!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Gepost op: 7 februari 2020, 09:00:16 »
Beste Alfa-fans,

ik ben spiksplinternieuw hier, eerst eventjes mezelf kort voorstellen: 49 jaar, Belg, autoliefhebber, in de markt voor een nieuwe auto (10de), rijd nu Audi A3, een meer zaaddodende auto bestaat niet (+ vele problemen in die 5j), droom al Jaren van een eigen Alfa omwille van design, historiek, en fijn sturen, lang geleden waren dit halve Opels, nu echter zijn ze imo helemaal terug. 
Eind mei 2015 volgde ik uit interesse en passie een summercourse car design in Turijn (ied.it), kreeg les van oa iemand vh ontwerpteam van de Giulia, en heel toevallig ook werd net op dat moment de Giulia Q voorgesteld, fijne weken toen en om nooit meer te vergeten.

Als zelfstandige ligt het voor de hand om zo veel mogelijk geëlektrificeerd te nemen, echter mijn hart klopt voor Alfa, ik kan het me permitteren, het is dus nu of nooit, ook om mijn steentje aan dit prachtige merk bij te dragen want de verkopen beloven niet veel goeds,, dus elk beetje helpt.

Nu de auto zelf: ben de Giulia en Stelvio al aan het volgen van toen ze verschenen, heb al miljoenen configuraties gemaakt, waarschijnlijk tot vervelens toe alle dealers in de regio 'gestalkt', mijn voorkeur gaat uit naar de Stelvio (hogere zit, praktischer) hoewel ik de Giula op zich stuk mooier vind.  Dus voorkeur voor de Stelvio (al meerdere ritten mee gedaan oa dagje op Ibiza gehuurd)… echter tot vorige week... testrit met een Giulia (eerste keer)… waaw helemaal onder de indruk van hoe fijn deze auto rijd(!  En dan was het nog maar de basisdiesel, hoe vining en een heerlijke roffel (sommigen noemen dit wat luidruchtig, ik vind het in elk geval zalig)… 
Nu, ik ben dus verkocht, het zal er nu toch eindelijk es van komen, een perfecte samenstelling voor mij bestaat echter niet, ik ben geen fan van leder, ik zou graag remote start hebben (in de VS std op de sleutel, hier natuurlijk niet), ik zou voor de B 200pk of de D 160pk gaan, ik hoef niet de grote power maar wil wel Q4 (is mijn eerte RWD en heb dat extra beetje vertrouwen wel nodig denk ik), en bij de Giulia kom je dan automatisch bij de Veloce uit.  Een straf is dat niet, alleen gaat het prijskaartje + de bijbehorende belastigen dan wel de hoogte in natuurlijk.  Ik ga ook voor de diesel, zoals ik zei ee nsuper ervaring met de 136pk, én diezelfde dag heb ik ook met de Stelvio 200pk gereden en die vond ik toch wel wat nerveuzer en minder soepel.  En 280pk (Veloce) heb ik sowieso niet nodig, én ik doe >30.000km/jaar, én ik lees/zie vele positieve commentaren op de 210 diesel, dus een goede keuze voor mij denk ik wel.

Nu heb ik wel nog een paar vraagjes waar ook  ik nog niet uit ben, ook de dealer kan me hierin niet helpen.

1) Harman Kardon: ik lees veel dat dit de meerprijs niet waard is, ik hou heel erg van een fijn geluid, in de test-Giulia zat de standaard 8 LS, mits de juiste instellingen is dat OK maar ook niet veel meer dan dat - ik vind echter (ook met de hulp van de dealer) nergens een exemplar om es te luisteren… Dus gooi in mijn hoop hier dan maar in de groep :-)

2) all seaons: ik ga voor de standard 18" dark veloces, daarop zitten geen all seasons, ik heb geen zin om 2 keer per jaar te wisselen, ik rijd nu ook met all seasons en ben daar heel tevreden over, ik vraag me gewoon af of Q4 al mijn (mss onterechte) zorgen over veilig rijden in regen en glad weer oplost of niet (met de audi met zomerbanden enkele keren complete vastgezeten in 2cm sneeuw de voorbije Jaren, dat wil ik niet meer meemaken), dus vraag aan jullie: de zomerbanden laten zitten of all seasons nemen?  We zijn geen wintersporters en ik koop geen Alfa om tot het uiterste te gaan (anders neem je de 280pk of evt de Q).

3) trekhaak: ik geraak niet wijs uit de keuzemogelijkheden in de configurator:
- in de opties kan je kiezen voor 'vooruitrusting'
- in de accessoires kan je 'bedradingsset incl montage' aanvinken
--> iemand enig idee wat het verschil is?  want je kan dus ofwel het 1 of het ander aanvinken ofwel beide - dealer noch invoerder weten wat met 'vooruitrusting' bedoeld wordt….

Een hele boterham, I know, als je tot hier geraakt bent: dankjewel voor het lezen! :-)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Gr,
Wim


*

LeoB
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2020, 09:21:26 »
Hoi Wim
1, als je echt mooi geluid wil kan je beter sparen voor B&O of B&W speakers, die zou je niet bij Alfa kunnen bestellen dus dat wordt dan zoeken. Ik heb de normale set erin zitten en moet zeggen dat die niet slecht is.
2, als je niet wil wisselen is enige keus de all seasons. Zomer banden heb je probleem met beetje sneeuw en winterbanden slijten te hard in de zomer
3, ja geen idee maar laten we eerlijk zijn er hoort toch geen trekhaak onder een alfa :-)
🍀 Huidig: Alfa Romeo Giulia 🍀
Ex: Alfa Romeo 33 / 155 / 156 / GT / Giulietta
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2020, 09:37:28 »
Dag Leo,
dank voor de snelle reactie :-)
1) mss heb je wel gelijk, de standaard klonk zeker OK, en de HK is prijzig dus twijfel nog
3) helemaal juist, maar is voor ons fietsrek
Gr,
Wim
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2020, 09:37:39 »
Goedemorgen en welkom op het forum, ik zelf HK vindt het geluid prima in de auto en  de trekhaak kan je ook achteraf monteren heb ik ook gedaan en is een stukje goed koper, ook met afneembarekogel, voor de rest kan ik je geen info geven behalve dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop, succes met het samen stellen van je auto en laat het ons weten wat het is geworden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2020, 09:48:08 »
Ik heb zelf ook de HK, en ben hier zeer tevreden over.....
Kwaliteit van geluid is wel zeer sterk afhankelijk van wat je aanbied (garbage in, garbage out ;) )
Als je op zoek bent naar beukende bassen zit je verkeerd.

Ander systeem aansluiten ipv het Alfa systeem is niet erg eenvoudig, aangezien het systeem volledig is geintegreerd met andere systemen en CAN bus. Veranderingen leveren al snel foutmeldingen op op het dashboard.

4WD van de giulia is een van de beste, en werkt onder allerlei omstandigheden zeer goed.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2020, 10:06:07 »
Wel, dat is een heel verhaal. Ik heb het wel helemaal gelezen omdat ik mijzelf er een beetje in herken .. ;-)) Ik kom ook van een ander merk, heb Alfa's altijd prachtig gevonden maar heb er nooit een gekocht omdat het, zoals jij het noemde 'halve Opels' waren. Als je daarmee bedoelde dat ze kwalitatief niet zo best waren dan zijn we het eens. Omdat ik geen 'sleutelaar' ben was een Alfa dus absoluut geen keuze. Maar nu doen ze kwalitatief gezien gewoon mee met de rest, maar zijn nog wel steeds mooier dan de rest en staan nu dus vooraan in mijn voorkeurslijstje ... ;-))

Ik heb voor de Stelvio gekozen vanwege de hoge instap en een cross-over is gewoon praktischer dan een sedan. Maar de sedan vormgeving vind ik wel mooier dan die van een SUV, dus de Giulia wint het qua schoonheid van de Stelvio, maar noem mij maar eens 1 SUV/Crossover die mooier is dan de Stelvio ?? En (niet-elektrische) SUV's die sneller zijn dan mijn Q zijn sowieso op de vingers van 1 hand te tellen.... ;-)

Ten aanzien van je eerste vraag/opmerking: Toen ik de auto kocht heb ik tijdens de proefrit geen seconde aandacht besteed aan de geluidsinstallatie.... dat kan je je wellicht voorstellen als je voor het eerst in een Giulia/Stelvio Q een proefritje maakt..... dan ben je met andere dingen bezig.....  niet slim dus, temeer als ik je vertel dat ik bijna de hele dag naar muziek luister en in de auto altijd de geluidsinstallatie heb aan staan. Je kan je voorstellen dat mijn adem stokte toen ik voor de eerste keer de geluidsinstallatie inschakelde nadat ik hem had aangeschaft..... met enige mate van overdrijving klonk het als een transistorradio die op volle geluidssterkte in een zinken emmer was gelegd..... ik ben inmiddels van dealer gewisseld en mijn huidige dealer heeft tijdens het vervangen van een sensor/camera die defect bleek ook (onderdelen van) de geluidsinstallatie moeten vervangen omdat die ook defect bleek........ na deze reparatie was het geluid van de installatie gewoon goed. Nog niet briljant maar zeker veel beter dan het was en zeker goed genoeg om mij er niet druk meer om te maken. Een 7 is immers veel beter dan een 4.....

Over winterbanden is al veel gezegd. Bewezen is dat winterbanden een veel kortere remweg hebben dan zomerbanden als de temperatuur onder de 7 graden zakt. Ik zou er niet aan moeten denken om tijdens de winter (ook al ligt er geen sneeuw) er achter te komen dat je tijdens het afremmen voor overstekende kinderen net een paar metertjes tekort bent gekomen met je zomerbanden..... en all-weathers zijn eigenlijk van beide soorten een beetje en per saldo dus ook niet genoeg... maar dat dan in beide soorten weersomstandigheden. Maar die keuze moet ieder voor zich maken.

In ieder geval veel plezier toegewenst met de Giulia !

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2020, 13:37:31 »
Tip wat betreft muziek, als je gaat luisteren gebruik een goede bron.
Dus niet vanaf de FM. DAB+ of MP3 via een usb is al een stuk beter.

De laatste tijd ben ik alleen nog maar vanaf mijn telefoon aan het streamen.
Heb in Spotify de Equalizer op Rock gezet en dat vind ik persoonlijk beter klinken als DAB+ of MP3's.

Heb recent een lange week met een standaard Stelvio rond kunnen rijden.
Vond het minder comfortabel rijden, leek wat meer te stuiteren als de Giulia.
Voor een SUV natuurlijk uitmuntend stuurgedrag, maar de Giulia doet daar duidelijk nog een schepje bovenop.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2020, 14:53:32 »
Citaat
ik ben geen fan van leder, ik zou graag remote start hebben (in de VS std op de sleutel, hier natuurlijk niet), ik zou voor de B 200pk of de D 160pk gaan, ik hoef niet de grote power maar wil wel Q4 (is mijn eerte RWD en heb dat extra beetje vertrouwen wel nodig denk ik), en bij de Giulia kom je dan automatisch bij de Veloce uit. Ik ga ook voor de diesel, zoals ik zei ee nsuper ervaring met de 136pk, én diezelfde dag heb ik ook met de Stelvio 200pk gereden en die vond ik toch wel wat nerveuzer en minder soepel.  En 280pk (Veloce) heb ik sowieso niet nodig, én ik doe >30.000km/jaar, én ik lees/zie vele positieve commentaren op de 210 diesel, dus een goede keuze voor mij denk ik wel.
Als ik het mag samenvatten hoef je geen leer, remote start, q4 voor het gevoel van veiligheid, hoef geen gekke power, liefst diesel ivm km.

Nou, de volgende zijn mijn comments:
- Hoef geen leer -> Een alfa hoort eigl met leuke sportieve leren stoelen, alleen als je echt niet wil dan moet je bij de Base/ Super/ Sprint zijn. Krijg je dan een mix leer/stof die ook best tof uitzien.
- Remote start -> Weet niet met de MY2020, maar bij de oude variant zit het in keyless entry optie
- Q4 voor het gevoel van veiligheid -> Ik kan je verzekeren dat de RWD is alles behalve onveilig. Het is echt speels maar is niet driftgevoelig. Voordat je de achterkant uit kan laten glijden is een normale FWD (een audi ofzo) al op zijn kop in de sloot gaan liggen.. bij wijze van spreken.
(Ik heb hiervoor ook altijd FWD gehad en laatste was A3 2016 1.4tfsi maar ik heb niet het gevoel dat ik onveilig zit in de Giulia)
De traction control houdt het allemaal netjes binnen de lijnen zeg maar. In plaats van een Q4 (wat betekent dat je gelijk de Veloce moet nemen = veel duurder), kan je beter je geld spenderen aan een setje winterbanden.
- Hoef geen gekke power -> dan is de 136/160pk een goede optie
- Liefst diesel ivm km -> Ja dat kan gunstiger zijn. Alhoewel, aanschafwaarde van een 160pk diesel is ongeveer gelijk met 200pk benzine. Ik weet niet hoe het is in belgie maar in NL is diesel duurder in belasting.

Citaat
1) Harman Kardon: ik lees veel dat dit de meerprijs niet waard is, ik hou heel erg van een fijn geluid, in de test-Giulia zat de standaard 8 LS, mits de juiste instellingen is dat OK maar ook niet veel meer dan dat - ik vind echter (ook met de hulp van de dealer) nergens een exemplar om es te luisteren… Dus gooi in mijn hoop hier dan maar in de groep :-)
De standaard audio bij Giulia is bovengemiddeld. Je moet het wel laten "burnen". Maar is zeker veel beter dan de standaard audio bij BMW/Audi.
De enige die je wellicht zou missen is een echte lage bass (geen subwoofer) maar ik heb het persoonlijk geen last van. Ik zou dus de H/K niet kiezen.

Citaat
2) all seaons: ik ga voor de standard 18" dark veloces, daarop zitten geen all seasons, ik heb geen zin om 2 keer per jaar te wisselen, ik rijd nu ook met all seasons en ben daar heel tevreden over, ik vraag me gewoon af of Q4 al mijn (mss onterechte) zorgen over veilig rijden in regen en glad weer oplost of niet (met de audi met zomerbanden enkele keren complete vastgezeten in 2cm sneeuw de voorbije Jaren, dat wil ik niet meer meemaken), dus vraag aan jullie: de zomerbanden laten zitten of all seasons nemen?  We zijn geen wintersporters en ik koop geen Alfa om tot het uiterste te gaan (anders neem je de 280pk of evt de Q).
Zie comments boven. Save some money met de 160pk en koop een setje winterbanden.
2x per jaar wisselen kost geen 8-10k wat een Veloce extra kost.
Heb je dus uitstekende rijgedrag met zomerbanden in de zomer (zo hoort ook een alfa) en niet vastzitten in de winter.

Citaat
3) trekhaak: ik geraak niet wijs uit de keuzemogelijkheden in de configurator:
- in de opties kan je kiezen voor 'vooruitrusting'
- in de accessoires kan je 'bedradingsset incl montage' aanvinken
--> iemand enig idee wat het verschil is?  want je kan dus ofwel het 1 of het ander aanvinken ofwel beide - dealer noch invoerder weten wat met 'vooruitrusting' bedoeld wordt….
Trekhaak kan je denk ik beter achteraf doen. Is goedkoper dan dealer.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2020, 20:29:30 »
Super de reacties jongens, thx!
Ik leer vooral:
- HK: mss toch niet doen - stad audio was idd wel zeker OK - en 1500 euro is wel wat natuurlijk(wel dit nog: iemand enig idee wat 'sfeerverlichting' inhoudt? - zit mede in HK-pakker (in België toch))
- all seasons: ik neem idd wel n beetje de Q4 (en dus Veloce) omwille van het veiligheid/zekerheidsgevoel - heb nooit een RWD gereden en je leest daar toch wel wat over in minder gunstige omstandigheden - als iem hier mij echter kan garanderen dat een Ti 2.0t met winters of all-seasons op een glad wegdek geen of nauwelijks problemen oplevert dan zou ik mss nog wel te switchen zijn - scheelt ook een slok van 6000-7000euro op de borrel (meer een vat dus...)
- leer: tja in de oudere alfa's zat dikwijls alcantara, toen de persaankondiging van de MY2020 kwam dacht ik 'yes'.... helaas enkel de Veloce Ti en dan nog enke saai zwart binnenin (Q-stoelen dacht ik) - dus tja is een dingetje van mij - 3 auto's geleden één vd eerste een nieuwe S60 gekocht (2010) full option echter geen leer dus alle packs (summum) moeten laten vallen en alle opties apart -> 4000 euro duurder enkel om geen leer te willen....  Giulia: in de stad stoelen gezeten, niet echt veel steun... vrouw vindt dan weer de sport (veloce-) stoelen te beklemmend en ikzelf hou wel van een fris kleurtje, vandaar beige Lusso - maar kan nog veranderen - dealer wacht op mijn zoveelste aanpassing van de offerte :-)

Wat een fijn forum hier :-)
Ik was hier al vaak als bezoeker, maar nu concreet wat vragen gesteld en ook daadwerkelijk vele nuttige antwoorden, super, dankje jongens!
Een prettig WE voor allen en veel fijne ritjes met jullie bella macchina!

*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2020, 22:09:48 »
de RWD scheelt best wat kilo's ten opzichte van de Q4.  Komt het rijplezier echt ten goede. De Giulia stuurt zeer direct, ik heb de eerste week echt zo sloom gereden, puur om het gevoel van de auto om mij heen te hercalibreren.  Ik kom uit een 159SW.
Eind november reed ik nog mn breedset zomerbanden onder de Giulia. Die Pirelli P Zero Runflat vind ik erg bonkig en bij wat lagere temperaturen haaks de bocht om resulteerde al snel in uitbreken, dus alle Nannies grijpen in. En dan reed ik echt niet hard. Daarna waren mijn Dunlop winterbanden  erop gezet en die overtuigen zeer goed bij kouder en natter weer. Gegarandeerd dat ik die bonkige zomerrunflatzen eraf trap.
Neem je de 136 pk diesel dan kies je enerzijds voor een basic uitrusting, maar anderzijds wel slim als het gaat om de Alfa beleving: laat Stefan van Squadra die 136 pk even upgraden naar +200 pk. Je zal echt blij worden. 
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2020, 10:01:48 »
Citaat van: streetscreamer op  7 februari 2020, 22:09:48
Citaat van: streetscreamer op  7 februari 2020, 22:09:48
de RWD scheelt best wat kilo's ten opzichte van de Q4.  Komt het rijplezier echt ten goede. ....
Mwah, awd scheelt weinig ten opzichte van rwd:
diesel : 1540 tegenover 1465 kg, dus ca 75 kg
De awd heeft als voordeel dat alle "hulpsystemen" veel later inschakelen, omdat tractie gewoon beter is onder lastige omstandigheden. Acceleratie tot honderd van de awd is dan ook halve  seconde sneller voor de benzine versie, ter illustratie
Maar goed, kost wel wat ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2020, 11:50:10 »
Mijn tip: als je Alcantara wilt, ga dan daar ook voor. Ik vind Alcantara ook veel beter zitten en voelen dan leer, je glijdt minder weg, het is 's zomers koeler en 's winters behaaglijker. Ik zou absoluut geen lederen bekleding willen, heb daar niets mee, dus kan jouw redenatie volledig volgen en onderschrijven!
Suc6 met de keuzes maken
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2020, 04:00:55 »
Ik zou de stoel kiezen wat meest comfortabel past. Bekleding zou je ook achteraf kunnen inbouwen. Het is zonde als je 4000 eur erbij moet neertellen als je geen leer wilt. Kan je beter leer nemen en dan alleen de voorstoelen bijv de midden gedeelte laten bekleden met alcantara.
Ik neem bewust geen stof/ alcantara omdat ik het echt niet schoon kan houden. Leer is met een goede doek en wat leer onderhoud spul zo weer schoon. Heb ook een jonge van 1.5 dus kruimel/kots/zooi-vrij gaat het niet worden.

En nogmaals over rwd, ik heb nu continental winterbanden, zogenaamd de beste van tests, ik moet echt echt mijn best doen om de kont te laten glijden. Echt goede grip en zo niet grijpt de tractie control het. Dus no worries. Ik zou wel allseasons vermijden. De Michelin Cross Climate zou een goede recensie hebben maar die is dan weer summer biased. Zou toch echt voor 2 setjes zomer en winter gaan, zul je geen spijt hebben!
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2020, 14:04:45 »
Mijn S60 was echt wel een zeer goed auto, zowel kwalitatief als kwa rijden (Volvo staat bij mij na 2 volvo's en 2 audi's op een hoger plan dan Audi, op alle vlakken).  Logische stap als zelfstandige nu zou de S/V60 plugin zijn, helaas...desgin vd laatste Volvo's spreekt me niet erg meer aan + uiteraard.... mijn hart klopt Italiaans.  En dan mag je daar héél veel tegenover zetten...als het hart eenmaal klopt...

Verder wordt het er niet makkelijker op... :-) AWD of niet... HK of niet... Leer of niet... Diesel of Benzine...
Ik wil deze week beslissen, zal dus de inval van t moment zijn :-)

Ik hou jullie op de hoogte als t zo ver is...






*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2020, 13:25:43 »
Hi Wim,
welkom! voor wat betreft audio, ik ben ook gek van audio, en vond het HK setje te duur voor wat het bood. Daarom heb ik achteraf een modificatie uit laten voeren. Dit was ca. 1850 euro, maar betrof een handgemaakt kist met dubbele subwoofer en een versterker en de deuren gedempt. Klonk behoorlijk goed in mijn ogen/oren.
All seasons ben ik van mening dat als je niet alles vraagt van een auto, dat het behoorlijk goed is/kan zijn, zeker bij een testwinnaar. En het scheelt bandenwissel inderdaad. Het is niet meer zoals 5-10 jaar geleden en de ontwikkelingen gaan snel. Zelf had ik wel een wintersetje omdat ik geregeld naar duitsland ga in de winter.
anyway, veel succes met je keuze!

Wie later remt, rijdt langer hard