!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #75 Gepost op: 23 november 2021, 13:23:19 »
Ohh geen probleem, voor 100 euro kom ik ze je erin zetten. Haha, nee zonder gekheid, ik ga sowieso als ik weet wanneer de auto precies ingeleverd moet worden alles weer eruit halen en dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.
hou ik me aanbevolen voor de lampjes mocht me broertje ze niet in de tussentijd al ergens heeft gehaald haha. Weet niet of die zolang kan wachten hahaha ik zou dat niet kunnen namelijk. Wat ga je er nog meer uithalen?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

ArjanB
1.981

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #76 Gepost op: 23 november 2021, 13:40:40 »
dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.

off-topic, maar @Ruud_Enschede weet jij toevallig welke LED lampen wel als mistlampen in Giulietta passen? Zou graag meer, en witter licht willen ;-)
Thanks!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #77 Gepost op: 23 november 2021, 13:44:56 »
dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.

off-topic, maar @Ruud_Enschede weet jij toevallig welke LED lampen wel als mistlampen in Giulietta passen? Zou graag meer, en witter licht willen ;-)
Thanks!
H15 voor DRL/grootlicht en H11 voor de mistlampen
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #78 Gepost op: 23 november 2021, 14:12:50 »
H15 / H11 is voor de Giulia,  voor de Giulietta is vlgs mij H1 ofzo maar als je het zeker wilt weten even in het instructieboekje kijken.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #79 Gepost op: 23 november 2021, 14:15:04 »
H15 / H11 is voor de Giulia,  voor de Giulietta is vlgs mij H1 ofzo maar als je het zeker wilt weten even in het instructieboekje kijken.
oh wauw hahaha had ik niet eens gelezen. 
Hier kan je het zien : https://www.philips.nl/c-m-au/autoverlichting/voertuig-selectietool#/select-vehicle
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Derweissealfa
3

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *
    - Startende Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #80 Gepost op: 8 januari 2022, 14:31:40 »
Intussen staat na lang wachten op de website van Tekno-LED ook de kit om de halogenen versie om te bouwen naar de xenon+led. Als ik de site goed begrijp zijn ze nu alleen niet beschikbaar vanwege het chiptekort, en het kost €400,-. Dat lijkt niet veel, maar dan moet je volgens mij zelf nog wel een set originele xenon+led koplampen kopen en die zijn niet goedkoop...

https://www.tkledlight.com/kit-dedicati/alfa-romeo-giulia/
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #81 Gepost op: 11 januari 2022, 11:54:21 »
Citaat van: Derweissealfa op  8 januari 2022, 14:31:40
Citaat van: Derweissealfa op  8 januari 2022, 14:31:40
Intussen staat na lang wachten op de website van Tekno-LED ook de kit om de halogenen versie om te bouwen naar de xenon+led. Als ik de site goed begrijp zijn ze nu alleen niet beschikbaar vanwege het chiptekort, en het kost €400,-. Dat lijkt niet veel, maar dan moet je volgens mij zelf nog wel een set originele xenon+led koplampen kopen en die zijn niet goedkoop...

https://www.tkledlight.com/kit-dedicati/alfa-romeo-giulia/
2e hands vind je ze voor rond de 200-300 euro volgens mij dus op zich als je het echt wilt valt het mee.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #82 Gepost op: 11 januari 2022, 12:24:20 »
2e hands vind je ze voor rond de 200-300 euro volgens mij dus op zich als je het echt wilt valt het mee.
Ja voor één koplamp. Dus voor een set ben je al gauw 400-600 euro kwijt wat totaal neerkomt op +/- €1000,- incl montage.
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #83 Gepost op: 11 januari 2022, 13:20:24 »
2e hands vind je ze voor rond de 200-300 euro volgens mij dus op zich als je het echt wilt valt het mee.
Ja voor één koplamp. Dus voor een set ben je al gauw 400-600 euro kwijt wat totaal neerkomt op +/- €1000,- incl montage.
zou ik meteen doen als ik geen Xenon had!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #84 Gepost op: 11 januari 2022, 13:28:37 »
dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.

off-topic, maar @Ruud_Enschede weet jij toevallig welke LED lampen wel als mistlampen in Giulietta passen? Zou graag meer, en witter licht willen ;-)
Thanks!

Voor de looks is dat mooi, denk ik. Maar als het echt mistig is heb je niks aan die felle witte lampjes, het licht kaatst net zo hard weer terug. Voor mij in elk geval reden om de halolampjes erin te laten zitten. Veiligheid voor alles (ook al rijd ik amper in de mist)

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

ArjanB
1.981

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #85 Gepost op: 12 januari 2022, 16:37:46 »
dan mogen de mistlampen wel voor een paar euro (symbolisch bedrag voor in de spaarpot van mijn dochter) weg hoor. In de Giulietta passen ze toch niet.

off-topic, maar @Ruud_Enschede weet jij toevallig welke LED lampen wel als mistlampen in Giulietta passen? Zou graag meer, en witter licht willen ;-)
Thanks!

Voor de looks is dat mooi, denk ik. Maar als het echt mistig is heb je niks aan die felle witte lampjes, het licht kaatst net zo hard weer terug. Voor mij in elk geval reden om de halolampjes erin te laten zitten. Veiligheid voor alles (ook al rijd ik amper in de mist)

en behalve dat: retrofit LED lampen geven aanmerkelijk minder lumen dan halogeen lampen met zelfde fitting. Dus ga je met LED in de mistlamp pitjes er op achteruit.
Maar het wittere kleurt wel  beter bij de DRL's en xenon van de koplampen.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #86 Gepost op: 14 januari 2022, 11:18:14 »
Dat laatste ben ik niet helemal met je eens. Althans dat is mijn persoonlijke ervaring. Ik heb in de Giulia dus de halogeen vervangen (dimlicht en mislicht) door LED van aliexpress.

Echt heeeeel veel meer lichtopbrengst en de auto is er van de week ook nog eens fluitend mee door de APK gekomen. Heb er extra om gevraagd om daarop te letten maar de garage gaf aan dat het een heel mooi lichtbeeld was en geen verblinding.
*

dennismohrke
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED verlichting monteren
« Reactie #87 Gepost op: 19 september 2022, 18:50:01 »
Ik zie een hoop mensen die de H15 lampjes met led hebben vervangen.

Ik had deze ook gekocht maar de aansluitingen passen voor geen meter!
Heeft iemand een link voor de lampjes die bij jullie wel passen?