lang mee bezig geweest. In elk geval lang genoeg om me ervan te overtuigen daar zelf nooit aan te beginnen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce