!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Navigatie updaten
« Reactie #60 Gepost op: 22 december 2018, 21:49:17 »
er schijnt een probleem te zijn met de laatste kaartupdate. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar en mijn dealer is er nu al ruim een week mee bezig om het probleem op te lossen. Er is dus iets mis met de update file en/of met het infotainment systeem van de Giuilia/Stelvio.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #61 Gepost op: 23 december 2018, 07:32:26 »
er schijnt een probleem te zijn met de laatste kaartupdate. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar en mijn dealer is er nu al ruim een week mee bezig om het probleem op te lossen. Er is dus iets mis met de update file en/of met het infotainment systeem van de Giuilia/Stelvio.

1016 heb ik gewoon, net als altijd, kunnen installeren na uitkomen (nu dus ca 3 maanden geleden)
heb oude infotainment systeem, met 002.009.055 firmware.

Wat is het probleem ? (eventuele verschijnselen, foutmeldingen, ...)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Don Esteban
33

  • Type Alfa: Giulia Super 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #62 Gepost op: 23 december 2018, 09:44:08 »
Ook ik kon 1016 gewoon installeren. Ik zit trouwens met smart te wachten op een volgende release. De 3 maanden zijn allang verstreken en er is met name in onze regio behoorlijk wat veranderd qua wegen en rotondes.
Mijn auto's sinds 1963: Renault R4 - Fiat 850 coupé (3 stuks) - Fiat 1500 - Ford Capri - Fiat 128, Fiat 128 coupé - Renault 25 - Lancia Beta - Lancia Berlina - Lancia Gamma - Alfa Romeo 164 (2 stuks) - Alfa Romeo 166 - Mazda CX5 - Alfa Romeo Giulia
Re: Navigatie updaten
« Reactie #63 Gepost op: 25 december 2018, 08:43:26 »
er schijnt een probleem te zijn met de laatste kaartupdate. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar en mijn dealer is er nu al ruim een week mee bezig om het probleem op te lossen. Er is dus iets mis met de update file en/of met het infotainment systeem van de Giuilia/Stelvio.

1016 heb ik gewoon, net als altijd, kunnen installeren na uitkomen (nu dus ca 3 maanden geleden)
heb oude infotainment systeem, met 002.009.055 firmware.

Wat is het probleem ? (eventuele verschijnselen, foutmeldingen, ...)

Ik heb een juist geformatteerde USB stick voorzien van de twee files voor de kaart update (> 9 Gb) en getracht via het infotainment systeem de kaart te updaten.... bij die poging roept het systeem dat dit niet mogelijk is.... ook de dealer krijgt het niet voor elkaar en is in overleg met de importeur.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #64 Gepost op: 25 december 2018, 08:55:48 »
....
Ik heb een juist geformatteerde USB stick voorzien van de twee files voor de kaart update (> 9 Gb) en getracht via het infotainment systeem de kaart te updaten.... bij die poging roept het systeem dat dit niet mogelijk is.... ook de dealer krijgt het niet voor elkaar en is in overleg met de importeur.

geloof je zondermeer, maar toch nog even voor de zekerheid :
De stick moet als NTFS geformateerd zijn (Windows doet dit niet als default)
Je moet de license file voor jouw auto hebben.
De 2 files op de usb stick plaatsen zonder andere files, directories etc.
auto starten, stick plaatsen (zorg dat er NERGENS in de usb poorten andere sticks/apparaten zitten)
selecteer "update maps", laat motor draaien en/of ga eind rijden (met auto start/stop uit ! ), wacht tot update klaar is. Dit duurt bij nieuwe systemen ca 20~30 minuten, bij oude ca 70 minuten.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Woodstock 69
7

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Navigatie updaten
« Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2019, 13:24:50 »
Heb via de link https://download.witexedi.aftersales.fiat.com/AlfaRomeo/ETM_SW_M86.zip geprobeerd deze te downloaden. Krijg een zip bestand en als ik deze uitpak kom ik op de FCA site terecht, echter kan ik hier niet op inloggen. De nieuwste kaart update heb ik binnen via Mopar. Echter door de oude versie  MV-001.011.014 en TV-001.011.014 is deze niet te installeren. Graag info hoe dit op te lossen.
Eerdere Alfa's: Giulia 1300 TI, 156 2.5 V6 24V, 159 1.9 JTS , 159 2.2 JTS.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2019, 14:42:23 »
Heb via de link https://download.witexedi.aftersales.fiat.com/AlfaRomeo/ETM_SW_M86.zip geprobeerd deze te downloaden. Krijg een zip bestand en als ik deze uitpak kom ik op de FCA site terecht, echter kan ik hier niet op inloggen. De nieuwste kaart update heb ik binnen via Mopar. Echter door de oude versie  MV-001.011.014 en TV-001.011.014 is deze niet te installeren. Graag info hoe dit op te lossen.

Je hebt nog een van de eerste firmware versies voor het infotainment, nml. versie 001.xxx.xxx
Bij deze versie was het nog niet mogelijk de kaarten te updaten, je zal dus eerst een latere firmware versie nodig hebben.
De laatste versie die beschikbaar is voor jouw hardware, is versie 002.009.055 (M86.zip)
Deze kan je alleen via een onofficiele site downloaden, Alfa heeft alle officiele sites geblokkeert. M86 kan je hier downloaden :
https://www.mediafire.com/file/n5kapwsnidrkacx/ETM_SW_M86.zip

Na uitvoeren van deze update (die behoorlijk wat verbeteringen bevat ten opzichte van jouw versie) zal je zien dat je geen kaarten meer hebt, die moet je opnieuw installeren, maar dat was je toch al van plan.
Ook is vermoedelijk de online handleiding uit het systeem verdwenen, indien je daar behoefte aan hebt kan je die ook opnieuw installeren.
Online manual kan je hier downloaden (M72)
M72.zip

Update van systeem duurt ongeveer 15 minuten, bij stilstaande auto en draaiende motor
Update van online manual duurt wat korter
Update van kaart ca 70 minuten, kan onder het rijden.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Woodstock 69
7

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Navigatie updaten
« Reactie #67 Gepost op: 15 januari 2019, 17:06:48 »
Mijn dank is groot, ben vandaag bij 3 dealers van Alfa langsgegaan ( een in Duitsland waar ik nu woon) en deze zeiden, dat de update voor de infotainment ongeveer 1½ tot 2 uur uur in beslag zou nemen, de kosten kan je raden. Jouw link gebruikt, tijdsduur minder dan 15 minuten. Daarna de kaarten geupdated, tijdsduur 70 minuten. Alleen de verbeteringen heb ik niet gevonden, wat houden deze in?
Eerdere Alfa's: Giulia 1300 TI, 156 2.5 V6 24V, 159 1.9 JTS , 159 2.2 JTS.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #68 Gepost op: 15 januari 2019, 17:41:27 »
Mijn dank is groot, ben vandaag bij 3 dealers van Alfa langsgegaan ( een in Duitsland waar ik nu woon) en deze zeiden, dat de update voor de infotainment ongeveer 1½ tot 2 uur uur in beslag zou nemen, de kosten kan je raden. Jouw link gebruikt, tijdsduur minder dan 15 minuten. Daarna de kaarten geupdated, tijdsduur 70 minuten. Alleen de verbeteringen heb ik niet gevonden, wat houden deze in?

 :sign0098:

V.w.b. verbeteringen, deze zijn onderdeel van de nieuwe firmware, o.a. bij gebruiken navi krijg je nu voor route naar een bestemming 3 alternatieven waar je uit kunt kiezen, oliepeil indicatie is duidelijker en betrouwbaarder, MP3 en ipod afspelen gaat beter (geen gekraak meer), meerdere radio presets (7 + lijst), enz.

Uit service bulletin:

SOLVED SYMPTOM/CONDITION:
Some customers may experience one or more of the following:
• Tweeter noise during audio streaming.
• Ipod NanoT not recognized.
• Voice recognition does not work when setting an address in Spanish.
• Navigation takes too long to recover after losing satellite signal.
• Certain AndroidT phones have reduced BluetoothT functionality.
• Display is stuck on black screen.
• Display frozen on Alfa Romeo logo.
• Radio intermittently reboots.
• Oil level displayed on the ETM is incorrect.
• Autoplay
does not maintain “ON” status after the network goes to sleep.
• Park Assist Module (PAM) graphics stayed on screen even after dismissing via Rotary Pad.
• Loss of favorite contacts.
• Lane Departure menu option available in a vehicle without the lane departure warning option.

In addition, the following improvements are included:
• Radio station preset bar updated to include seven presets and a shortcut to the rest of the
presets.
• Radio menu updated to show frequency, stations names, and favorite numbers.
• Remove kilohertz (KHz) and megahertz (MHz) and show frequency in figures.
• Show three alternative navigation routes, instead of just one.
• Reduce Point Of Interest (POI) categories and show address, phone number, and direction.
• Improve location input for navigation routing.
• The zoom feature on navigation map can be accessed without changing menus.
• When using navigation guidance, more details will be given on the next turn, exit number,
street name, and complete address.
• Numbers are larger on the touch screen when dialing.
• Improved speech for navigation.
• Maps update.
• Update to BluetoothT device compatibility.

On Menu, the Apps icon will be changed to Car icon.
• Show phone info instead of phone repetition.
• Show navigation info instead of navigation repetition.
• Show audio info instead of audio repetition.
• Optional routes like GoogleT maps.
• When changing tracks, the album art does not change to match the current song/track.

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2019, 18:30:06 »
@jwq    :13:     Weer volledig als altijd.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2019, 21:24:47 »
Ja laat die jwq maar lopen die heeft zijn zaakjes wel voor elkaar.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #71 Gepost op: 22 januari 2019, 10:37:30 »
;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA