!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

zappa2020
4

  • Leeftijd: 56
  • Type Alfa: stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Gepost op: 2 november 2020, 16:00:20 »
Heeft er iemand ervaring met het tunen van motor van Stelvio?
*

Zeramed
50

  • Leeftijd: 48
  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
*

Robbros
73

  • Leeftijd: 55
  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2020, 22:26:53 »
Bij mijn giulia 150pk een savali kuurtje gedaan en er een totaal , beter rijdende auto voor teruggekregen.
Zo had hij af fabriek moeten zijn. Ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is bij de andere gerenomeerde alfa romeo tuning bedrijven.

Greetz,Rob
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
*

Robert69
324

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #3 Gepost op: 3 november 2020, 10:20:22 »
Ik heb mijn vorige auto, een 147 JTD, door Squadra laten chippen, mijn huidige Giulietta 1.4 MA door Savali. Echter ondervind ik wat problemen na de tuning door Savali (inhouden, dat is in onderzoek maar duurt allemaal erg lang) dus ik neig ernaar om Squadra aan te bevelen.
Eerdere auto's: Daar heb ik geen actieve herinnering aan.
147 JTD 8V - Edizione Limitate - Squadra: 150pk
147 JTD 8V - Progression - 120 pk
Giulietta 1.4 MA QV-line - Argento Silverstone
Nu: Giulietta QV - Launch Edition - Grigio Magnesio Opaca
*

Timothy84
544

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #4 Gepost op: 3 november 2020, 23:21:51 »
Mijn136 paardjes van de Giulia laten kietelen door Squadra. Nu 240+paardjes onder de motorkap. Kan enkel maar positieve dingen zeggen over Squadra.
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Don Pietro
85

  • Leeftijd: 48
  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #5 Gepost op: 8 november 2020, 14:21:34 »
Citaat van: Timothy84 op  3 november 2020, 23:21:51
Citaat van: Timothy84 op  3 november 2020, 23:21:51
Mijn136 paardjes van de Giulia laten kietelen door Squadra. Nu 240+paardjes onder de motorkap. Kan enkel maar positieve dingen zeggen over Squadra.

Wat zijn de grootste verschillen t.o.v. standaard ?
Ik heb gehoord dat niet alleen motorsoftware, maar ook die van de automaat wordt aangepast.

Wat ik als een beetje vervelend ervaar in de standaard uitvoering is, bij wegrijden net nadat auto is gestart je een schop/schok krijgt vanuit de automaat.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

Robert69
324

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2020, 10:28:01 »
Citaat van: Don Pietro op  8 november 2020, 14:21:34
Citaat van: Don Pietro op  8 november 2020, 14:21:34
Citaat van: Timothy84 op  3 november 2020, 23:21:51
Citaat van: Timothy84 op  3 november 2020, 23:21:51
Mijn136 paardjes van de Giulia laten kietelen door Squadra. Nu 240+paardjes onder de motorkap. Kan enkel maar positieve dingen zeggen over Squadra.

Wat zijn de grootste verschillen t.o.v. standaard ?
Ik heb gehoord dat niet alleen motorsoftware, maar ook die van de automaat wordt aangepast.

Wat ik als een beetje vervelend ervaar in de standaard uitvoering is, bij wegrijden net nadat auto is gestart je een schop/schok krijgt vanuit de automaat.

Volgens mij geldt voor zowel de automaat als de handgeschakelde versies dat dit allemaal wat soepeler wordt afgesteld. Bij de Giulietta is de gaspedaalrespons in N tamelijk gezapig en in D achterlijk fel. Door de tuning wordt dat een heel stuk aangenamer
Eerdere auto's: Daar heb ik geen actieve herinnering aan.
147 JTD 8V - Edizione Limitate - Squadra: 150pk
147 JTD 8V - Progression - 120 pk
Giulietta 1.4 MA QV-line - Argento Silverstone
Nu: Giulietta QV - Launch Edition - Grigio Magnesio Opaca
*

Timothy84
544

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Motortuning Stelvio 2.2 JTD diesel 150pk
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2020, 13:18:15 »
Mijn bescheiden indruk is dat het nu echt een heel leuke, soepel rijdende wagen is geworden. In alle standen is het koppel enorm voelbaar toegenomen. In de N en D is dit best sterk verbeterd en erg aangenaam. De gasrespons is ook stukken beter. Veel sneller oppikken van het gas en ook langer doortrekken, lang leve de koppelcurve. Die blijft trouwens erg lang in toeren doorgaan. Komende van "maar"136 pk is het verschil met 240+ enorm goed voelbaar. En best wel gevaarlijk, voor je het weet rij je 180 na paar 100m lol.
In de automaat schakelt hij ook stuk later op. Zonder door te duwen schakelt hij nu rond de 2400-2500 toeren op. Vroeger was dit reeds rond de 1800-1900. Duw je de gas lekker in gaat de wijzer snel richting 3500-3700 voor er geschakelt gaat worden. Eigenlijk is principe hoe harder je gas geeft hoe later hij opschakelt.
Kortom it's a smooth car na de kuur. Wil je doorperen, geen enkel probleem. met 240+pk lukt dit meer da goed. Wil je lekker cruisen en relaxen, ook geen probleem.
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
 

Qverde Italian parts Klavertje7