!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Marcel1979 en 3 gasten bekijken dit topic.

*

laurens94
19

  • Type Alfa: 156 ti 1.8 twin spark
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #120 Gepost op: 22 april 2024, 16:30:37 »
@Romeer Bedankt voor het aanbod! Maar ben momenteel sowieso het hele vertrouwen in de auto al verloren. De relais is redelijk in het begin ook al eens vervangen bedenk ik me. Mijn plan is om in ieder geval 20 mei naar de afspraak bij HS Corse te gaan. Ze hoeven van mij niet meer proberen om iets te repareren maar enkel een log maken tijdens het rijden die aantoont dat de auto motorisch niet in orde is. Vervolgens wil ik met deze log naar de dealer gaan waar de auto is gekocht om aan te tonen dat de Giulia motorisch ook echt niet in orde is. Met de boodschap dat de dealer de auto voor een (redelijk) bedrag moet terugkopen.

Is continue als volgt gegaan en ook in deze volgorde:
-Motorflush bij dealer, auto rijdt twee weken goed en vervolgens niet meer.
-Tweede motorflush bij dealer, zelfde verhaal. Twee weken soepel rijden en daarna niet meer.
-Relais vervangen bij dealer, wederom zelfde verhaal.
-Tweede keer relais vervangen ivm breuk in kabel waardoor spanning niet goed was. Weer twee weken goed rijden en vervolgens niet meer.
-Multiair vervangen bij de dealer, zelfde verhaal.
-Bougies vervangen bij de dealer inclusief nieuwe motorolie, zelfde verhaal.
-Nieuwe bobines erin gezet bij lokale garage, zelfde verhaal.
-Koppakking turbo ivm lekkage vervangen bij de dealer, zelfde verhaal.
-En beurt laten uitvoeren bij de dealer met nieuwe filters en olie en WEER hetzelfde verhaal. Voor twee weken heel soepel rijden om vervolgens WEER slechter te lopen.

Hoop echt dat HS-Corse met de nieuwe log kan aantonen dat er iets niet in orde is, want de irritaties lopen flink op en ben de auto na één jaar echt helemaal zat.

Morgen ga ik wederom bellen naar de dealer en afdwingen om een rit te maken in een vergelijkbare Giulia die ze hebben staan om aan te tonen dat deze merkbaar veel beter rijdt.

*

GT1986
1.197

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #121 Gepost op: 22 april 2024, 16:44:50 »
Logisch dat je het vertrouwen in de auto inmiddels kwijt bent, maar ik vraag me af of de dealer je tegemoet zal komen. Het is jouw woord ("auto rijdt niet goed") tegen dat van hun ("auto rijdt prima"). Alleen iemand die weet hoe een Giulia hoort te rijden zal het mogelijk vast kunnen stellen, maar dan nog blijft het subjectief én moeten de klachten juist op dat moment aanwezig zijn.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

jockersmoker
10

  • Type Alfa: Giulia Q4 GME
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #122 Gepost op: 22 april 2024, 17:10:46 »
Hi, please, don't get me wrong, and it might sound stupid, but I was reading that even accessory belt can cause miss fires, which might lead to non smooth driving.... When was it last time changed? I know interval is 4years max...
Dutch 2018 Volcano black Giulia Q4 Veloce petrol
Spanish 2005 166 2.4 20v JTD 350000 klicks looking for more.....
*

laurens94
19

  • Type Alfa: 156 ti 1.8 twin spark
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #123 Gepost op: Gisteren om 17:39:10 »
Beste mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren met het volgende...

Zoals jullie weten rijdt de Giulia alweer een behoorlijke tijd niet goed. Twee weken geleden dan eindelijk bij Zeeuw in Zwijndrecht voor elkaar gekregen om met de chef van de werkplaats een ritje in mijn auto te maken en vervolgens gelijk in een andere Giulia. Zoals verwacht rijdt de andere Giulia totaal anders en ook kon de chef werkplaats een log maken tijdens het rijden en hier kwam ook naar voren dat iets in de computer van de auto zich ontregeld. Een bepaalde sensor gaf een hele verkeerde temperatuur aan (meer dan 100 graden) wat absoluut niet hoort. Hierdoor vertoont de auto vreemd rijgedrag. Het was alleen speurwerk hoe dit precies kon komen en om welke sensor dit gaat. Hier was hij nog niet over uit. Kortom, wel het bewijs dat mijn auto niet goed is.

De manager van de dealer was destijds in gesprek en ik zou hem hier later over spreken... In de tussentijd is hij nog op vakantie geweest en ook toen hij weer terug aan het werk was nam hij maar geen contact met mij op. Nu twee weken verder heb ik zelf gebeld en de kwestie voorgelegd.
Nu beweert hij dat de Giulia gewoon goed is! Dat er niks mee aan de hand is en dat de andere Giulia misschien een stuk beter rijdt omdat deze flink minder kilometers had. Ook dat de auto elke keer voor twee weken wel goed rijdt en daarna niet vindt hij heel gek en dat gelooft hij niet. Terwijl ik duidelijk bewijs op een log heb staan dat die niet goed is die door de chef werkplaats is gemaakt! Echt belachelijk en nu zit ik een jaar later nog steeds met een auto die zeker met warm weer ontzettend slecht rijdt.

Hoe nu verder?? Ik zit echt met m'n handen in het haar en ben behoorlijk pissig. Ik zal absoluut nooit meer zaken doen met de Zeeuw in Zwijndrecht.
De auto is niet goed en ik blijf er problemen mee hebben. Ik vind dat de dealer zijn verantwoordelijkheid moet nemen en de auto moet terugkopen. Of met een vergelijkbaar alternatief moet komen. Maar ze nemen mijn probleem niet serieus, en ZELFS met de log die door HUN is gemaakt blijft de manager met het verhaal dat de auto gewoon goed is.

*

bekkie
2.760

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #124 Gepost op: Gisteren om 17:55:12 »
Met het bewijs in handen, de log, zou ik vanaf nu heel zwaar geschut inzetten en de rechtsbijstand inschakelen. Je geeft ze een termijn van 2 weken dat het opgelost moet zijn, anders volgt er een zware schadeclaim via jouw advocaat. Volgens mij heb je geen andere keuze, hoe vervelend ook. Ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, dat is natuurlijk wel het belangrijkste. Echt zwaar kl#%*$.
Misschien dat andere forumleden hier ervaring mee hebben of advocaten in de kennissenkring of familie hebben?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Ron
162

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #125 Gepost op: Gisteren om 18:13:01 »
Ik ben vandaag in de positieve modus, heb jij dat log ook ? Er is in ieder geval iets gevonden, ik begrijp dat alleen moet worden vastgesteld welke sensor die verkeerde waarde doorgeeft ? Dat je klaar bent met de Zeeuw is terecht, ik zou zelf alleen naast  een procedure ook even elders informeren of er een sensor kan worden gevonden die hiervan de boosdoener is. Inmiddels heb je wel een Giulia waar alles zo’n beetje van is vervangen.

Gr Ron
*

laurens94
19

  • Type Alfa: 156 ti 1.8 twin spark
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #126 Gepost op: Gisteren om 18:50:17 »
Bedankt voor de tips. Rechtsbijstand heb ik helaas niet.. maar mocht het zo ver komen dan ben ik best bereid om een advocaat in te schakelen.

De log heb ik niet. Deze kan ik misschien wel opvragen. Volgende week vrijdag heb ik ook weer een afspraak bij HS-Corse staan. Deze zullen ook weer een log maken en daar zal ook ongetwijfeld wat uitkomen.

En eens dat er al heel veel is vervangen aan de auto en dat het probleem wellicht is opgelost met een andere sensor als ze de juiste kunnen vinden.
Echter is het vertrouwen helemaal weg. En ik ben dan ook bang dat de auto wederom voor een week of twee weer goed zal rijden met een andere sensor en vervolgens weer terugkeert in deze modus.
*

Busso
891

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #127 Gepost op: Gisteren om 19:17:13 »
Ik begrijp dat je er werkelijk helemaal klaar mee bent maar mijn indruk is dat je het lek bijna boven hebt. Natuurlijk belachelijk dat jij dat zelf zoveel energie in moet stoppen.  Een sensor kan de boel behoorlijk ontregelen en is een veel logischere verklaring dan iets mechanisch als het na een reset en tijdje goed is en dan minder wordt.

Vreemd dat ze jouw zo behandelen bij Zeeuw.

Laat H&S gericht op zoek gaan naar de boosdoener (sensor). Met hun kennis van de software zouden ze eruit moeten kunnen komen.

Nog ff volhouden....!
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

DanaBanana
789

  • *****
    - Super Alfist
Re: Motor Giulia 2.0t loopt niet altijd even soepel
« Reactie #128 Gepost op: Gisteren om 22:46:42 »
Volgens mij is een sensor in het koelsysteem die 'rare' waarden doorgeeft een bekend probleem.
Heeft volgens mij te maken met onlogische waarden-verschillen tussen instroom temperatuur en uitstroom temperatuur ofzo.
Wat vreemd is in jouw geval is dat er geen motor-management storingsmelding bij komt, volgens mij is dat doorgaans wel het geval.
Er staat me bij dat hiervoor ook een software update is, maar ik weet het niet zeker. In dat geval ligt het niet daadwerkelijk aan de sensor maar aan hoe de software met de data van de sensor omgaat. Het vervangen van de sensor zal dan niets oplossen.

Als de problemen zich voordoen, zakt dan ook de olie-temperatuur op je dashboard? Die staat doorgaan op 3 of 4 streepjes, maar het staat me bij dat bij het probleem dat ik bedoel dit dan zakt naar 2 streepjes. Omdat het systeem de boel ten onrechte veel te veel blijft koelen. En dan rijd je dus met olie die eigenlijk niet op temperatuur is, een beetje zoals wanneer je de boel nog niet helemaal hebt warm gereden. Wellicht verklaart dat het rijgedrag.