!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #45 Gepost op: 2 juni 2020, 09:50:12 »
Dankje allen voor het medeleven :-)
Als ik er op wacht zal ie gezien de fabriek nu weer stilligt tot juli en waarschijnlijk zelfs 24 juli pas eind augustus voor mijn deur staan  (want duurt volgens de dealer ongeveer een maand tss van de band rollen en op kenteken staan).
Als er dan tenminste niet opnieuw een ander order voorrang krijgt... Dan wordt ie pas in september gebouwd en staat ie pas in oktober op mijn oprit.  Net op tijd om de facelift van 2021 vòòr te zijn....  Maar die zal hopelijk ook wel mee opschuiven.
Ik snap wel niet dat een bedrijf kan blijven voortbestaan met slechts 6 actieve productiedagen in 5 maanden (ik reken de 2 maanden Corona niet mee): 3 in mei, 3 in juli en dan dicht tot september.  OK, Alfa is slechts een deel van FCA dus kan dit mss wel opgevangen worden, maar toch.
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #46 Gepost op: 5 juni 2020, 21:49:54 »
zou het dan toch.....?
https://www.clubalfa.it/167368-alfa-romeo-la-prossima-settimana-ci-sara-una-breve-ripresa-della-produzione-di-giulia-e-stelvio
eventjes door google translate draaien en ze zouden dan toch onverwachts (na mijn en wsl van anderen vele boze mails richting Italië?) de openstaande bestellingen afwerken
hoop doet leven
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #47 Gepost op: 5 juni 2020, 23:33:50 »
Dat klinkt inderdaad als mogelijk goed nieuws voor jou!

Mijn conclusie uit het artikel is dat het Corona-virus op Alfa Romeo hetzelfde werkt als op mensen:
- Het oudje Giulietta is door het Corona-virus helaas voortijdig overleden.
- De jonkies Giulia en Stelvio zijn door het uitblijven van orders ook besmet. Maar hopelijk komen ze er doorheen.
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #48 Gepost op: 6 juni 2020, 00:37:59 »
Natuurlijk hoop ik dat wanneer jouw bestelling wordt gebouwd, deze van de beste kwaliteit is,. Echter schoten mij de flitsen door het hoofd welk lot de Alfasud beschoren was: een in technisch opzicht prima auto, maar de aanhoudende werkonderbrekingen (toen stakingen) deed dat het product geen goed. Het is natuurlijk krankzinning te noemen dat kale bodies gewoon in de buitenlucht stonden, dat zullen Alfa haters nog altijd aanhalen.  Ik hoop dat de Giulia productie niet al te krakend en kreunend weer op gang komt.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #49 Gepost op: 6 juni 2020, 09:19:35 »
Het is natuurlijk ontzettend vervelend als je zo ontzettend lang moet wachten op je nieuwe auto. Echter, het is niet exclusief voor Alfa Romeo. Ik heb zelf in februari ipv een halve Peug een hele Peugeot besteld die eind april / begin mei geleverd zou worden. Een week voor aflevering kreeg ik te horen dat het half september werd... Mijn vermoeden is dat bij je bij overige merken dezelfde problemen tegenkomt in deze tijd.
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #50 Gepost op: 12 juni 2020, 22:25:09 »
korte update:
auto is opnieuw niet geproduceerd - na boze mails is expected date = 'vanaf 13 juli' en levering eind augustus - vreemd lange periode ertss dus neem die 'vanaf' maar ernstig....
probleem daar in Cassino is dat ze om de maand n paar dagen produceren en dan weer voor n maand niet
dus als je er niet bij bent is het meteen weer n maand (of meer) verder
ik zou nu voor de tijd tot levering  (alweer na me kwaad te maken - vooral omwille van overname die kan geannuleerd worden) n vervang Giulietta 1.4 benz MT 120 pk krijgen van Alfa België
kan ik perfect mee leven
als de mijne dan echt wel tegen dan gebouwd wordt
want 'vanaf juli' kan ook oktober zijn....
maar ik pin me vast op 'levering eind augustus'
tis me daar een boeltje in Cassino
heb héél hard overwogen gisteren en vandaag om alles af te blazen
maar dan zal ik nooit een Alfa hebben
en ik wil gewoon de mijne
dus wachten zeker?
ik ben wel benieuwd naar de Giulietta
vind ik nog altijd na al die jaren een knappe verschijning
en rijden (waar het mij eigenlijk om gaat) zou ook zeer OK zijn
zelfs met de 120pk versie

*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #51 Gepost op: 12 juni 2020, 23:08:56 »
@streetscreamer ik heb hier net de papieren versie van AW Classics special 110 jaar AR voor me .... mooie foto's van de Alfasud bodies buiten op parking...  Ik hoop dat hedentendage mijn Giulia daar niet op die plek staat nu....
*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #52 Gepost op: 13 juni 2020, 17:09:34 »
Ik heb via de dealer een brink afneembare trekhaak op de Stelvio laten . Als ik de trekhaak verwijder en contact naar binnen klik  dan ziet de achterkant er weer normaal uit. Als jouw dealer het niet weet zou ik maar snel een andere dealer zoeken. anders wordt het onderhoud van de Alfa wel duur
Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #53 Gepost op: 14 juni 2020, 09:35:46 »
Erg frustrerend lijkt me, dat lange wachten. Maar persoonlijk zou ik wel een jaar willen wachten op zo’n mooie kar. En inderdaad: zo’n geweldig rijdende auto. Ik verbaas me nog steeds. Ik kreeg laatst een Giulietta 1.4 mee van de dealer, maar dat is wel een verschilletje hoor!! Als je de Giulia daarna krijgt, weet je niet wat je meemaakt.
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #54 Gepost op: 1 augustus 2020, 14:22:55 »
We zijn intussen weer 6 weken verder, eventjes een update.
Wagen zou gebouwd zijn, dealer kan niet zien of en waar ie op transport staat, dus wachten tot ie geleverd wordt bij de dealer.
Ze zijn nu echter vanaf vandaag 2 (sommige bronnen zeggen 3) weken in verlof in Cassino, dus als ie ginder nog niet vertrokken is zal ik er nog maar voor de verandering n paar weekjes bij tellen...
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #55 Gepost op: 1 augustus 2020, 14:39:06 »
Het lange wacht gaat wel beloond worden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #56 Gepost op: 6 augustus 2020, 21:24:46 »
Wat een verhaal zeg, dat produceren...
Hebben meer merken last van, gaat de economie in Europa nog veel schade opleveren. Hopelijk komt jouw auto wel snel nu
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #57 Gepost op: 6 augustus 2020, 21:42:26 »
Ja, maar staat intussen los van Corona é.
Hij zou geproduceerd worden 2de helft maart.
Dan kwam Corona -> fabriek 2 maanden dicht.
Maar nà Corona startte de fabriek terug op eind mei en stond de mijne wel degelijk op status 'in productie' 19-21 mei (fabriek is toen 3 dagen opgestart).
Maar ie stond nadien nog steeds 'in productie' maar de fabriek was wel opnieuw dicht tot halverwege juni.
Stond dan op de planning (effectief!) opnieuw 3 dagen dat ze produceerden: 8-10 juni.
Helaas opnieuw niet gebouwd.
En dan begint een mens toch n beetje kribbig te worden, temeer dat ze de wagens die ze in die dagen wél gebouwd hebben bestellingen van TIJDENS Corona waren - terwijl de mijn al half februari besteld was.
Maar goed, ie zou nu echt wel ergens staan, blijkbaar 'park transport to Belgium' - ik hoop dat die 'park' niet binnen de fabrieksafsluitingen is want ze zijn n paar weken in verlof nu.
Dealer weet niks méér, dus afwachten é.
Het wachten zal dubbel en dik beloond worden hebben onze forum-collega's mij hier al beloofd.
En ik geloof hen :-)
De dealer zal mij n seintje geven van zodra hij binnen is, ik zal dan n paar fotootjes posten.
Bedankt voor het medeleven alvast :-)
*

MarioDelMonaco
39

  • Type Alfa: Giulia 2.0 & Spider 3.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #58 Gepost op: 16 augustus 2020, 18:31:43 »
Een korte reactie op de vraag over winterbanden.
- Michelin heeft all weather banden die qua eigenschappen rijden als zomerbanden. Maar ze zijn in Duitsland toegelaten als winterband (voor sneeuw).
  De banden scoren maar op 1 punt beroerd: aquaplaning (dus oppassen als de sneeuw is gesmolten... )

En minder relevant:
- Volgens het instructieboekje kun je ook FLAC bestanden via een USB stick afspelen (d.w.z. CD kwaliteit).
- Als je kiest voor streaming (zoals Spotify Premium of, nog beter, Tidal) dan kun je ook goede kwaliteit halen mits je je telefoon via een snoertje aansluit en de streaming app op de beste kwaliteit instelt. Het gebruik van Bluetooth leidt tot enig kwaliteitsverlies.

2 x 33 1.3, 155 1.7, 155 2.0, 166 v6, spider v6, Giulia 2.0
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #59 Gepost op: 16 augustus 2020, 21:37:17 »
Hei Mario,

thx voor de reactie.

All season banden: je bedoelt waarschijnlijk de Michelin Cross Climate, stonden op mijn lijstje, waren echter niet voorradig, gekozen voor Pirelli P7 Alfa Romeo Run Flat gehomologeerd door Alfa én voorradig.

Gekozen: want inderdaad, mijn auto is ein-de-lijk deze week bij de dealer  afgeleverd, nu nog n weekje wachten tot ik het stuur in handen mag nemen...

Audio: Tidal ken ik niet, ik lees dat dit vooral hiphop is, niet mijn ding.  Ik zal al blij zijn als ik Spotify op een deftige manier kan leren gebruiken.

De auto is dus binnen, ik post later wel nog wat beeldjes.

Gr,
Wim