!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Lekkende TPMS sensoren
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2021, 16:52:40 »
Vandaag de banden eronder, dus met standaard TPMS sensor maar wel met M10 ring ertussen. Laat het je weten of de band op spanning blijft.

Geen idee wat ze bij de bandenservice als aanhaalmoment hebben gebruikt, maar volgens mij gewoon op gevoel.
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Lekkende TPMS sensoren
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2021, 13:34:25 »
Inmiddels is het bij mij ook gelukt!
Ik heb uiteindelijk een TPMS service kit besteld, hier zaten rubbers bij met speciale metalen ringen. Dit is van zichzelf dus al een veel betere oplossing dan origineel. Dus eerst eentje gedaan op 7 Nm, die bleef dicht, dus toen de rest ook. Bij het wisselen heb ik maar meteen de remklauwen een likje rode verf gegeven.


Giulia Super JTD AT8
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Lekkende TPMS sensoren
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2021, 15:04:40 »
Kijk, zo zie je maar weer...van een probleem naar een mooie verbetering! 
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: Lekkende TPMS sensoren
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2021, 18:10:11 »
Inmiddels is het bij mij ook gelukt!
Ik heb uiteindelijk een TPMS service kit besteld, hier zaten rubbers bij met speciale metalen ringen. Dit is van zichzelf dus al een veel betere oplossing dan origineel. Dus eerst eentje gedaan op 7 Nm, die bleef dicht, dus toen de rest ook. Bij het wisselen heb ik maar meteen de remklauwen een likje rode verf gegeven.




Interessant, mag ik weten waar je die hebt besteld en heb je er een onderdeelnummer van?
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Lekkende TPMS sensoren
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2021, 08:33:19 »
Ik heb een service kit besteld bij Wielservice Nederland en bij ome Ali. Uiteindelijk voor de Ali dichtingen gekozen, maar ik verwacht dat het setje van Wielservice ook werkt.
Giulia Super JTD AT8