!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Maandkosten Giulia rijden
« Reactie #30 Gepost op: 28 december 2023, 20:41:47 »
@MysteryAngel Misschien is dat wel verstandiger ja. Ik heb in ieder geval al gevraagd wat de overnameprijs moet zijn.

Maar... kriebelt het Alfa bloed al hehe. Ik ben lekker aan het zoeken naar een Giulia Veloce (liefst zwart) met panoramadak en zwart interieur. Gaarne met het grote navisysteem en CarPlay, alhoewel dat laatste een probleem wordt volgens mij (binnen mijn budget). Beetje onduidelijk wanneer het er wel en niet opzit. Zijn er 2017 versies met?

Import uit Duitsland scheelt weinig in de prijs trouwens, en de keuze is ook niet ineens reuze,
Wat voor module heb je gekocht dan? Iets officieels zodat het met het Alfa systeem samenwerkt of iets habbiebabbie?

Carplay module op ali gekocht voor 145 euro. 30 min werk om erin te zetten dus laat je daar niet door tegenhouden.
Nee pas vanaf my2019 versie
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Maandkosten Giulia rijden
« Reactie #31 Gepost op: 29 december 2023, 18:36:33 »

Import uit Duitsland scheelt weinig in de prijs trouwens, en de keuze is ook niet ineens reuze,

Dat is ook de reden waarom ik persoonlijk nogal argwanend ben op zogenaamde,
leuke import occasions die je veel te koop ziet staan bij handelaren voor een "te mooie" prijs.
Ik woon zelf relatief in de grens regio en kijk dus ook wat de prijzen,
in Duitsland onder andere doen kwa occasions.
En die prijzen schelen doorgaans inderdaad niet heel erg veel.
Dus als je het mij vraagt kan die "eerlijke" handel nooit heel erg lucratief meer zijn.
Wel is het zo dat een auto bij schade daar veel sneller economisch afgeschreven is.
En daarom zit er naar mijn idee bijna altijd wel een luchtje aan zulke import auto's.
Tenzij je er natuurlijk zelf ééntje gaat ophalen en importeren.
Dan heb je doorgaans wat meer zekerheid maar de vraag is of dat met de huidige prijs,
verschillen nog wel echt de moeite waard is met alles wat er nog bij komt kijken.
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Maandkosten Giulia rijden
« Reactie #32 Gepost op: 29 december 2023, 19:24:31 »
Ik keek er toch een beetje van op! Je hoort toch altijd dat auto's in Duitsland veel rijker uitgerust zijn, en er zit geen BPM op.
Op mobile.de kun je al aardig wat aanbod zien (taal v/d site kan zelfs op Nederlands 🙂), dan zie ik zelfs zonder BPM geen idiote verschillen met Nederland. Importautos.nl kan je het werk uit handen nemen, maar ik ken iemand die het zelf gedaan heeft en aangaf dat het niets voorstelt. Maar ik ben er ook een beetje huiverig voor.

Ik heb wel een exemplaar via Marktplaats gevonden. 2017 met 47.000km. Huidige eigenaar heeft hem gekocht bij Wim Prins, die hem weer uit Duitsland had. Denk ik ook: dat zijn wel erg weinig km's voor een auto uit 2017. Als de keuze voor zelf kopen doorgaat dan zal ik toch eens gaan kijken. Wellicht een aankoopkeuring laten doen?
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Maandkosten Giulia rijden
« Reactie #33 Gepost op: 30 december 2023, 08:54:28 »
Ik vind de rijke uitrusting van Duitse auto's ook erg tegenvallen. Dan kun je wat dat betreft beter in België kijken, die hebben vaker de neiging om alle leuke opties aan te vinken.

Aankoopkeuring kan zeker geen kwaad als je zelf geen of te weinig verstand hebt van auto's.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Sud
92

  • Type Alfa: 156 en Alfasud Sprint
  • **
    - Junior Alfist
Re: Maandkosten Giulia rijden
« Reactie #34 Gepost op: 31 december 2023, 12:51:11 »
Je kan ook wat minder uitgeven en dan toch heerlijk genieten. Bij Smeets in Susteren staat de goedkoopste Giulia 18500,-. Heb er gisteren mee gereden en helemaal niks op aan te merken. Buitenkant zag er heel goed uit, geen krassen of steenslag. 2 heel kleine dumpeltjes nabij de tankklep, maar deze zijn er makkelijk uit te masseren en embleem achterklep dient vervangen te worden. Binnenin als nieuw, alleen de lak op het cruisecontrol knopje is vervaagd, maar dat is ook echt het enige. Komt van 1e eigenaar uit België en je ziet dat er gewoon netjes mee is omgegaan. Heeft wel 162.000 gelopen, maar je kan beter snelwegkilometers hebben dan 60.000 stadskilometers. Helaas voor mij toch iets te modern en omdat de achterleuning niet neerklapbaar is te onpraktisch. De prijs vind ik wel heel scherp en ik had ook gewoon een goed gevoel bij de Giulia.
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS (heden)
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)