!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #60 Gepost op: 16 augustus 2020, 21:46:52 »
toch al n sfeerbeeld (zie bijlage)
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #61 Gepost op: 16 augustus 2020, 21:47:43 »
Eindelijk! Gefeliciteerd  :whoo:

Benieuwd naar de fotoooos!
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #62 Gepost op: 16 augustus 2020, 21:50:56 »
grigio vesuvio (wat ook een schitterende kleur is trouwens)
dankjewel
Mijn hart begint nu toch wel wat sneller te slaan moet ik zeggen... :-)
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #63 Gepost op: 19 augustus 2020, 22:19:14 »
Gefeliciteerd, was het wachten waard. Gelukkig hoefde je niet te wachten tot na het einde van de fabrieksvakantie.
Heel veel plezier ermee.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #64 Gepost op: 20 augustus 2020, 08:22:56 »
Dankje Don Pietro,

als hij besteld is vòòr Corona (13 feb) en nadat de fabriek een paar keer voor enkele dagen terug open is nà Corona (vanaf 19 mei) voor de bestellingen die tijdens en na Corona zijn binnengeklopenen én hij staat telkens concreet ingepland en ie wordt dan toch telkens niet gebouwd, dan begint dat op de duur wel op je systeem te werken.  Temeer dat je geen woord uitleg krijgt en telkens op een muur botst.
En alsnog een geluk inderdaad dat de verlofperiode er nog niet eens bij kwam, hij moet net ervòòr vertrokken zijn, met de boot, naar Antwerpen.

Dus ja ik hoop idd dat het het wachten meer dan waard is/was, morgenmiddag mag ik hem afhalen.
Ik moet zeggen dat ik een beetje 'vergeten' ben hoe hij rijdt....  Ik heb in februari een testrit gedaan, ik weet nog dat ik die toen fantastisch rijden vond, maar dat gevoel is een beetje weg. 
Op naar morgen dus :-)

*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #65 Gepost op: 21 augustus 2020, 15:26:29 »
Mooie machine. En is erg leuk sturen geen paniek ;)
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #66 Gepost op: 21 augustus 2020, 17:20:09 »
En dan is het moment toch aangebroken.... een geweldig rijdende machine!
Fotootjes in bijlage (vreemd dat je hier geen jpeg kan opladen).
Ook belangrijk: interieur kwaliteit vind ik echt top!  Fotootje hiervan volgt nog (vergeten en staat nu binnen).

Wim
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #67 Gepost op: 21 augustus 2020, 19:04:30 »
...
Fotootjes in bijlage (vreemd dat je hier geen jpeg kan opladen).
....
Wim

Gaat prima hoor, 1e groene icoontje gebruiken .....


link a pix online
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #68 Gepost op: 21 augustus 2020, 22:04:28 »
En dan is het moment toch aangebroken.... een geweldig rijdende machine!
Fotootjes in bijlage (vreemd dat je hier geen jpeg kan opladen).
Ook belangrijk: interieur kwaliteit vind ik echt top!  Fotootje hiervan volgt nog (vergeten en staat nu binnen).

Wim

Che bella, auguri.

Ben vorige jaar met de Giulia op vakantie geweest naar o.a. Cassino (monte cassino bezocht, niet bij stil gestaan dat wij langs de Alfa Romeo fabriek waren gereden.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #69 Gepost op: 11 september 2020, 21:59:20 »
Hei jongens en meisjes,

ik heb mn bolide intss een week of 2, vooral thuiswerk dus nog niet zo veel mee gereden, n 1000 km.
En ik zit met een 'probleempje'.
Ik heb dus de automaat gekoppeld aan de diesel, en in 80% van de gevallen als ik afkom van hogere snelheid naar lagere krijg ik rond de 40km/u een extra duwtje in de rug bij het (automatisch) terugschakelen.  Mss hoort dat zo, maar ik vind het redelijk vervelend + eigenlijk ook een beetje gevaarlijk - de auto versnelt een fractie van een seconde opnieuw - terwijl je bv aan het uitbollen bent tegenover jouw voorligger.
Herkent iemand dit?

Voor de rest moet ik zeggen: heeft enkele dagen gewenning geduurd maar.... wat een machine!
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #70 Gepost op: 12 september 2020, 09:04:23 »
....
Ik heb dus de automaat gekoppeld aan de diesel, en in 80% van de gevallen als ik afkom van hogere snelheid naar lagere krijg ik rond de 40km/u een extra duwtje in de rug bij het (automatisch) terugschakelen.  Mss hoort dat zo, maar ik vind het redelijk vervelend + eigenlijk ook een beetje gevaarlijk - de auto versnelt een fractie van een seconde opnieuw - terwijl je bv aan het uitbollen bent tegenover jouw voorligger.
Herkent iemand dit?

Voor de rest moet ik zeggen: heeft enkele dagen gewenning geduurd maar.... wat een machine!

Mooi dat hij binnen is ;)
Herken het probleem niet, maar vesnellingsbak heef een zelflerend karakter..... Wellicht dat het na enige tijd beter wordt ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #71 Gepost op: 13 september 2020, 15:08:57 »
Hei,

ik hoop idd dat t beter wordt, ik geef het nog wat tijd :-)
Merkwaardig: is enkel in Neutral, niet in Dynamic.
En ik moet eerlijk zeggen: ik lees in testen dat N wel volstaat voor dagelijks verkeer, wel ik vind D eigenlijk overall aangenamer, verfijnder.  En dan heb ik mijn 'probleem' niet natuurlijk, leuk meegenomen.
Maar de dealer weet er van, ik hou het in de gaten, ik mag em direct binnenkomen om er naar te kijken als ik dat wil.
Wat ik daarbij ook beetje vervelend vind ik dat ik niet zie ik welke versnelling ik ah rijden ben - je ziet het enkel als je met de flippers schakelt.  In mijn Audi zag ik dat permanent staan, D3 of D7 of...  Nu enkel 'D'.  Kan mss wel van belang zijn voor mijn 'probleem'.  Tenzij dat een instelling is?

Maar het is dus een zeer fijne machine.  Raar maar waar ik ooit echt een Audi wou zegt dat merk (en de ganse reutemeteut) me nu helemaal niks meer.

Gr,
Wim

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #72 Gepost op: 13 september 2020, 15:33:21 »
....
Wat ik daarbij ook beetje vervelend vind ik dat ik niet zie ik welke versnelling ik ah rijden ben - je ziet het enkel als je met de flippers schakelt.  In mijn Audi zag ik dat permanent staan, D3 of D7 of...  Nu enkel 'D'.  Kan mss wel van belang zijn voor mijn 'probleem'.  Tenzij dat een instelling is?
.....

wel leuk, maar eigenlijk is dat natuurlijk bij een automaat een stukje non-informatie ;)

Volgens mij inderdaad alleen bij schakelen met de flippers in D stand, en in de handmatig schakelen stand
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #73 Gepost op: 13 september 2020, 15:46:01 »
Ja is een automaat dus op zich niet belangrijk, maar ik zou voor mijn 'probleem' willen weten bij welke schakel-overgang dit gebeurt - nu kan ik enkel zeggen 'rond de 40 km/u', maar ik denk dat het voor de dealer nuttiger info is als ik kan zeggen 'van 5de/4de naar 4de/3de'.
Wat mijn 'probleem' vind ik echt wel niet ok - gisteren ook weer, we komen van de kust; je bolt rustig uit naar je voorligger en plots krijg je een duw in de rug - dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Ik hou het in de gaten.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #74 Gepost op: 13 september 2020, 16:03:39 »
....
Wat mijn 'probleem' vind ik echt wel niet ok - gisteren ook weer, we komen van de kust; je bolt rustig uit naar je voorligger en plots krijg je een duw in de rug - dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Ik hou het in de gaten.

Maakt het nog uit of je auto start/stop uitgeschakelt hebt staan ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA