!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Maps.mopar kaartupdate downloaden en kopiëren met iMac
« Reactie #15 Gepost op: 14 augustus 2019, 00:09:56 »
Volgens mij wordt het ingewikkelder gemaakt dan het is. Ook ik werd als Mac gebruiker op het verkeerde been gezet, doordat her en der wordt gezegd/geschreven dat de stick persé NTFS geformatteerd moet zijn.

Ik heb de stick via mijn MacBook Pro 'gewoon' "Mac OS Uitgebreid (journaled)" geformatteerd, en alles werkt als een tierelier:
- Files downloaden naar default download folder in Mac.
- Files kopiëren of verplaatsen naar USB stick. Zorg dat er geen folders of andere bestanden op de stick zijn. (De dct file wordt bij mij gewoon gekopieerd, niet uitgepakt.)
- USB-stick in auto pluggen en upgrade werkt als zonder probleem.

Alle voorgestelde workarounds met Microsoft en Linux installaties, extra laptops of programmaatjes zijn dus overbodig.
*

Alain
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Maps.mopar kaartupdate downloaden en kopiëren met iMac
« Reactie #16 Gepost op: 14 augustus 2019, 11:20:50 »
Ik weet dat de stick niet NTFS geformatteerd moet worden. Via de garage heb ik al 3 updates gedaan en de stick was telkens in Exfat.
De wijze waarop DanaBanana het doet is identiek aan hoe ik het probeer, maar mij lukt het niet.
Aan DanaBanana: welk besturingssysteem gebruik je? Ik gebruik OS 10.16 Mojave.
Ook andere wil ik danken voor de inbreng, maar ik ga niet beginnen met linux of wat dan ook, ik ben daar niet beslagen genoeg voor.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Maps.mopar kaartupdate downloaden en kopiëren met iMac
« Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2019, 12:57:01 »
Ik weet dat de stick niet NTFS geformatteerd moet worden. Via de garage heb ik al 3 updates gedaan en de stick was telkens in Exfat.
De wijze waarop DanaBanana het doet is identiek aan hoe ik het probeer, maar mij lukt het niet.
Aan DanaBanana: welk besturingssysteem gebruik je? Ik gebruik OS 10.16 Mojave.
Ook andere wil ik danken voor de inbreng, maar ik ga niet beginnen met linux of wat dan ook, ik ben daar niet beslagen genoeg voor.

Het verschil is dat jouw USB-stick Exfat is geformatteerd en de mijn "Mac OS Uitgebreid (journaled)".

Als ik het goed heb begrepen, gaat het bij jou niet zo zeer mis "in de auto". Maar al bij het kopiëren van de dct file naar de USB-stick. Dan wordt de file "uitgepakt" zoals jij het stelt. Bij mij gebeurt dat niet.

Ik kan daar de volgende mogelijke oorzaken voor verzinnen:
- Bij het kopiëren van de dct file naar een Exfat geformatteerde stick ziet OSX de noodzaak deze file uit te pakken / te bewerken. Omdat het niet in staat is het "onuitgepakt" naar exfat te kopiëren. In dat geval zou het probleem verholpen zijn als je de stick net als ik "Mac OS Uitgebreid (journaled)" formateert.
- Jouw Mac "herkent" de .dct extensie als een bepaald soort bestand dat geassocieerd is met een bepaald programma. En denkt daarom zo slim te moeten zijn er bij het kopiëren automatisch een bewerking op te moeten doen. (Wat gebeurt er als je in Finder op de .dct dubbelklikt? Wordt er dan een bepaald programma gestart om het bestand te openen?)

Ik gebruik een MacBook Pro uit 2017 met macOS High Sierra (10.13.6)
*

Alain
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Maps.mopar kaartupdate downloaden en kopiëren met iMac
« Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2019, 17:25:19 »
@DanaBanana, dank je. Inderdaad, het probleem is opgelost en de laatste update is geïnstalleer.
De garage van Alfa zei om te formatteren in Exfat of NTFS.
Ik heb 2 maanden gesproken en gemaild met de helpdesk van Alfa in Italië, altijd dat formatteren in Exfat, alhoewel ik herhaalde dat ik met Apple werkte. Uiteindelijk was het respons dat zij mij niet verder konden helpen.
Nu alles OK.
Nogmaals bedankt.