!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Al met al een vervelende situatie. Je bent nu een jaar verder.Hoe lang wil/kun je nog doorgaan hiermee.Om het populair te zeggen, dit is echt een maandagochtend exemplaar.Gewoon pech.De ergenis die je ervan hebt, is slecht voor je gezondheid. Snel weg doen zou mijn advies zijn. Genoeg goede Giulia 's op de markt.
Ga je naar H&S dan kan de dealer zeggen: u heeft wijzigingen aangebracht aan de auto en het is daarmee niet meer mijn probleem.
Tsja, als ik alle postings van de laatste dagen zo lees, zijn er steeds meer aanwijzingen dat het ergens koeling-gerelateerd is. Dan moet het vinden van de exacte oorzaak en oplossing toch nabij zijn.Zoals al eerder gezegd, is bij mijn Stelvio in 7 jaar de olietemperatuur nog nooit boven de 4 streepjes (= halverwege) geweest. Als bij topic-starter dit al op 5 staat bij een rustig ritje verbaast mij dat direct. Misschien kunnen andere Giulia/Stelvio rijders hier 'ns aangeven hoe dat bij hen is.
Ik denk wel dat we vrij duidelijk hebben dat er iets met de koeling niet in orde is en dat de auto daarom vaak niet soepel loopt. Met heet zonnig weer zijn de problemen sowieso veel merkbaarder. Ook lijkt de olietemperatuur bij mij niet te kloppen. Gister eind middag (op een zonnige dag) schoot de auto in 8 minuutjes al naar 5 streepjes. En dan reed ik ontzettend rustig want ik zat met vriendin en hond in de auto. Dit was overigens nadat de auto 5,5 uur had stilgestaan.
Volgens mij is een sensor in het koelsysteem die 'rare' waarden doorgeeft een bekend probleem.Heeft volgens mij te maken met onlogische waarden-verschillen tussen instroom temperatuur en uitstroom temperatuur ofzo.Wat vreemd is in jouw geval is dat er geen motor-management storingsmelding bij komt, volgens mij is dat doorgaans wel het geval.Er staat me bij dat hiervoor ook een software update is, maar ik weet het niet zeker. In dat geval ligt het niet daadwerkelijk aan de sensor maar aan hoe de software met de data van de sensor omgaat. Het vervangen van de sensor zal dan niets oplossen.Als de problemen zich voordoen, zakt dan ook de olie-temperatuur op je dashboard? Die staat doorgaan op 3 of 4 streepjes, maar het staat me bij dat bij het probleem dat ik bedoel dit dan zakt naar 2 streepjes. Omdat het systeem de boel ten onrechte veel te veel blijft koelen. En dan rijd je dus met olie die eigenlijk niet op temperatuur is, een beetje zoals wanneer je de boel nog niet helemaal hebt warm gereden. Wellicht verklaart dat het rijgedrag.