!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Navigatie
« Gepost op: 8 april 2019, 12:33:25 »
Sinds hedenochtend verkeerde plaatsbepaling navigatie door GPS omwenteling, en dat bij een auto van 2 jaar. Blijkbaar heeft alfa nederland nog geen oplossing volgens dealer. Lekker.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2019, 12:41:02 »
heb het zelf nog niet getest, ook op andere fora (nog?) niets gezien, maar kan nog komen ;)  ....
Heb jij een oud of een nieuw systeem ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2019, 19:05:10 »
Oud systeem, maar mogelijk heeft het zichzelf opgelost. Vanmorgen nadat ik de autoweg afdraaide was de gps bepaling van slag, mogelijk door de dichte mist. Vanavond op weg naar huis functioneerde alles weer zoals het hoort. Hopelijk loos alarm. Ik heb echter van mijn dealer begrepen dat er toch een aantal guilia’s zijn met een gps probleem .
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2019, 20:45:10 »
Citaat van: Alfatino op  8 april 2019, 19:05:10
Citaat van: Alfatino op  8 april 2019, 19:05:10
Oud systeem, maar mogelijk heeft het zichzelf opgelost. Vanmorgen nadat ik de autoweg afdraaide was de gps bepaling van slag, mogelijk door de dichte mist. Vanavond op weg naar huis functioneerde alles weer zoals het hoort. Hopelijk loos alarm. Ik heb echter van mijn dealer begrepen dat er toch een aantal guilia’s zijn met een gps probleem .

Tot nu toe heb ik op geen enkel ander (internationaal) forum iets gelezen over problemen, dus ik denk toch dat het bij jou een "gewoon" probleempje was. Problemen met GPS ontvangst komen wel vaker voor ....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2019, 09:33:11 »
ik heb het nu ook 2 of 3 keer gehad dat hij mij volledig kwijt was. Dan ziet hij mij ca. 200meter naast de weg rijden en 90 graden gedraaid. Gemeld bij de dealer en deze heeft inmiddels een nieuwe GPS antenne besteld.
binnenkort maak ik weer een afspraak om dit te fixen
Wie later remt, rijdt langer hard
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2019, 09:42:00 »
Weet ook dat er een probleem was in de eerdere software versies met oude hardware, opgelost met 002.009.055, zie bijlage :
<quote>
Navigation takes too long to recover after losing satellite signal.
</quote>

Maar defecte gps antenne kan uiteraard ook....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Navigatie
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2019, 14:47:30 »
Ik weet niet of we over hetzelfde praten..
Maar als het zich uit in een flippende navigatie, die de ene keer zegt dat je in Amsterdam bent en de andere keer dat je in Eindhoven bent (terwijl je heel ergens anders rijdt), dat heb ik ook al 2x gehad in 1,5 jaar.
Auto uit/aan en het werkt weer..

Bedoel je dat?